هلیا سادات حسینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/9

21:33


مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد : کارخانه تولید آسفالت شرق تهران تا اخذ تاییدیه محیط زیست بهره برداری نخواهد شد.

هلیا سادات حسینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

کارخانه آسفالت شرق تهران تا اخذ مجوز بهره برداری نمی شود/ احداث نیروگاه برق در محدوده بهشت زهرا

به گزارش نم نمک ، هلیا سادات حسینی در نشست خبری خود اظهار کرد : اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان پررنگ ترین اداره کل در حوزه مدیریت انرژی در مجموعه شهرداری است و این مجموعه تنها متولی انرژی در شهرداری محسوب می شود.

هلیا سادات حسینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

هلیا سادات حسینی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه در موضوع انرژی چند هدف در مجموعه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می شود ، افزود : توسعه انرژی های تجدیدپذیر یکی از اهداف ترسیم شده محسوب می شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد : توسعه نیروگاههای خورشیدی یکی از برنامه های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران است که در شش ماهه دوم سال 1400، 62 کیلووات انرژی ، 1401، 285 کیلووات انرژی و تا پایان سال 80 کیلووات انرژی به ظرفیت نیروگاه ها اضافه خواهد شد.

سادات حسینی با بیان اینکه بنا داریم طی دو سال 400 کیلووات انرژی به فضای برق تهران اضافه کنیم گفت : در بحث نیروگاه های خورشیدی سیاست ما پیگیری و دنبال کردن نیروگاه های بزرگ مقیاس است و این سیاست دنبال می شود.

وی ادامه داد : در ارتباط با احداث نیروگاه های در مقیاس بزرگ ، سه نقطه در سال 1402 شناسایی شدند که عملیات اجرایی و احداث این نیروگاه ها در سال 1403 کلید خواهد خورد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد : استفاده سایر انرژی های تجدیدپذیر از دیگر برنامه ها و اهداف اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران محسوب می شود که در همین ارتباط احداث توربین های آبی در دو نقطه از شهر تهران از جمله در منطقه 15 در دستورکار قرار دارد.

احداث نیروگاه برق در محدوده بهشت زهرا

سادات حسینی اضافه کرد : یکی از برنامه هایی که در دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار دارد احداث نیروگاهی در محدوده بهشت زهراست که با احداث این نیروگاه حدود 2 الی 4 مگاوات به ظرفیت برق تهران افزوده خواهد شد.

وی گفت : موارد اشاره شده در سال 1402 سیاستگذاری شده است و انشاءالله در سال 1403 عملیات اجرایی آنها صورت می پذیرد.

مدیریت مصرف انرژی در 1723  ساختمان شهرداری

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و افزود : تا پایان سال 1400، 553 ساختمان مدیریت شهری ، سال گذشته 592 ساختمان و در 10 ماهه امسال 578 ساختمان از ساختمان های شهرداری تهران بحث مدیریت مصرف انرژی را انجام داده و تمام اقدامات در سال جاری انجام گرفته است.

سادات حسینی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در بحث کاهش مصرف انرژی (کلیه حامل های انرژی) ورود جدی را داشته است گفت : کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی آن در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و باید به این موضوع اشاره کرد که میزان کاهش مصرف انرژی نسبت به سنوات گذشته در مجموعه شهرداری تهران بیشتر است.

وی ادامه داد : در بحث ممیزی انرژی نیز اقدامات ویژه ای در مجموعه شهرداری تهران انجام شده است به طوریکه در این ارتباط نیز ساختمان هایی از مجموعه شهرداری تهران در این قالب ممیزی انرژی شده اند و شهرداری برای کلیه ساختمان های خود این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

ساختمان های ستادی شهرداری امسال ممیزی انرژی شدند

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اجرای ممیزی انرژی در ساختمان های شهرداری تهران گفت : این موضوع در 3 سطح کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت پیگیری و راهکارهای کاهش مصرف انرژی تعیین شده است.

سادات حسینی تصریح کرد : تفاوت اساسی که در این دوره در ارتباط با ممیزی انرژی در قالب ساختمان های شهرداری انجام شده است به این مسئله بر می گردد که در سال 1402 ساختمان های ستادی شهرداری نیز در قالب ممیزی انرژی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد : یکی از نکات مهم و اساسی بهینه سازی مصرف انرژی است که این موضوع در اولویت بندی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار گرفته است. یکی دیگر از موضوعات مربوط به ممیزی سازی انرژی است که این مسئله در تمامی ساختمان های شهرداری تهران انجام شده است و همانطور که بیان شد این مسئله در 3 سطح کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت طراحی شده است و سطح کوتاه مدت آن در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به اخذ معاینه فنی موتورخانه های مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت : یکی از تکالیفی در قانون هوای پاک به اداره کل محیط زیست داده شده است به اخذ معاینه موتورخانه ها بر می گردد که در این حوزه نیز ساختمان های شهرداری تهران نسبت به اخذ معاینه فنی موتورخانه ها بر اساس استانداردهای لازم اقدام کرده است.

سادات حسینی به شناسایی منابع آلاینده توسط  اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اشاره کرد و افزود : در این ارتباط با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران دستورالعملی تهیه و ابلاغ شده است.

وی گفت : شناسایی واحدهای آلاینده یکی از مسائلی است که توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران انجام شده است که در سال جاری 66 واحد آلاینده شناسایی شده اند. البته موضوع کنترل منابع آلاینده نیز به طور ویژه از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران دنبال می شود و این مجموعه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده کنترل آنها را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود : مردمی سازی در محیط زیست و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و سمن ها به صورت ویژه در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می شود و در این حوزه تعدادی از مساجد ، حوزه علمیه بانوان ، امامزاده ها و پایگاه های بسیج و همچنین سراهای محلات فعالیت ویژه ای را دارند و بازخورد خوبی را در این حوزه داریم.

در شرایط فعلی امکان جابجایی آرادکوه وجود ندارد

سادات حسینی به پاکسازی بوستان ها از فیلترهای سیگار اشاره کرد و گفت : این موضوع نیز با همکاری گروههای جهادی انجام می شود و در ماه دو الی سه بار در بوستان های بزرگ گروه های جهادی به صورت خودجوش این کار را انجام می دهند.

وی به کمیته پلاستیک اشاره کرد و گفت : در این حوزه نیز بر اساس مصوبات شورای شهر تهران اقدامات خوبی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند در ارتباط با عدم استفاده کمتر از پلاستیک انجام شده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به بحث آرادکوه و جابجایی این مجموعه اشاره کرد و گفت : در این ارتباط باید اشاره شود که در طرح جامع مدیریت پسماند همه موضوعات این حوزه پرداخته شده است همچنین به جابجایی آرادکوه نیز اشاره شده اما در این شرایط فعلی امکان جابجایی آرادکوه وجود ندارد چرا که جابجایی آن دریک روز و یک سال و ... مقدور نیست.

سادات حسینی اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح نوماند اثرات خوبی را در ارتباط با بحث پسماند داشته باشد.

وی ادامه داد : در طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر موضوعات اشاره شده به گاز متان ، مدیریت و تصفیه شیرابه ها ، کمپوست و ... اشاره شده است. در طرح جامع آمده است که در کنار آرادکوه باید فضای دیگری برای دفن زباله در نظر گرفته شود که تامین این زمین باید توسط منابع طبیعی انجام شود و تا زمانی که زمین اشاره شده خریداری و تامین نشود نمی توان جای دقیقی را برای دفن زباله احداث کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص برخی از اظهارات مبنی بر ادغام شرکت کنترل کیفیت هوا با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد : به هیچ عنوان این مسئله صحت ندارد.

سادات حسینی در خصوص بخش زیست محیطی پروژه های شهری تاکید کرد : تمام این پروژه ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و هیچ پروژه ای بدون این پیوست احداث نخواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران گفت : تا زمانی که این کارخانه مجوز زیست محیطی اخذ نکند نمی تواند فعالیت خود را انجام بدهد.


بیوگرافی هلیا سادات حسینی

هلیا سادات حسینی متولد تهران مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو