طرز تهیه ماهی سرخ شده زعفرانی خوشمزه بدون بو با آرد در تابه

منبع: جدول یاب

2

1402/11/11

12:35


ماهی سرخ شده یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک ماهی بدون بوی زهم می باشد. برای تهیه ماهی بهتر است حتما از ماهی های تازه استفاده کنید تا بوی کمتری داشته باشد و شما می توانید بنا به سلیقه خود از ماهی قزل آلا یا سفید یا هر ماهی که …

طرز تهیه ماهی سرخ شده زعفرانی خوشمزه بدون بو با آرد در تابه

طرز تهیه ماهی

ماهی سرخ شده یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک ماهی بدون بوی زهم می باشد. برای تهیه ماهی بهتر است حتما از ماهی های تازه استفاده کنید تا بوی کمتری داشته باشد و شما می توانید بنا به سلیقه خود از ماهی قزل آلا یا سفید یا هر ماهی که دوست دارید استفاده کنید و ماهی را طعم دار سرخ کنید. ما در آموزش های قبلی طرز تهیه ماهی شکم پر را به شما یاد دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه ماهی سرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماهی ۱ عدد
روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
زعفران به مقدار لازم
آب نارنج ۳ ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
آرد ۱ پیمانه
سیر ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سرخ شده

مرحله اول: آماده سازی ماهی

ابتدا باید ماهی را خوب بشورید و اگر ماهی شما به صورت یخ زده می باشد بجای این که در دمای محیط قرار دهید داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا یخ آن باز شود و بعد بشورید و خشک کنید.

مرحله دوم: مزه دار کردن ماهی

در ادامه باید پیاز و سیر را پوست بگیرید و خرد کنید و ماهی ها را داخل یک ظرف قرار دهید و ادویه ها و روغن زیتون و آب نارنج و زعفران را به ماهی آغشته کنید و خوب ماساژ دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد به ماهی برود دقت کنید ماهی مثل مرغ نباید خیلی زیاد در مواد مرینت بماند زیرا بافت خود را از دست می دهد.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی

در ادامه باید داخل یک کاسه آرد را با کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و ماهی های مزه دار شده از پیاز و سیر جدا کنید و داخل آرد بزنید و از طرف گوشت داخل روغن قرار دهید و هر دو طرف را سرخ کنید و یا می توانید داخل سرخ کن بدون روغن با دمای ۱۹۰ به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا سرخ و طلایی شود و بعد از سرخ شدن مجدد روی آن آب نارنج تازه بریزید و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت ماهی سرخ شده

  1. اگر از طرف پوست ماهی را سرخ کنید از هم می پاشد.
  2. می توانید روی ماهی چند ثانیه آب جوش بریزید و به راحتی پوست ماهی را جدا کنید.
  3. می توانید پیاز و سیر را به صورت جداگانه سرخ کنید و در کنار ماهی سرو کنید.
  4. شما می توانید این ماهی سرخ شده را در کنار یک کته زعفرانی یا سبزی پلو میل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو