محمدجواد شریفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/3

20:00


محمدجواد شریفی که پیش از این نمایشش از جدول جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشته شده بود ، با ابراز خرسندی از بازگشت این نمایش به جشنواره فجر گفت : خوشبختانه اصلاحیه هایی که به کار اعمال شده ، لطمه ای به اجرای ما نمی زند.

محمدجواد شریفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

اظهارات کارگردان نمایشی که به جشنواره تئاتر فجر برگشت

به گزارش نم نمک ، این کارگردان با نمایش «خاطرات یک دلقک» از شهر اراک متقاضی شرکت در بخش مسابقه ایران چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر بود و با اینکه این نمایش در جشنواره های استانی و مناطق به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده و حتی سالن و زمان اجرای آن مشخص شده بود ، در آستانه برگزاری جشنواره مشخص شد که از جدول این رویداد هنری کنار گذاشته شده است.

محمدجواد شریفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدجواد شریفی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

همزمان با این اتفاق ، شریفی در گفتگویی با ایسنا تاکید کرد که همه مراحل قانونی را برای پیگیری و رفع مشکل نمایش خود طی می کند. تا اینکه عصر روز گذشته ، دوشنبه دوم بهمن ماه روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که نمایش «خاطرات یک دلقک» به جشنواره بازگشته است و روز جمعه 6 بهمن ماه در تالار محراب به صحنه می رود.

شریفی ، از بازگشت نمایش خود به جدول جشنواره ابراز خرسندی کرد و گفت : با پیگیری مدیر کل ارشاد استان مرکزی ، حراست این استان ، استاندار اراک و حمایت همه جانبه حراست کل مرکز هنرهای نمایشی ، لطف شورای نظارت و ارزشیابی این اداره ، حمایت مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر ، نمایش ما به جدول جشنواره بازگشت.

او ادامه داد : بعد از پیگیری هایی که انجام دادیم ، خوشبختانه یک بازبینی دیگر برای ما در نظر گرفتند و نمایش بعد از اعمال اصلاحیه های لازم ، به جشنواره بازگشت.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا اصلاحیه ها لطمه جدی به شاکله کار زده است؟ توضیح داد : خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد. ما اصلاحیه ها را رعایت کردیم و دوستان هم همراهی کردند و نمایش به جشنواره بازگشت.

شریفی که نمایش خود را با متنی از حسین و افق ایرجی روی صحنه می برد ، درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد : نمایش ما بر اساس «شاه لیر» شکسپیر نوشته و اجرا می شود. اجرای ما به صورت پارودی و ایرانیزه شده است و از شیوه نمایشی تخت حوضی هم استفاده می کنیم و کارمان ریتمیک و موزیکال است.

به گفته او ، گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند : بازیگران (به ترتیب حروف الفبا) : سحر امانی راد ، پریا بابایی ، نرگس جلال وندی ، حسین جهانگیری ، محمد جواد شریفی ، فریدون رجبی ، حسین عاشق حسینی ، امیر عباسی ، مرتضی علی دادی ، گروه موسیقی : سرپرست گروه : محمودرضا خلیلی ، تار : ایلیا مشهدی ، ویلن : امید شمسی ، تنبک : امین شمسی ، طراح صحنه : محمد جواد شریفی و حسن عزیز محمدی ، طراح لباس : سمیه شریفی ، طراح نور : بیژن بیات ، طراح پوستر و بروشور : حامد کاظمی ، طراح چهره پردازی : حسن عزیزمحمدی ، منشی صحنه : مبینا فتحی.

نمایش «خاطرات یک دلقک» روز جمعه ششم بهمن ماه راس ساعت 17 یک تک اجرا در تالار محراب دارد.


بیوگرافی محمدجواد شریفی

محمدجواد شریفی کارگردان ساکن یزد و متولد 1379 است. او کارگردانی مستند شهید غدیر را برعهده داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو