طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی ساده با شیر برای استیک گوشت و مرغ

منبع: جدول یاب

2

1402/11/15

13:19


پوره سیب زمینی یکی از غذا های جذاب و خوشمزه است که شما می توانید این پیش غذا را در کنار یک استیک مرغ یا گوشت سرو کنید یا می توانید به تنهایی نیز سرو کنید. پوره سیب زمینی اصالت فرانسوی دارد و طعم مزه بی نظیری دارد و شما می توانید به همراه یک …

طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی ساده با شیر برای استیک گوشت و مرغ

طرز تهیه پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی یکی از غذا های جذاب و خوشمزه است که شما می توانید این پیش غذا را در کنار یک استیک مرغ یا گوشت سرو کنید یا می توانید به تنهایی نیز سرو کنید. پوره سیب زمینی اصالت فرانسوی دارد و طعم مزه بی نظیری دارد و شما می توانید به همراه یک سس قارچ نیز میل کنید یا به دلخواه روی آن پیاز داغ و جعفری بپاشید. امروز در جدول یاب طرز تهیه پوره سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی ۵ عدد
کره ۵۰ گرم
شیر ۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله اول: پخت سیب زمینی

ابتدا برای تهیه پوره سیب زمینی باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خرد کنید و نباید با پوست بپزید و بعد سیب زمینی ها را به همراه کمی آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا کاملا پخته شود و بعد آبکش کنید و با کمک رنده یا پوره کن خوب بکوبید تا له شود، اگر از مشر یا گوشتکوب استفاده کنید بهتر است از رنده می باشد تا بافت یکدستی داشته باشد.

مرحله دوم: افزودن کره

در ادامه باید پوره سیب زمینی له شده را داخل قابلمه نچسب بریزید و کره و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود و به خورد سیب زمینی برود.

مرحله سوم: افزودن شیر

در ادامه باید شیر را کم کم به سیب زمینی اضافه کنید و هم بزنید تا شیر کاملا مخلوط شود و پوره سیب زمینی مسنجم شود وقتی به این مرحله رسید پوره سیب زمینی آماده می باشد و داخل بشقاب سرو قرار دهید و روی آن کمی جعفری یا سس قارچ بریزید و به همراه استیک یا نان میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پوره سیب زمینی

  1. می توانید برای خوشمزه تر شدن پوره ۱ ق غذا خوری خامه در انتها اضافه کنید.
  2. بافت پوره سیب زمینی کاملا باید نرم و یکدست باشد و تکه های درشت سیب زمینی داخل آن نباشد می توانید برای میکس کردن از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید تا بافت یکدست تری داشته باشد.
  3. به دلخواه می توانید کمی فلفل قرمز نیز به پوره اضافه کنید.
  4. بهتر است کره را جایگزین مارگارین نکنید زیرا طعم کره در این پوره محسوس می باشد.
  5. از شیر پرچرب استفاده کنید.
  6. به دلخواه می توانید در انتها کمی پنیر چدار رنده شده نیز به پوره اضافه کنید و یا روی آن بریزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو