هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/21

19:00


سخنگوی شورای نگهبان با اعلام جزئیاتی از افراد تایید صلاحیت شده برای داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : بستر و زمینه مشارکت همه فعالان ، گروه ها و جناح های سیاسی و احزاب فراهم است و ان شاءالله با انتخاب مردم آنچه شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است ، در یک انتخابات پرشور و رقابتی رقم بخورد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان کیست؟ + بیوگرافی

بستر مشارکت همه گروه ها ، جناح های سیاسی و احزاب فراهم است

به گزارش نم نمک ، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در یکی از بخش های خبری سیما به ارائه جزئیاتی از فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت : دیشب مهلت رسیدگی به اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل صلاحیت شان مورد تایید قرار نگرفته بود در شورای نگهبان به پایان رسید و امروز نتایج نهایی در حال اعلام به داوطلبان است.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان کیست؟ + بیوگرافی

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان کیست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه «در مجموع 14 هزار و 812 از داوطلبان تایید صلاحیت شده اند» اظهار کرد : بیش از 73 درصد از کسانی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند ، تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی بیش از 51 نفر با هم به رقابت می پردازند.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد : در انتخابات دوره دوازدهم مجلس ، 6 برابر تعداد نمایندگان مجلس ، داوطلب زن داریم. همچنین بیش از 400 نفر از دهه هفتادی ها و بیش از 5 هزار نفر از دهه شصتی ها در میان تایید صلاحیت شدگان حضور دارند. بیش از هزار و 100 نفر از اساتید دانشگاه ، حدود 250 نفر از پزشکان و کادر درمان ، از بین روحانیون و حوزویان بیش از 200 نفر ، از میام فرهنگیان بیش از 1700 نفر و از جامعه حقوقی و وکلا و قضات بیش از 400 نفر مورد تایید قرار گرفتند.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه جریانات سیاسی نمایندگان مختلفی دارند که می توانند به رقابت بپردازند ، گفت : بستر و زمینه مشارکت همه فعالان ، گروه ها و جناح های سیاسی و احزاب فراهم است و ان شاءالله با انتخاب مردم آنچه شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است ، در یک انتخابات پر شور و رقابتی رقم بخورد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که صلاحیت شان مورد تایید قرار نگرفته ، فرصت اعتراض مجدد دارند؟ تاکید کرد : بر اساس قانون انتخابات مرحله ای که روز گذشته به پایان رسید مرحله نهایی رسیدگی به شکایات بود ، اما اگر کسانی به هر دلیلی در مقاطع قبل صلاحیت شان تایید شده بود اما در این مرحله عدم تایید آنها اعلام شده ، قانون برای آنها مهلتی برای دفاع و شنیدن سخنان تعیین کرده است.


بیوگرافی هادی طحان نظیف

سید هادی طحان نظیفی متولد 1361 در دزفول حقوقدان و مدرس دانشگاه است که هم اکنون به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و حقوقدان شورای نگهبان فعالیت می کند. وی از تاریخ 23 تیر ماه 1400 بعنوان سخنگوی شورای نگهبان به جای عباسعلی کدخدایی انتخاب شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو