برای رقیق کردن خون چه دمنوشی بخوریم ؟

برای رقیق کردن خون چه دمنوشی بخوریم ؟


منبع: تالاب

2

1402/11/13

22:04


برای رقیق کردن خون چه دمنوشی بخوریم ؟ یکی از روش‌هاي‌ مؤثر و رایج در […]

برای رقیق کردن خون چه دمنوشی بخوریم ؟

برای رقیق کردن خون چه دمنوشی بخوریم ؟ یکی از روش‌هاي‌ مؤثر و رایج در طب سنتی برای تنظیم غلظت خون، استفاده از دمنوش‌هاي‌ گیاهی اسـت. مصرف منظم این دمنوش‌ها میتواند بـه کاهش غلظت خون و التیام جریان خون کمک کند. دمنوش‌ها، بـه عنوان یکی از راه‌هاي‌ خانگی و طبیعی، می توانند بـه ایجاد تعادل در بدن و تأثیر مثبت بر سیستم قلبی-عروقی کمک کنند. اما کدام دمنوش‌هاي‌ گیاهی برای کاهش غلظت خون مناسب‌تر هستند؟

 

برای رقیق کردن خون این دمنوش های خوش عطر را بخورید

۱. دمنوش زنجبیل

 زنجبیل از جمله گیاهان دارویی و دمنوش‌هاي‌ رقیق کننده خون اسـت کـه تقریبا در بیشتر روش‌هاي‌ درمانی طب سنتی تجویز میشود. اسید سالیسیک موجود دراین گیاه باعث جلوگیری از لخته خون در رگ‌ها و رقیق شدن خون میشود. بهتر اسـت افراد مبتلا بـه پلی‌سیتمی، پودر زنجبیل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

 

درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، برای تهیه دمنوش زنجبیل می توانید از زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل استفاده کنید. مقداری از ان را همراه آب روی قوری ریخته و اجازه بدهید روی حرارت ملایم دم بکشد. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دمنوش شـما آماده اسـت و می توانید طی دو یا سه وعده در طول روز همراه با عسل و آب‌لیمو میل کنید.

 

دمنوش زنجبیل

۲. چای سبز

درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، چای سبز یکی از روش‌هاي‌ درمان سنتی غلظت خون اسـت کـه علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن روی انعطاف‌پذیری رگ‌ها تأثیر گذاشته و خون را رقیق می کند. در نتیجه، احتمال سکته و ابتلا بـه فشار خون پایین می آید.

 


مطلب مرتبط: راهکارهای طبیعی و مفید برای رقیق کردن خون


 

چای کوهی برای درمان غلظت خون

۳. چای کوهی برای درمان غلظت خون

چای کوهی، یک دمنوش گیاهی ساده ودر معرض، بـه کاهش غلظت خون کمک میکند. یک یا دو قاشق چای‌خوری چای کوهی رابا آب جوش دم کنید و روزانه یک فنجان مصرف کنید.

 

دمنوش دارچین برای رقیق‌سازی خون

۴. دمنوش دارچین برای رقیق‌سازی خون

دارچین، کـه حاوی کوکارین اسـت، بـه جلوگیری از انعقاد خون کمک کرده و خون را رقیق میکند. برای تهیه دمنوش، چوب دارچین یا پودر ان رابا آب و کمی چای دم کنید. هفته‌اي دو تا سه بار مصرف شود.

 

دمنوش آویشن و عناب «درمان فوری غلظت خون در طب سنتی»

۵. دمنوش آویشن و عناب «درمان فوری غلظت خون در طب سنتی»

دمنوش عناب و آویشن مثل اهدای خون و حجامت برای افراد مبتلا بـه پلی‌سیتمی عمل میکند. کمتر کسی اسـت کـه با خواص آویشن کوهی در طب سنتی آشنا نباشد!برای تهیه دمنوش خانگی عناب و آویشن، شش عدد عناب و یک قاشق چای‌خوری برگ آویشن خشک‌شده رابا یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید و روی حرارت غیرمستقیم حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس ترکیب را صاف‌کرده و بـه‌ صورت روزانه میل نمایید. پس از مدتی کوتاه شاهد اثرات کاهش غلظت خون خواهید بود.

 

دمنوش گیلاس

۶. دمنوش گیلاس

درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، گیلاس هم مثل آسپرین حاوی سالیسیلات اسـت و برای افراد مبتلا بـه غلظت خون مفید اسـت. چند گیلاس و برگ درخت گیلاس را داخل قوری انداخته و کمی آب جوش رویشان بریزید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای دم کشید این دمنوش کافی اسـت. حالا می توانید ان را صاف‌کرده و روزی یک فنجان میل کنید.

 

دمنوش توت

۷. دمنوش توت

دمنوش توت و برگ توت هم مثل گیلاس و آسپرین بـه‌ خاطر داشتن سالیسیلات برای رفع عارضه غلظت خون بـه‌ کار می رود. اگر توت تازه در معرض نبود میتوانید از توت خشک استفاده کنید. قدری از خود میوه و برگش را داخل قوری ریخته و حدود یک و نیم لیوان آب رویش بریزید و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید.

 

۲۰ دقیقه بعد ان را از صافی رد کنید و روزی دو فنجان بنوشید. منتظر تأثیر معجزه‌آسای کاهش غلظت خون بـه ‌خاطر مصرف این دمنوش گیاهی باشید.

 

دمنوش کاسنی

۸. دمنوش کاسنی

یکی از گیاهان عالی رقیق‌کننده خون گیاه کاسنی اسـت کـه بـه ‌صورت عرق کاسنی و دمنوش مصرف می شود. یک یا دو قاشق غذاخوری برگ و ریشه کاسمی را داخل قوری بریزید و یکی دو فنجان آب سرد اضافه کنید.

 

دمنوش شوید

۹. دمنوش شوید

درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، یکی از گیاهان دارویی کـه در طب سنتی زیاد از ان یاد می شود شوید اسـت کـه برای مبتلایان بـه غلظت خون بـه‌ کار می رود. فرقی ندارد کـه شوید تازه باشد یا خشک، دو قاشق غذاخوری شوید را داخل فرنچ پرس ریخته و رویش آب جوش بریزید. ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت دهید کـه دم بکشد. پس از صاف کردن، ترکیب آماده میل کردن اسـت.

 


مطلب مرتبط: خاصیت های باور نکردنی سیر


 

دمنوش نعنا

۱۰. دمنوش نعنا

درمان غلظت خون با گیاهان دارویی، گیاه نعنا باعث رقیق شدن خون و بالا رفتن گردش خون میشود. یک یا دو قاشق چای‌خوری برگ نعنای تازه یا خشک را داخل فرنچ پرس یا لیوان معمولی ریخته و آب جوش بریزید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان دهید تا دم بکشد. بعد ترکیب را صاف کنید و روزی یک یا دو بار میل کنید.

 

دمنوش زردچوبه برای کاهش غلظت خون

۱۱. دمنوش زردچوبه برای کاهش غلظت خون

زردچوبه، با خواص درمانی فراوان، برای کاهش غلظت خون توصیه میشود. چوب زردچوبه رابا آب جوش دم کرده و روزانه یک فنجان مصرف کنید.

 

دمنوش ریشه شیرین بیان برای درمان غلظت خون

۱۲. دمنوش ریشه شیرین بیان برای درمان غلظت خون

ریشه شیرین بیان، دمنوشی مؤثر برای کاهش غلظت خون اسـت. ریشه خشک‌شده رابا آب جوش دم کرده و روزی یک فنجان میل نمایید.

 

دمنوش گل مینا برای غلظت خون

۱۳. دمنوش گل مینا برای غلظت خون

گل مینا، با خواص متعدد، بـه رقیق کردن خون کمک میکند. دمنوش گل مینا را دم کرده یا از کپسول‌هاي‌ حاوی عصاره ان استفاده کنید.

 

چای ریبوس برای کاهش غلظت خون

۱۴. چای ریبوس برای کاهش غلظت خون

چای ریبوس، با خاصیت رقیق‌کنندگی خون و باز کردن عروق، بـه کاهش احتمال سکته کمک می کند.

 

دمنوش مرزنجوش برای درمان غلظت خون

15. دمنوش مرزنجوش برای درمان غلظت خون

مرزنجوش، با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد درد، بـه التیام گردش خون و کاهش فشار خون کمک می کند.

 

میوه های موثر در رقیق شدن خون

 


مطلب مرتبط: طرز تهیه ی چند نوشیدنی با نسکافه + خواص و ضررهای نسکافه


 

زرشک قدرت بسیار زیادی در رقیق کردن خون دارد

زرشک

زرشک قدرت بسیار زیادی در رقیق کردن خون دارد و می تواند دیواره رگ ها را باز کند و گردش خون را بهتر کند، البته مصرف بیش از حد ان جایز نیست و ممکن اسـت مشکلات دیگری در پی داشته باشد، اما قطعا آب زرشک از بهترین راه حل هاي‌ رقیق کردن خون بـه حساب می آید.

 

می توانید زرشک را خیس کرده و بعد از یک روز آبش را از صافی رد کرده میل کنید، این روش برای بـه دست آوردن آب زرشک خانگی بسیار کارآمد اسـت.

 

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که در درمان مشکلات مختلف قلبی عروقی

آناناس

آناناس حاوی آنزیمی بـه نام بروملین اسـت کـه در درمان مشکلات مختلف قلبی عروقی موثر اسـت، این آنزیم در رقیق کردن خون هم نقش بسزایی دارد می تواند از بـه وجود آمدن لخته هاي‌ خونی پیشگیری کند، علاوه بر این خاصیتی ضد التهابی هم دارد و بـه شکل مکمل هم در داروخانه ها پیدا می شود.

 

مصرف آب انار تاثیر بسیار زیادی در کاهش غلظت خون دارد

انار

مصرف آب انار تاثیر بسیار زیادی در کاهش غلظت خون دارد، این میوه بهشتی کـه سرشار از خواص گوناگون اسـت جریان خون را التیام می بخشد و برای قلب خواص بسیاری دارد، البته مصرف بیش از حد ان هم توصیه نمیشود چون ممکن اسـت باعث کاهش فشارخون شود.

 

سیر که آنتی بیوتیکی موثر هم شناخته می شود

سیر

سیر کـه آنتی بیوتیکی موثر هم شناخته می شود و سرشار از خواص ضدمیکروبی اسـت گیاهی بسیار موثر در رقیق کردن خون اسـت و ضد انعقاد شناخته می شود، برای پیشگیری از لخته شدن خون می توانید سیر استفاده کنید، البته مصرف دوز بالای ان برای افرادی کـه بـه تازگی عمل جراحی داشتند هم مضر اسـت و می تواند باعث خون‌ریزی‌ شود.

 

انگور  این عصاره که برای قلب مناسب است

انگور

عصاره دانه هاي‌ انگور تاثیر بسیار زیادی در رقیق کردن خون دارد، این عصاره کـه برای قلب و بـه طور کلی عروق تاثیر مثبتی دارد سرشار از آنتی اکسیدان هاي‌ مفید اسـت کـه برای کاهش فشارخون اهمیت بالایی دارند، طبق پیشنهاد مرکز ملی بهداشت مصرف این عصاره برای افرادی کـه اختلالات خونی دارند بسیار مفید اسـت، البته بهتر اسـت همراه با داروهای رقیق کننده خون استفاده نشود.

 

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و اسید سالیسیلات است

آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا3 و اسید سالیسیلات اسـت کـه در رقیق کردن خون اهمیت فراوانی دارند، آووکادو علاوه بر تاثیر فراوانی کـه در کاهش غلظت خون دارد در پیشگیری از سکته مغزی هم قابل توجه اسـت و می تواند برای قلب هم مفید باشد.

 

رقیق شدن خون با این میوه ها

از دیگر گیاهان و میوه های موثر در رقیق شدن خون:

کلم

پیاز

گیلاس

آلو

کلم بروکلی

گل کلم

شیرین بیان

نارنگی و پرتقال

کشمش

توت فرنگی

کاهو

درمان  قلب با این میوه ها

موارد دیگری که در رقیق شدن خون تاثیر گذارند:

عرق کاسنی

روغن زیتون

آدامس

عسل

سرکه

ماهی چرب، بـه دلیل وجود اسید چرب امگا سه

سالیسیلات

آنتی بیوتیک

اسید چرب امگا3

 

مصرف ویتامین E در رقیق کردن خون نقش موثری دارد

ویتامین E

مصرف ویتامین E در رقیق کردن خون نقش موثری دارد و بهتر اسـت در برنامه غذاییتان قرار گرفته شود، از جمله مواد گیاهی کـه ویتامین E دارند میتوان بـه بادام درختی، روغن کنجد، لوبیا، روغن ذرت، جو، فندق، گردو، پسته، روغن آفتابگردان، روغن نخل، روغن بادام زمینی، بادام زمینی، نخود، عدس، برنج و گندم اشاره کرد.

 

حجامت برای رقیق شدن خون

حجامت برای رقیق شدن خون

از روش هاي‌ دیگری کـه می تواند خون کثیف را ازبدن خارج کرده و باعث التیام کیفیت خون و حتی غلظت ان شود میتوان بـه حجامت اشاره کرد، اینکار کـه در کاهش و درمان اکثر بیماری‌ها موثر اسـت و می تواند بـه رقیق شدن خون کمک کند.

 

و در پایان

برای درمان غلظت خون، استفاده از دمنوش‌هاي‌ گیاهی مانند زنجبیل، چای سبز، دارچین و دیگر دمنوش هاي‌ ذکر شده، یکی از روش‌هاي‌ مؤثر در طب سنتی اسـت. این دمنوش‌ها بـه رقیق کردن خون و پیشگیری از لخته‌هاي‌ خونی کمک کرده و بـه تعادل سلامت قلبی-عروقی کمک می کنند. لطفا توجه داشته باشید ک قبل از هرگونه اقدام جدی مشورت با یک دکتر ضروری اسـت. ولی در کل طب سنتی اینروزها خیلی بهتر و روند سالمتری میتوان داشته باشد تا طب فیزیکی و شیمیایی ، بـه هرجهت حتماً باید دراین مورد تحقیق کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو