معرفی فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت ؛ حماسه‌ای دیگر از مارول

معرفی فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت ؛ حماسه‌ای دیگر از مارول


منبع: پلازا

1

1402/11/23

10:24


معرفی فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت ؛ حماسه‌ای دیگر از مارول

‌در دنیای سینمایی مارول (MCU) فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) یکی از آثار درخشان و پرفروش‌ترین فیلم سال 2018 به شمار می‌رود که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم.

فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال 2018 است. این فیلم کاری از استودیو مارول،  نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) و یکی از فیلم‌های فاز سوم محسوب می‌شود. فیلم Avengers: Infinity War 2018 دنباله‌ای بر فیلم The Avengers (2012) و فیلم Avengers: Age of Ultron (2015) است و وقایع پیش از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame (2019) را روایت می‌کند. این فیلم توسط برادران روسو، آنتونی روسو (Anthony Russo) و جو روسو (Joe Russo) کارگردانی شده و پس از اکران تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال 2018، و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ تا آن زمان شد. تاریخ اکران فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت 27 آوریل 2018 (7 اردیبهشت 1397) است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم Avengers: Infinity War 2018 بپردازیم. داستان آن را بخوانیم، با بازیگران فیلم آشنا شویم و درنهایت نگاهی به نمرات و نظرات منتقدین داشته باشیم.

فهرست مطالب

داستان فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت

بررسی فیلم Avengers: Infinity War 2018 / معرفی فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

پیش از هرچیز بهتر است مروری بر خلاصه فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت داشته باشیم. در این فیلم می‌بینیم که گروه انتقام‌جویان به همراه متحدان خود، یعنی نگهبانان کهکشان، در تلاش هستند تا جلوی تانوس را بگیرند. تانوس قدرتمند قصد دارد با جمع‌آوری سنگ‌های بی‌‎نهایت، که 6 سنگ بسیار قدرتمند هستند، طی یک حمله برق‌آسا نیمی از جمعیت جهان را نابود کند.

ژانر فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی است. اگر به آثاری در این ژانر علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و مقاله بهترین فیلم‌های ماجراجویی بزنید. مدت زمان فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت نیز 2 ساعت و 29 دقیقه است.

بازیگران فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت

گروه بازیگران فیلم Avengers: Infinity War 2018 شامل هنرمندان بنام و محبوبی است که در ادامه با برخی از آنان آشنا می‌شویم.

رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/ مرد آهنی

نقد فیلم Avengers: Infinity War 2018 / نمرات فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت

رابرت جان داونی جونیور (Robert John Downey Jr.) یکی از بازیگران محبوب آمریکایی، متولد 4 آوریل 1965 (15 فروردین 1344) است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1970 شروع کرد. در دوران جوانی تبدیل به بازیگر موفقی شد، و سپس یک دوره سوءمصرف مواد و مشکلات قانونی را پشت سر گذاشت. پس از غلبه بر مشکلات در آثار مهمی حضور یافت و امروزه فروش فیلم‌هایی که رابرت در آنها نقش اول را داشته از مرز 14 میلیارد دلار گذشته است. به نقل از نشریه فوربس، وی از سال 2013 تا 2015 گران‌قیمت‌ترین بازیگر هالیوود بوده است. رابرت با نقش مرد آهنی در فیلم‌های اونجرز به شهرت رسید. نقش‌آفرینی او در آثاری نظیر Sherlock Holmes (2009)، فیلم  The Judge (2014)  و فیلم Oppenheimer (2023) نیز عالی بوده است. وی حدود 161 نامزدی و 64 برد در کارنامه بازیگری خود دارد.

کریس همسورث در نقش ثور

ژانر فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت / تاریخ اکران فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت

کریستوفر همسورث (Christopher Hemsworth) بازیگر استرالیایی، متولد 11 اگوست 1983، برابر با 20 مرداد 1362، است. او از سال 2002 به صورت حرفه‌ای وارد حیطه بازیگری شده و با سریال تلویزیونی Home and Away (2004-2007) شناخته شد. وی سپس قدم به هالیوود گذاشت و از سال 2011 ایفای نقش ثور در فیلم‌های گوناگون را برعهده گرفت، کاراکتری که وی را به شهرت جهانی رساند و تبدیل به یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران هالیوود کرد. از معروف‌ترین فیلم‌های او می‌توانیم فیلم The Huntsman: Winter’s War (2016)، فیلم Extraction (2020) و فیلم Thor: Love and Thunder (2023) را نام ببریم.

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانف/ بیوه سیاه

مدت زمان فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت هنرپیشه های فیلم / سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت

اسکارلت اینگرید جوهانسون (Scarlett Ingrid Johansson) بازیگر مشهور آمریکایی، متولد 22 نوامبر 1984 (1 آذر 1363) است. او بازیگری را از 10 سالگی آغاز کرد و با فیلم Manny & Lo (1996) شناخته شد. اسکارلت با فیلم Lost in Translation (2003) به جرگه بازیگران بزرگسال پیوست و برنده جایزه بفتا شد. از شناخته‌شده‌ترین کارهای او می‌توانیم به فیلم Lucy (2014)، فیلم Marriage Story (2019) و فیلم Jojo Rabbit (2019) اشاره کنیم. اسکارلت یکی از جذاب‌ترین بازیگران دنیا است و در سال 2021 نشریه Time او را یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا نامید. کارهای جوهانسون تاکنون بیش از 14.3 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته‌اند و بدین ترتیب وی یکی از پردرآمدترین و گران‌قیمت‌ترین بازیگران دنیا محسوب می‌شود.

مارک روفالو در نقش بروس بنر/ هالک

فیلم Avengers: Infinity War 2018 / بازیگران فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت

مارک آلن روفالو (Mark Alan Ruffalo) متولد 22 نوامبر 1967 (1 آذر 1346) در ایالت ویسکانسین آمریکا است. او از اوایل دهه 1990 به جرگه بازیگران پیوست و با فیلم This Is Your Youth (1996) شناخته شد. وی با آثاری نظیر فیلم 13 Going on 130 (2004) و فیلم Shutter Island (2010) تبدیل به یک ستاره شد. مارک از سال 2012 بازی در نقش بروس بنر را آغاز کرد و بدین ترتیب به شهرت جهانی دست یافت. او تاکنون 3 بار نامزد جایزه اسکار شده است و اخیرا نیز نامش به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی اسکار، برای بازی در فیلم Poor Things (2023) اعلام شده است.

در فهرست زیر نام برخی دیگر از هنرپیشه های فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت و نقش آنها در فیلم را می‌خوانیم:

  • کریس ایوانز (Chris Evans) در نقش استیو راجرز/ کاپیتان آمریکا
  • بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در نقش دکتر استرنج
  • تام هالند (Tom Holland) در نقش پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی
  • چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) در نقش تچالا/ پلنگ سیاه
  • پل بتانی (Paul Bettany) در نقش ویژن
  • دان چیدل (Don Cheadle) در نقش جیمز رودی رودز/ ماشین جنگی
  • الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش واندا مکسیموف
  • آنتونی مکی (Anthony Mackeie) در نقش سم ویلسون/ فالکون
  • سباستین استن (Sebastian Stan) در نقش باکی بارنز/ سرباز زمستان
  • تام هیدلستون (Tom Hiddleston) در نقش لوکی
  • جاش برولین (Josh Brolin) در نقش تانوس

نقد فیلم Avengers: Infinity War 2018

در معرفی فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت به بخش دوست‌داشتنی نظرات منتقدین رسیدیم. این فیلم که با بودجه‌‌‌ای حدود 324 تا 400 میلیون دلار ساخته شد، در گیشه فروشی بیش از 2 میلیارد دلار داشت و بدین ترتیب تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال 2018 شد. این فروش عالی و همچنین امتیاز 8.4 از 10 در وبسایت IMDb نشان از استقبال گرم بینندگان از این فیلم ابرقهرمانی دارد. 85% نقدهای فیلم در وبسایت راتن تومیتوز نیز نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه نظرات منتقدین و نمرات فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت را با هم می‌خوانیم.

خلاصه فیلم سینمایی انتقام جویان جنگ ابدیت / فیلم Avengers: Infinity War 2018

 Empire/ هلن اوهارا: 100

مارول مشکل پرده سوم، مشکل شرور داستان و برخی مشکلات دیگر را حل کرده است. هرچقدر هم آمادگی داشته باشید، برای تانوس آماده نیستید، در عین حالی که قهرمانان ما هم آماده نیستند.

IGN/ اسکارلت کولورا: 90

با استفاده از توانایی شخصیت شرور قدرتمند و جالب برای بالا بردن شهرت خود، فیلم Avengers: Infinity War همه فیلم‌های 10 سال گدشته مارول را با موفقیت گردهم آورده و مجموعه‌ای موثر از ابرقهرمانان دراماتیک به وجود می‌آورد.

The Guardian/ پیتر بردشاو: 80

فیلم اونجرز: جنگ ابدیت به نوعی در هیاهوی ناب خود عمل می‌کند. این فقط یک فیلم فوق‌العاده تماشایی است که به کاملا به اسطوره‌های سازش‌پذیر خود و همچنین تاریکی آخرالزمانی اعتماد دارد.

Vanity Fair/ ریچارد لاوسون: 75

در فیلم لحظات دراماتیک احساسی وجود دارد – بین پدر و دختر، برادر و برادر، مرشد و مرید، عاشق و معشوق- که این بازیگران، به همان اندازه که ما غرق مجموعه شده‌‌ایم، آن را با اشک و بغض اجرا می‌کنند. و یک سکانس پایانی دلهره‌آور وجود دارد که به همان اندازه که سنگین است، به جرات می‌توانم بگویم شاعرانه نیز هست؛ مانند هرکاری که این مجموعه فیلم تا حالا انجام داده است.

فیلم Avengers: Infinity War 2018 / داستان فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت

 

Los Angeles Times/ جاستین چانگ: 70

هرچیز دیگری که ممکن است باشد -یک نقطه اوج، یک تعهد، یک شاهکار در کنترل جمعیت، یک شوخی واقعا حماسی- فیلم اونجرز: جنگ ابدیت ادامه سریع، پیش‌رونده، و گهگاهی هیجان‌انگیز و مرزی از حماسه‌ای است که درنهایت به نظر می‌رسد به طور معقول به پایان خود نزدیک می‌شود.

The Associated Press/ جیک کویل: 63

واقعا لذت ساده دیدن این همه بازیگر خوب در کنار هم است که فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت را تبدیل به یک کار سخت‌کوشانه از فیلم Ocean’s Eleven کرده است.

The New York Times/ ای. او. اسکات: 50

جایی که فیلم به پایان می‌رسد، ممکن است همان جایی نباشد که انتظار داشتید. پرده نهایی فیلم یک سرما، تاریکی و سکوت را به ارمغان می‌‌آورد که نشان‌دهنده چیز جدیدی در این دنیا است.

سخن پایانی

در این مقاله با معرفی فیلم Avengers: Infinity War 2018 در کنار شما بودیم. این فیلم یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی است که تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نظر شما درباره فیلم چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ اگر به دنیای سینمایی مارول علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترتیب دیدن فیلم‌های مارول را از دست ندهید. خواندن نظرات و پیشنهادات شما در پایین صفحه سبب خرسندی ما خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو