وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/11

06:30


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، شهید کوروش باباپور کاخ سفید و وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید و شهید کوروش باباپور کاخ سفید و شهید باباپور و سردار شهید حسن بابا پور و جمله کاخ سفید را حسینیه میکنیم از کیست و بیوگرافی کوروش باباپور در نم نمک.

وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید + بیوگرافی

بخشی از وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید

ما نمی خواهیم فقط کربلا و قدس را آزاد کنیم ، بلکه هدف ما این است که کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.

وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید + بیوگرافی

وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید + بیوگرافی

شهید کوروش باباپور

بخشی از وصیت نامه شهید کوروش باباپور درباره کاخ سفید

بیوگرافی شهید کوروش باباپور

  • نام شهید : کوروش باباپور
  • نام پدر : الیاس
  • تاریخ تولد : 1342
  • محل تولد : بویراحمد
  • تاریخ شهادت : 65/12/28
  • محل شهادت : جاده اهواز
  • مسئولیت : جانشین گردان
  • زیارتگاه : گلزار شهدای یاسوج

زندگینامه

همهمه کوچ بود و هیمنه ایل ، پدر پا در رکاب کهر کرده و بر سینه خاک اسب را به تاخت واداشته بود . کپرها پر سایه و سیه چادرها آراسته ، صدای نی لبک شبانان دهکده گوش ها را نوازش می داد . بلبلکان برای گل نواهای هزار دستان را ساز می کردند ، بوی آویشن و ریواس و چویل ، دنا و نیر و خامی را صفای دیگری بخشیده بود ، درست سال 1342 بود که کوروش باباپور چشم به جهان گشود .

پدرش الیاس به شکرانه قوچ گله را قربانی و به اهالی روستا ولیمه داده و شکر گزاری خود را با اقامه دو رکعت نماز به درگاه خداوند ادا کرد و در قنوتش نور جوانه می زد و شقایق ترجمه می شد . در یاسوج آغاز حیات را تجربه کرد و مدرسه طبیعت را مرور و آن وقت که می خواست روانه دبستان شود تا الفبای محبت بیاموزد ، دیگر حسنی نبود که در کودکی این نام را بر او گذاشته بودند ، شناسنامه برادر دیگرش ، کوروش را برداشت و روانه مدرسه شد .

دوران ابتدایی و راهنمایی را پشت سر گذاشت . این دوران مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی و راهپیمایی های مردمی علیه نظام ستم شاهی بود . این شهید والا مقام همراه برادر و سایر دوستانش وارد عرصه مبارزاتی گردید و اعلامیه های حضرت امام را بین مردم پخش می نمود. در دوره دبیرستان شاهد فتنه های منافقین و توزیع اقلام فرهنگی آنان بود . با دوستان صمیمی و معلمان انقلابی خود ، نسبت به شناسایی ، گردآوری کتاب ها ، اعلامیه ها و دست نوشته های منافقین و خارج کردن آنها از کتابخانه ها همکاری می کرد . در زمان جنگ چندین با به عنوان بسیجی رهسپار جبهه شد و نهایتا گمشده خود را در نهادی که برخاسته از انقلاب و مبلغ اندیشه های امام بود ، یعنی سپاه پاسداران درآمد و پس از دوره 15 روزه آموزش پاسداری روانه جبهه گردید و در عملیاتهای متعددی از جمله : طریق القدس ، فتح المبین و والفجر 8 شرکت داشت . چندین بار مورد اصابت ترکش قرار گرفت و زخمی شد .

ازدواج و همسر

سرانجام در سال 1363 به اصرار خانواده و عمل به سیره نبوی با دختری نجیب و عفیف ازدواج نمود که ثمره این پیوند آسمانی دو فرزند پسر می باشد.

در دوران دفاع مقدس ضمن نشان دادن رشادت های کم نظیر و بی بدیل از خود مسئولیت های مختلفی را از جمله فرماندهی دسته ، گروهان و گردان را عهده دار شد و در تاریخ 65/12/27 در جاده اهواز ، خط مقدم ، طریق عشق را طی کرد و به آرزوی دیرینه اش که لقاء الله بود ، رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو