بیشتر بازنشستگان از این تسهیلات سفر رایگان بی خبرند

بیشتر بازنشستگان از این تسهیلات سفر رایگان بی خبرند


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/9

15:20


بازنشستگی یک برهه مهم در زندگی زنان و مردانی است که سال‌ها شاغل بوده‌اند و در اجتماع به صورت فعال حضور داشته‌اند و حالا خانه‌نشین شده‌اند.

بازنشستگان صندوق های مختلف، نظیر صندوق تامین اجتماعی و صندوق مدیریت خدمات کشوری، امکان برخورداری و بهره مندی از تسهیلات رایگان و نیمه رایگان مختلفی را دارند که از جمله این تسهیلات، می توان به تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی و تسهیلات نیمه رایگان سفر صندوق مدیریت خدمات کشوری، اشاره کرد که تنها، واجدین شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، می توانند از آن ها، استفاده کنند.در ادامه با نحوه ی ثبتام این تسهیلات رایگان سفر آشنا خواهید شد.


با توجه به اینکه طیف عظیمی از جامعه ایرانی را بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی، تشکیل می دهند و سلامت و آرامش این طیف گسترده، تاثیر غیر مستقیم زیادی بر ارتقای آرامش و نظم عمومی دارد، ضروری است تا تسهیلات ویژه ای در خصوص بازنشستگان محترم، از سوی دولت و کانون های بازنشستگی، در نظر گرفته شود.

یکی از تسهیلات مهمی که اخیرا، توسط دولت و کانون بازنشستگان، به ویژه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، از آن صحبت گردیده و اخبار آن، منتشر شده است، فراهم آمدن امکان ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، به شهرهای زیارتی و سیاحتی ای چون مشهد، قم و شیراز است.

لذا، در مقاله حاضر، شرایط و سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان در خصوص شهرها و استان های مختلف، مورد بررسی قرار گرفته و نحوه ثبت نام بازنشستگان، برای برخورداری از این تسهیلات، توضیح داده شده است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند، ادامه مقاله را دنبال نمایند.

بازنشستگان


شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان


بازنشستگان صندوق های مختلف، نظیر صندوق تامین اجتماعی و صندوق مدیریت خدمات کشوری، امکان برخورداری و بهره مندی از تسهیلات رایگان و نیمه رایگان مختلفی را دارند که از جمله این تسهیلات، می توان به تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی و تسهیلات نیمه رایگان سفر صندوق مدیریت خدمات کشوری، اشاره کرد که تنها، واجدین شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، می توانند از آن ها، استفاده کنند.

شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی، بدین صورت بوده که بازنشسته، باید اقدام به ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی آذربایجان غربی، شرقی، سمنان یا شهر مورد نظر خود کرده باشد و نباید از افرادی باشد که تاکنون از این طرح استفاده کرده و براساس حکم حقوق، تاریخ بازنشستگی و یا کار افتادگی و یا بازماندگی فرد متقاضی تسهیلات رایگان سفر باید، تا تاریخ 1398/12/29 باشد.

شایان ذکر است، اولویت در اعزام به سفر رایگان بازنشستگان تامین اجتماعی، بر اساس تاریخ بازنشستگی و تاریخ ثبت نام فرد بوده و در صورتی که برای این امر (سفر رایگان) سهمیه ای اختصاص داده شود، سهمیه و تعداد سهمیه نیز در زمان اعلام، بر معیارهای اولویت، تاثیر خواهند گذاشت. سفر رایگان به مشهد مقدس با شروع هفته تامین اجتماعی با عنوان " طرح کرامت " آغاز شده و بازنشستگان می توانند با ثبت نام در این طرح به همراه خانواده خود، رایگان به مشهد سفر کنند.

تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان صندوق مدیریت خدمات کشوری، بدین صورت بوده که بازنشستگان این صندوق، می توانند از وام سفر صندوق یا کمک هزینه سفر، استفاده نموده و بدین ترتیب، به سفر های زیارتی و سیاحتی در شهر هایی نظیر قم، مشهد و شیراز بروند. برای این امر، باید، شرایط ثبت نام تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان صندوق مدیریت خدمات کشوری وجود داشته باشد که شامل مواردی چون:

قطعی و جاری شدن وضعیت دفتر کل بازنشسته؛ در دست داشتن اطلاعات مربوط به دفترکل، کدملی و شماره حساب حقوق واریزی بازنشستگی؛ استفاده نکردن سهمیه کمک هزینه سفر، پیش از این، در سال جاری؛ حضور بازنشسته در سفر؛

توان پرداخت مازاد هزینه سفر، در صورت استفاده از کمک هزینه یا وام این امر و اقدام به سفر، صرفا با استفاده از تور سفر شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی ittic.com شرکت خدمات مسافرتی پرشین گلف khatamtour.ir و شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی safarcard.ir است.


سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان


بعد از اعلام خبر، در خصوص تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی و تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، پرسشی مبنی بر اینکه سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان به مشهد یا قم و شیراز چیست، مطرح می گردد که در این تیتر از مقاله، در خصوص پرسش مطروحه، توضیح داده خواهد شد.

در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی، در شرایطی که امکان ثبت نام سفر رایگان، در سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هر استان و شهرستان های آن، پیش بینی شده باشد، سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، همان سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در هر شهر و استان خواهد بود و در غیر این صورت، بازنشستگان باید، به نهادهای صلاحیت دار اعلامی، نظیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر خود، مراجعه کنند.

در خصوص بازنشستگان صندوق مدیریت خدمات کشوری، سامانه ثبت نام تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان​، برای استفاده از کمک هزینه سفر و وام سفر، سامانه sabasrm.ir بوده و همچنین، بازنشستگان می توانند، از طریق لینک طرح های یاری (خدمات گردشگری و سفر) به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف khatamtour.ir نیز متصل شده و اقدام به ثبت نام در تورهایی نمایند که کمک هزینه سفر و وام 4 میلیونی سفر، به آن، تعلق می گیرد.

صندوق بازنشستگی کشوری


نحوه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان


پس از توضیح شرایط استفاده و سامانه تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، نحوه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص بازنشستگان عضور در کانون های مختلف، نظیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و راهنمای تصویری آن، ارائه می گردد.

نحوه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی برای سفر به مشهد، قم، شیراز و... حسب مورد و بسته به اینکه امکان ثبت نام اینترنتی، در سایت کانون بازنشستگان شهر بازنشسته، پیش بینی شده باشد یا خیر، می تواند به صورت اینترنتی و یا حضوری باشد.

برای ثبت نام حضوری، بازنشسته باید، با در دست داشتن مدارک لازم، به آدرس کانون بازنشستگان شهر و استان خود مراجعه و پس از تحویل مدارک و تکمیل فرم درخواست استفاده از تسهیلات رایگان سفر، ثبت نام خود برای سفر رایگان را قطعی کند. به عنوان مثال بازنشستگان سنندج، همانطور که برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کردستان باید به صورت حضوری به کانون مراجعه کنند، برای ثبت نام تسهیلات سفر نیز ملزم به مراجعه حضوری هستند.

در صورتی که امکان ثبت نام اینترنتی برای سفر رایگان، در سایت کانون بازنشستگان شهر بازنشسته متقاضی، پیش بینی شده باشد، برای ثبت نام، کافی است بازنشسته، آدرس سایت کانون خود را جستجو و با تکمیل فرم اینترنتی و وارد کردن اطلاعات لازم، نسبت به ثبت نام، اقدام نماید که در زیر، راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینترنتی تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان​، از طریق سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی زنجان، به عنوان مثال، توضیح داده شده است.

در ابتدا، بازنشسته باید، آدرس kbtgzanjan.ir/news/216 را جستجو نماید تا به صفحه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان زنجان به مشهد، هدایت گردد و بر روی گزینه ثبت نام، کلیک نماید.

کانون بازنشستگان زنجان

در این گام، فرد باید،کلیه اطلاعات لازم، که مواردی چون نام، نام خانوادگی، شماره ملی و شماره مستمری بازنشسته را در بر می گیرد، وارد نموده و بر روی دکمه ارسال، کلیک کند.

کانون بازنشستگان


کلام آخر


یکی دیگر از تسهیلاتی که به بازنشستگان تامین اجتماعی، تعلق می گیرد، وام مخصوص این افراد است که علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص ثبت نام و شرایط اخذ وام، می توانند فیلم آموزشی نحوه ی دریافت آن را از لینک زیر ببینند.از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو