اصغر نعیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/14

13:50


کارگردان فیلم کمدی« دو روز دیرتر» تاکید کرد : صرفا برای خنداندن مخاطب فیلم نساخته.

اصغر نعیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

اصغر نعیمی : من فیلم ساز بودجه خوار نیستم

کارگردان فیلم کمدی «دو روز دیرتر» که با موضوع فرزندآوری در جشنواره فیلم فجر با سرمایه گذاری بنیاد روایت فتح رونمایی شد ، گفت : بنیاد روایت فتح خیلی کار باحال و شجاعانه ای کرده که وارد مسیر جدیدی شده و من هم فیلمساز بودجه خوار نیستم و صرفا برای خنداندن مخاطب فیلم نساختم.

اصغر نعیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

اصغر نعیمی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

به گزارش نم نمک ، شامگاه پنج شنبه 12 بهمن ماه نشست پرسش و پاسخ فیلم کمدی «دو روز دیرتر» با حضور کارگردان ، تهیه کننده و طراح صحنه در سینمای رسانه در برج میلاد برگزار شد.

اصغر نعیمی درباره غیبت بازیگرانش در نشست مطبوعاتی فیلم گفت : دو بازیگر اصلی یعنی سینا مهراد و پردیس احمدیه به دلیل اینکه خارج از کشور هستند ، امکان حضور نداشتند ، آقای آییش هم به دلیل اجرای تئاتر بعد از حضور در اینجا و عکاسی رفتند و برخی دیگر از عوامل هم به دلیل حضور در پروژه های دیگر نتوانستند در نشست باشند اما از بنده خواستند سلام گرم آن ها را به شما برسانم.

او در ادامه بیان کرد : سال عجیبی بر سینمای ایران گذشت. سال گذشته موفقیت هایی در عرصه جذب مخاطب حاصل شد ولی ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسر هنرمند ایشان اتفاق افتاد. مایلم در اولین روز جشنواره ادای احترامی به روح این هنرمند بزرگ و تاریخ ساز سینما داشته باشم و به همین علت خواهش می کنم به احترام ایشان یک دقیقه سکوت کنیم.

نعیمی با تاکید بر اهمیت فیلمسازی با مسیر تجربی در سینمای حرفه ای افزود : دنبال راهکارهایی هستم تا به صورت سالم با مردم ارتباط برقرار کنم. وقتی به فیلم هایم نگاه می کنم وجوه افتراق زیادی با هم دارند اما براساس تجربه به نظرم رسید که جامعه ما در شرایطی است که گونه کمدی رمانتیک در آن گم شده است. ما فیلم های اجتماعی خوبی داریم ، از طرفی فیلم های کمدی مطلق داریم که موفق بودند اما علاقه مندی شخصی من گونه کمدی رمانتیک است.

این کارگردان با اشاره به فیلم «بی وفا» به عنوان یکی از فیلمهای مورد علاقه خود گفت : در فیلم «دو روز دیرتر» سعی کردم ضمن حفظ شیرینی داستان ، زمینه های اجتماعی را هم به قصه اضافه کنم. برای من پرداختن به مسائل خانواده های متوسط بدون چیزی که به آن سیاه نمایی می گویند ، اهمیت دارد. درنهایت امیدوارم موفق بوده باشیم که به خوبی دو جوان را در جامعه امروزی به تصویر بکشیم.

نعیمی در پاسخ به سوالی درباره تغییر روند سرمایه گذاری بنیاد روایت فتح که معمولا پروژه های دفاع مقدسی را می سازد ، بیان کرد : روایت فتح خیلی کار باحالی کرده که وارد یک عرصه جدید شده و چه چیزی زیباتر از اینکه فیلمی ساخته شود که به مسائل جوانان بپردازد. من فیلمساز بودجه خوار نیستم و دنبال ساخت فیلمی هستم که مخاطب آن را ببیند تا حداقل بودجه ای که صرف ساخت آن شده هدر نشود. باید مدیریت محافظه کار کنار گذاشته شود. چرا در نهادها باید فیلمی ساخته شود که با مخاطب ارتباطی برقرار نکند. من تخطئه کردن این مسیر را درست نمیدانم.

او درباره شوخی های نامتعارف فیلمش برای تماشا توسط خانواده ها گفت : وقتی فیلم می سازیم با گستردگی مخاطب از درجه های گوناگون طرف هستیم. من این فیلم را با مخاطب مختلفی از نسل زد تا خانواده های متدین دیدم ولی مسئله ای پیش نیامد. فقط یک شوخی بود که با وجود اینکه آن را خیلی دوست داشتم ولی به دلیل احتمال سوءتفاهم و  برای حفظ حرمت سرمایه گذار و خودم حذفش کردم. من فیلم خنده دار نساختم که فقط مخاطب را بخندانم.

نعیمی و محسن شیرازی (تهیه کننده) در پایان تاکید کردند که فیلم خود را حاضرند با افتخار برای هر مقام مسئولی نمایش دهند.


بیوگرافی اصغر نعیمی

اصغر نعیمی متولد 1352 در تهران نویسنده و کارگردان اهل ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو