12 ایده ی بی نظیر و کم هزینه برای تبدیل خانه ی معمولی به خانه ی شیک در حین خانه تکانی

12 ایده ی بی نظیر و کم هزینه برای تبدیل خانه ی معمولی به خانه ی شیک در حین خانه تکانی


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/11

08:47


در این مطلب ما به شما کمک می کنیم که با کمترین هزینه و به آسانی خانه ی معمولی خود را خانه ای شیک و جذاب تبدیل کنید.

12 ایده ی بی نظیر و کم هزینه برای تبدیل خانه ی معمولی به خانه ی شیک در حین خانه تکانی

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال که بازار خانه تکانی داغ تر می شود بهترین فرصت برای تغییر چهره ی خانه به زیباترین شکل ممکن است. برای زیباسازی فضای خانه نیازی به صرف هزینه های گزاف و حتی خرید مبلمان و لوازم جدید نیست. شما می توانید با چند ترفند ساده، اشیاء معمولی را در دکوراسیون خود بکار ببرید و تا عید منزل شیک و جذاب خود را طراحی و دیزاین کنید.


انتقال تمام وسایل فضا پر کن که دوست ندارید به انباری


اولین قدم برای داشتن خانه ی زیبا با استفاده از آنچه از قبل دارید، این است که همه ی وسایلی را که دوست ندارید را جمع کنید. زمانی که از نگه داشتن اشیا صرفاً به این دلیل که فضای دکور خانه شما را پر می کنند، صرف نظر میکنید میتوانید در دکوراسیون خانه ی خود تغییرات دلخواه و اساسی ایجاد کنید.

جابجایی وسایل

یک نقطه ی کانونی ایجاد کنید


نقطه ی کانونی در فضای یک خانه و حتی یک اتاق، آن قسمتی از خانه است که توجه را به خود جلب میکند و به ایجاد نظم در طراحی منزل کمک می کند. اگر فضای خانه ی شما دارای یک نقطه ی کانونی مثل شومینه است می توانید به بهترین شکل از این نقطه ی مثبت استفاده کنید و با نصب یک آینه و یا یک تابلو ی هنری و شاید چند صنایع دستی رو ی دیوار شومینه زیبایی خانه را چندین برابر افزایش دهید. و اگر چنین امکانی برای شما وجود ندارد می توانید به سلیقه ی خود و با وسایلی که در خانه دارید یک نقطه ی کانونی طراحی کنید. مثلا می توانید یک آینه یا یک اثر هنری را با میز کنسول، نیمکت و یا قفسه ها جفت کنید و فضایی جذاب در دیوار دور آن ایجاد کنید.

آینه مدرن

شومینه

از آینه ها بدرستی استفاده کنید


آینه ها میتوانند به طرز باور نکردنی فضای خانه را متحول کنند. آینه ها با انعکاس نور و ایجاد کنتراست باعث می شوند فضای خانه روشن تر شده و همچنین فضای خانه بزرگتر و جادارتر جلوه کند. نصب آینه در جای درست راه حل بسیار خوبی برای تغییر فضای خانه ودر نتیجه داشتن خانه شیک و زیبا می باشد. شما می توانید با اختلاط و تطبیق آینه های بزرگ و کوچک، فضای منحصر به فردی را در خانه ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که نیازی نیست حتما آینه را روی دیوار نصب کنید.

آینه قدی

آینه گرد

زیبایی بشقاب های دیوارکوب را دست کم نگیرید


استفاده از بشقاب های دکوری راه ساده و مقرون به صرفه برای تزیین خانه است که می تواند به دیوارهای بی روح خانه، طراوت و شادابی ببخشد. از این ایده می توان برای دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن استفاده کرد. شما می توانید با نصب بشقاب های چینی، سرامیکی، چوبی یا حتی فلزی بر روی دیوار خالی خانه و یا دیوار پشتی مبلمان ، میز کنسول، شومینه و یا حتی میز غذاخوری به خانه ی خود چهره ای شیکتر و جذابتر از قبل بدهید.

برای نصب بشقاب ها بر روی دیوار میتوانید از انواع نگهدارنده های بشقاب و یا گیره آویز دیواری استفاده کنید. (برای کاهش هزینه میتوانید از گیره ی بازکننده ی کنسرو و یا آب میوه های فلزی هم به جای گیره استفاده کنید.)

بشقاب دیوارکوب

قاب عکس ها را فراموش نکنید


قاب عکس ها و یا تابلوهای کوچک هنری می توانند تزیین مناسبی برای دیوارهای خالی باشند. قاب عکس ها بیش از هر طرح و رنگی پیام رسان شخصیت و سلیقه ی شما هستند. وجود قاب های متعدد از عکس های خانوادگی نشان می دهد که صاحب خانه فردی وابسته به خانواده است. همچنین پر شدن دیوار های خالی با تابلو های هنری نشان دهنده ی ذوق هنری فرد است. پس هنگام انتخاب قاب ها حتما توجه کنید که دوست دارید چه پیامی را به دیگران القا کنید.

چندقاب کوچک هنری و صنایع دستی روی دیوار ، بالای تخت خواب و یا مبلمان، بالای شومینه و یا حتی میز غذاخوری می تواند ایده ی شیک و کم هزینه برای دکوراسیون منزل شما باشد. حتی میتوانید به جای خرید تابلو ها ی هنری، تصاویر مورد علاقه ی خود را چاپ و آنها را قاب و روی دیوار نصب کنید. یا شاید هم بخواهید با چند شاخه گل خشکیده و یک قاب زیبا یک اثر هنری خلاقانه خلق کنید.

گل خشک

تابلو هنری

اگر به دنبال فضایی مدرن تر هستید می توانید از قاب عکس ها در کنار چند آیتم دیگر مثل آینه ها و یا یک گلدان استفاده کنید. توجه داشته باید که متخصصان دکوراسیون داخلی معمولا پیشنهاد می دهند که قاب هایی به رنگ روشن را در اتاق خواب و قاب های تیره تر را در سالن پذیرایی آویزان کنید.

عکس خانوادگی

قاب هنری

طبیعت را به خانه بیاورید


استفاده از گل و گیاه برای تزیین خانه و ایجاد حال و هوای خوب در خانه همیشه مورد توجه قرار گرفته است. برای زیباتر شدن فضای خانه میتوانید گوشه از خانه را به نگهداری گیاهان در گلدان های شیک اختصاص دهید. استفاده از آیتم های دیگر از جمله آینه های قدی، قاب های هنری و یا قاب عکس ها، صندلی و یا چهارپایه ی چوبی در کنار گلدان ها زیبایی خانه را چندین برابر خواهد کرد.

گیاهان آپارتمانی

استفاده از قطعات برش داده ی چوب، شاخه و برگ شکسته ی درختان، و حتی میوه ها در تزیین خانه تاثیر شگفت انگیزی در افزایش زیبایی خانه خواهد داشت.

یک یا چند دیوار را برای تغییر طرح یا رنگ انتخاب کنید


حتما لازم نیست که کل دیوارهای خانه را رنگ جدید بزنید یا کاغذ دیواری بکنید، تنها کافی است یک دیوار را انتخاب کرده و بر روی آن یک طرح یا رنگ جدید ایجاد کنید. پیاده سازی این ایده ی شیک و ارزان تفاوت زیادی در دکوراسیون منزل شما ایجاد می کند.

دیوار سبز

دیوار طرحدار

کلکسیون هایی که جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید


یکی از ایده های عالی و مقرون به صرفه در دکوراسیون داخلی به نمایش گذاشتن مجموعه هایی است که سالها جمع آوری کرده اید. که می تواند شامل تمبر، سکه، سنگ ، گوش ماهی و صدف ها، کتاب های قدیمی، وسایل دکوری، مجموعه ماشین های عروسکی و ... باشد. که همگی میتوانند برای دیزاین فضاهای مختلف مانند دکوراسیون سالن پذیرایی و یا زیباتر کردن فضای قفسه ی کتابخانه مناسب باشد.

کلکسیون کره

کلکسیون پروانه

درهای کابینت ها را بردارید


درها را بردارید تا کابینت را به قفسه های باز تبدیل کنید. ابتدا داخل کابینت را بررسی کنید، ممکن است به یک لایه رنگ تازه یا تمیز کردن نیاز داشته باشد. ابتدا هر سوراخی را با بتونه پر کرده رنگ یا لکه گیری کنید تا با جعبه ی کابینت همخوانی داشته باشد. حالا می توانید ظروف مورد علاقه، یا شیشه های بزرگ پر از مواد اصلی مثلا برنج یا ماکارونی و یا ظروف پر از ادویه های رنگی را در داخل کابینت به نمایش بگذارید.

ظرف شیشه ای

کابینت بدون در

از جذابیتی که شمع ها ایجاد میکنند غافل نباشید


امروزه ثابت شده که ادغام شمع ها در طراحی داخلی خانه به ایجاد فضایی گرم و دلپذیر کمک می کنند و ظرافت بسیاری را به فضای داخلی خانه می بخشد. شمع ها علاوه بر ایجاد درخشش محیطی، ویژگی های خاصی را برجسته می کنند، یک محیط دنج ایجاد می کنند و البته باعث ارتقای سلامت روانی می شوند. هنگام چیدمان شمع ها برای افزایش جذابیت بصری استفاده از ارتفاع و اندازه های مختلف را در نظر بگیرید. جفت کردن شمع ها با لوازم تزئینی مانند سینی شمع، فانوس یا شمعدان می تواند جذابیت شخصی و نقطه کانونی را در هر اتاق ایجاد کند. همچنین استفاده از شمع ها در داخل شومینه تاثیر بسزایی در زیبایی منزل دارد. توجه داشته باشید که استفاده از شمع ها در صورتی که خاموش باشند هم زیبایی خانه را دو چندان می کند.

شومینه

شمع

بطری های شیشه ای را بیرون نیندازید


استفاداه از بطری های شیشه ای با شکل و رنگ خاص ارزانترین راه برای داشتن یک گوشه ی زیبا در خانه است. می توانید برای مدتی مجموعه ای از بطری ها، ظروف یا گلدان ها با شکل و رنگ جالب را جمع آوری کنید تا زمانی که به اندازه کافی برای ایجاد یک مجموعه زیبا بطری های شیشه ای داشته باشید.

بطری شیشه ای

از شال مبل و کوسن ها برای ایجاد حس تازگی و شادابی استفاده کنید

اگر یک صندلی کوچک دسته چوبی و یا مبلی به رنگ دارید که طراحی‌اش دیگر به روز نیست و کم کم دارد حوصله سر بر می‎شود، راه حل نجاتش یک شال مبل بامزه باشد. می توانید از یک یا چند روسری رنگارنگ برای افزودن رنگ به اتاق نشیمن استفاده کنید. همچین استفاده از شال مبل و کوسن ها ساده ترین راه برای شاداب شدن فضای اتاق خواب یا اتاق نشیمن هستند. اضافه کردن یک یا چند کوسن با طرح و رنگ های متفاوت می تواند به کل فضا احساس تازگی ببخشد.

کوسن رنگی


می‌بینید، راه‌های زیادی برای تغییر دکوراسیون خانه وجود دارد که یا بسیار کم‌هزینه هستند یا اصلا نیازی به صرف هزینه ندارند. پس به جای غصه خوردن و بی‌حالی، همین حالا یک قلم و کاغذ بردارید و به اطراف خود خوب نگاه کنید، سپس وسایل خانه را لیست کنید و ببینید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا ظاهر خانه را عوض کنید.ایده‌هایتان را بنویسید. آیا وسیله هست که با بودن یا نبودنش و یا جابجا کردنش حالتان بهتر شود، پس همین امروز انجامش دهید. به یاد داشته باشید که اینجا خانه شماست، اینجا هیچ قانونی وجود ندارد! می توانید از ایده های طراحی داخلی، همچنین از نکات دیگری که در اینجا در اختیار شمار قرار خواهیم داد الهام بگیرید و خودتان با تمام آنچه در اختیار دارید و یا با کمترین هزینه، خانه ای شیک و دوست داشتنی برای خود طراحی کرده و دیزاین کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو