سریال بامداد خمار | آخرین اخبار از اقتباس سریالی رمان مشهور ایرانی در شبکه نمایش خانگی

منبع: پلازا

3

1402/9/3

21:22


سریال بامداد خمار | آخرین اخبار از اقتباس سریالی رمان مشهور ایرانی در شبکه نمایش خانگی

سریال بامداد خمار یکی از جدیدترین ساخته‌های شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود که اقتباس آن از رمان معروفی به همین نام مخاطبان را به وجد آورده است. در این مقاله با معرفی سریال همراه شما هستیم.

در سال 1374 رمان بامداد خمار به قلم فتانه حاج سیدجوادی چاپ شد که در زمانه‌ای که تعداد رمان‌های داستانی و عاشقانه کمتر از اکنون بودند، بسیار سر و صدا کرد. بامداد خمار تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی است که حتی اکنون که تقریبا 30 سال از چاپ آن می‌گذرد، مخاطبان خود را دارد. حال این روزها که خبر اقتباس از رمان معروف سیمین دانشور، سووشون، در شبکه نمایش خانگی سر و صدا کرده، شاهد ساخت مجموعه نمایش خانگی بامداد خمار نیز هستیم.

سریال بامداد خمار به کارگردانی امیر حسین عسگری و تهییه‌کنندگی حسن مصطفوی در دست ساخت قرار دارد. در سال 1398 پروژه این سریال با حضور ابراهیم ایرج‌زاد در مقام کارگردان و جواد نوروزبیگی به عنوان تهییه‌کننده کلید خورد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کار به تعویق افتاد و مدتی بعد آقای ایرج زاد انصراف داد و کارگردانی به محمد رحمانیان رسید که او نیز به دلیل اختلافات کنار رفت. اکنون فیلم‌برداری این اثر از 24 مرداد 1402 آغاز شده و در ادامه این مقاله پلازا با معرفی سریال بامداد خمار همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال بامداد خمار

ژانر سریال بامداد خمار اجتماعی، درام و عاشقانه است. مراحل پیش تولید سریال بامداد خمار از سال 1398 شروع شدند و تولید آن به سال 1402 برمی‌گردد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سریال پخش آن احتمالا در زمستان 1402 اتفاق بیافتد و سریال از پلتفرم‌های معروفی همچون فیلیمو، فیلم نت یا نماوا اتفاق نمی‌افتد و به احتمال زیاد این مجموعه اولین سریال پلتفرمی تازه کار باشد. تعداد قسمت های سریال بامداد خمار هنوز مشخص نیستند و نمی‌دانیم با سریالی بلند روبه‌رو هستیم یا یک مینی سریال کوتاه!

داستان سریال بامداد خمار

هنوز خلاصه سریال بامداد خمار منتشر نشده و دقیقا نمی‌دانیم که در این سریال چند درصد از رمان اصلی اقتباس خواهد شد و چقدر خط داستانی تغییر می‌کند. بامداد خمار در تهران قدیم اتفاق می‌افتد. جایی که سودابه دختری جوان و تحصیل کرده از خانواده‌ای اعیان عاشق پسری می‌شود که به لحاظ جایگاه اجتماعی با او متفاوت است. از این رو مادر سودابه که بسیار ناراحت است، داستان محبوبه، عمه سودابه، را برایش بازگو می‌کند.

محبوبه دختری اصیل و ثروتمند است که در پانزده سالگی عاشق یک شاگرد نجار به نام رحیم می‌شود و با پافشاری‌های بسیار خانواده را مجبور به پذیرش آنچه که او می‌خواهد می‌کند. پدر و خانواده محبوبه را رها می‌کنند و برایش یک خانه کوچک و دکانی برای نجاری رحیم می‌خرند. او مبلغی مقرری نیز دارد اما زندگیش بخاطر دخالت‌های مادرشوهر و بی‌قیدی رحیم تبدیل به جهنمی سیاه می‌شود…

بازیگران سریال بامداد خمار

داستان سریال بامداد خمار

در ابتدا که ابراهیم ایرج‌زاد کارگردانی سریال را برعهده گرفت و جواد نوروزبیگی تهییه‌کننده آن بود، سه بازیگر اصلی سریال سارا رسول زاده (در نقش سودابه)، ساعد سهیلی و مهرداد صدیقیان معرفی شدند اما با عوض شدن کارگردان، بازیگران نیز قراردادهای خود را فسخ کردند تا پروژه از سر گرفته شود. از سوی دیگر اخباری مبنی بر اینکه پردیس احمدیه و سینا مهراد هنرپیشه های سریال بامداد خمار هستند، منتشر شد.

همچنین سازندگان اعلام کردند که مایلند برای ساخت این سریال از چهره‌های تئاتری و جوان در کنار افراد پیشکسوت استفاده کنند. اما چیزی که مشخص است، حضور هیچکدام از این بازیگرانی که نام بردیم تایید نشده و گویی سازندگان بامداد خمار قصد دارند در سکوت کامل خبری سریال خود را پیش ببرند. بنابراین تا اطلاع ثانوی معرفی بازیگری در این بخش نخواهیم داشت.

جمع بندی

بازیگران سریال بامداد خمار

به پایان مقاله معرفی و بررسی سریال بامداد خمار رسیدیم و سعی کردیم از اخبار ساخت این اثر شما را با خبر کنیم. بامداد خمار رمانی فاخر، عبرت آموز و همراه با پندهای کاربردی در زندگی است که بسته به فرهنگ امروز می‌توان برای زندگی از آن کمک گرفت. این اثر تا به امروز جز پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی قرار دارد که نویسنده‌ای به نام ناهید ا. پژواک در سال 1377 رمانی به نام شب سراب از زبان رحیم و اقتباس از بامداد خمار منتشر کرد که مورد توجه قرار گرفت. برای نقد سریال بامداد خمار باید تا زمان انتشار سریال منتظر باشیم. آیا شما نیز منتظر پخش این اثر از سریال های عاشقانه ایرانی هستید و این رمان از کتاب‌های محبوب شما بود؟‌ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو