این ۵ رنگ هرگز مناسب خانه شما نیست!

این ۵ رنگ هرگز مناسب خانه شما نیست!


منبع: دلتا پیام

5

1402/4/22

13:34


حتما شما هم تجربه کرده‌اید که وقتی لباس قرمز می‌پوشید پر انرژی‌تر، وقتی آبی می‌پوشید آرام‌تر و وقتی مشکی می‌پوشید جسورتر هستید. این همان تاثیر شگفت‌انگیز رنگ‌ها روی احساسات و خلق‌وخوی ما است.

این ۵ رنگ هرگز مناسب خانه شما نیست!

حتما شما هم تجربه کرده‌اید که وقتی لباس قرمز می‌پوشید پر انرژی‌تر، وقتی آبی می‌پوشید آرام‌تر و وقتی مشکی می‌پوشید جسورتر هستید. این همان تاثیر شگفت‌انگیز رنگ‌ها روی احساسات و خلق‌وخوی ما است. در این مطلب از دلتامگ دلتا به رنگ های زشت در چیدمان منزل می‌پردازیم.

رنگ های نامناسب در چیدمان منزل

رنگی که به دیوار آن می‌زنید می‌تواند حال‌وهوای کلی خانه را تعیین کند.پس بهتر است در انتخاب رنگ دیوار با دقت عمل کنید.

مشکی

رنگ مشکی همیشه بد نیست اما وقتی در دکوراسیون بیش از حد از آن استفاده شود فضا را وهم‌آلود و ترسناک می‌کند. پس هرگز تمام دیوارهای اتاق نشیمن را مشکی نکنید چون اتاق حسابی کدر و کسل کننده می‌شود. به جای آن می‌توانید بخشی از دیوار یا قاب پنجره را مشکی کنید.

رنگ های زشت در چیدمان منزل

سبز زیتونی از رنگ های زشت در چیدمان منزل

از نظر طراحی داخلی رنگ‌های سبز زیتونی، سبز مریم گلی، قهوه‌ای تیره و بادمجانی برای اتاق نشیمن مناسب نیستند. مخصوصا سبزهای زیتونی و مریم گلی که فضا را شبیه به یک آکواریوم کثیف می‌کنند. مثل رنگ قهوه‌ای تیره که فضا را شبیه به یک چاله‌ پر از گل می‌کند. استفاده از سبز زیتونی برای اتاق نشیمن این احساس را در افراد ایجاد می‌کند که فضا سال‌ها است که تمیز نشده است.

رنگ صورتی هلویی

شاید در نگاه اول انتخاب رنگ صورتی هلویی به‌عنوان زشت‌ترین رنگ دنیا کمی شوکه کننده باشد، اما باید گفت استفاده از این رنگ برای بخش‌هایی از دکوراسیون منزل بسیار زیبا هم خواهد بود، استفاده از این رنگ برای بخش بزرگی از دکوراسیون مانند رنگ دیوارها سبب ایجاد تاثیر منفی بر خلق و خوی افراد می‌شود به همین دلیل لقب زشت‌ترین رنگ دنیا را از آن خود کرده است.

زرد

هیچ وقت نباید برای دیوارهای اتاق نشیمن از رنگ زرد استفاده کنید. این رنگ می‌تواند شما را بیش از حد برانگیخته کرده و تحت تاثیر قرار دهد. همچنین باعث می‌شود فضای اتاق همیشه آشفته و نامنظم به‌نظر برسد. اگر دوست دارید از رنگ زرد در خانه‌ خود استفاده می‌کنید تراس محل مناسبی برای این رنگ است.

رنگ های زشت در چیدمان منزل

قهوه‌ای از رنگ های زشت در چیدمان منزل

قهوه‌ای کردن دیوارهای خانه باعث می‌شود فضایی سنگین حکم‌فرما شود و به شدت احساس تاریکی و تیرگی کنید. این موضوع وقتی اتاق نورگیر نیست هم بیشتر به چشم می‌خورد. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید رنگ آبی تیره یا سبز تیره را متحان کنید. این رنگ‌ها در فضا احساس رطوبت ایجاد می‌کنند و افراد با دیدن آن حس سرزندگی دارند.

رنگ های زشت در چیدمان منزل


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو