معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

منبع: نم نمک

2

1402/11/23

15:59


تحصیل در کشور ترکیه به دلیل ارائه مدرک معتبر و هزینه های مقرون به صرفه ، یکی از مطمئن ترین  روش ها به منظور ساختن آینده ای روشن بوده از این روی افراد به منظور تحصیل در این کشور از سرتاسر دنیا با یکدیگر رقابت می کنند. دانشگاه باهچه شهیر یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی این کشور بوده و از آن تحت عنوان یک مرکز آموزش جهانی نیز یاد می شود.

معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

تحصیل در کشور ترکیه به دلیل ارائه مدرک معتبر و هزینه های مقرون به صرفه ، یکی از مطمئن ترین  روش ها به منظور ساختن آینده ای روشن بوده از این روی افراد به منظور تحصیل در این کشور از سرتاسر دنیا با یکدیگر رقابت می کنند. دانشگاه باهچه شهیر یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی این کشور بوده و از آن تحت عنوان یک مرکز آموزش جهانی نیز یاد می شود. با توران آکادمی همراه باشید :

معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

نکته : دانشگاه خصوصی باهچه شهیر از ارزش و اعتبار زیادی در سطح جهانی برخوردار می باشد.

تاریخچه دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر یا به اختصار BAU)) یک دانشگاه خصوصی واقع در محله اروپایی  شهر زیبای استانبول بوده  از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه باهچه شهیر دارای پردیس های گوناگونی به نام های بشیکتاش جنوبی ، بشیکتاش شمالی ، گالاتا و گوزتپه بوده و پردیس اصلی این دانشگاه در کرانه های تنگه بسفر واقع شده از این روی دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل ، از زیبایی این منطقه  نیز لذت ببرند. جالب است بدانید که دانشجویان می توانند به منظور عبور میان پردیس بشیکتاش شمالی ،   پردیس گالاتا و پردیس گوزتپه از قایق های این دانشگاه به صورت رایگان استفاده کنند.

معرفی دانشگاه های قبرس شمالی

آشنایی با دانشگاه باهچه شهیر

BAU با داشتن بیش از 193 شریک در سطح جهانی توانسته به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند از جمله مشهورترین آن ها می توان به دانشگاه هاروارد اشاره کرد. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر حدود 17050 نفر بوده که از این تعداد 10137 نفر در مقطع کارشناسی ،   4716 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 1072 نفر در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل می باشند.

این دانشگاه دارای 10 دانشکده بوده بنابراین طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را دارا می باشد.

دانشگاه باهچه شهیر با برگزاری دوره های آموزشی گوناگون و ارائه مدرک معتبر نیز تاثیر بسیاری در رزومه تحصیلی دانشجویان می گذارد.  کادر علمی دانشگاه باهچه شهیر متشکل از برترین متخصصان و برجسته ترین افراد بوده از این روی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه ، از سطح سواد بسیار بالایی برخوردار می باشند.

در میان تمامی دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه ، باهچه شهیر تنها دانشگاهی است که اولویت پذیرش خود را با دانشجویان بین المللی قرار داده است.  جالب است بدانید که دانشگاه باهچه شهیر با ارائه برنامه پردیس من ، محل کار من فرصت های بی شمار کارآموزی برای دانشجویان فراهم می کند.

اعتبار دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر به سبب همکاری با بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا نظیر آمریکا ، کانادا ، انگلیسی و غیره توانسته به شهرت و اعتبار بسیار خوبی دست پیدا کند. این دانشگاه مود تایید وزارت علوم بهداشت ایران نیز می باشد و با ارائه طرح اراسموس  فرصت تحصیل و کارآموزی در کشورهای اروپایی را برای دانشجویان خود فراهم می کند.

روش های اخذ پذیرش دانشگاه باهچه شهیر

متقاضیان می توانند در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و کاردانی در این دانشگاه تحصیل کنند. به جهت اخذ پذیرش دانشگاه باهچه شهیر در مقطع کارشناسی ارائه ریز نمرات تحصیلی دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم الزامی است.

به یاد داشته باشید که بالا بودن ریز نمرات تحصیلی شانس قبولی افراد را تا حد چشمگیری افزایش می دهد.

متقاضیان می توانند به منظور اخذ پذیرش دانشگاه باهچه شهیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  در هر یک از آزمون های GRE و یا GMAT شرکت کرده و با کسب نمره قبولی و ارائه نتایج آزمون ، در این دانشگاه ثبت نام کنند.

درخواست متقاضیان حدود دو هفته بعد از ارسال مدارک پاسخ داده شده و در صورت قبولی ، افراد می بایست مبلغ  5000 دلار برای رشته های شاخه پزشکی و مبلغ 1000 دلار برای سایر رشته های تحصیلی به صورت آنلاین ، چک و یا نقدی واریز کنند.

نکته : تمامی مدارک ارائه شده باید دارای مهر تایید وزارت امور خارجه بوده و به زبان انگلیسی و یا ترکی ترجمه شده باشد.

شهریه دانشگاه باهچه شهیر

شهریه تحصیل در این دانشگاه بر اساس انتخاب های دانشجویان با دیگری متفاوت بوده برای مثال هزینه یک سال تحصیل در رشته فیزیوتراپی 5740 دلار و هزینه یک سال تحصیل در رشته حقوق سالانه 8200 دلار می باشد.

بورسیه BAU

دانشگاه باهچه شهیر به جهت رفاه حال دانشجویان بورسیه تحصیلی نیز اعطا می کند.

تخفیف خواهر برادری : در صورتی که خواهر و برادر در دو مقطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه باهچه شهیر مشغول به تحصیل باشند ، خواهر و برادر از پرداخت 10 درصد از شهریه معاف می شوند. از جمله دیگر بورسیه های این دانشگاه می توان به بورسیه اپلای دانشگاه باهچه شهیر و بورسیه انتقال عمودی از مقطع کاردانی به کارشناسی اشاره کرد.

رشته های تحصیلی

از میان دانشکده های دانشگاه باهچه شهیر می توان  به دانشکده پزشکی ، ارتباطات ، معماری و طراحی ، علوم و بهداشت ، حقوق ، داروسازی ، دندان پزشکی اشاره کرد. تعداد بالای دانشکده ها سبب شده تا دانشگاه باهچه شهیر طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را نیز دارا باشد. از جمله پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی نیز می توان به پزشکی ، دندان پزشکی ، شنوایی سنجی ، مهندسی برق ، معماری ، مهندسی عمران ، نرم افزار و غیره اشاره کرد.

امکانات رفاهی دانشگاه باهچه شهیر

پردیس های دانشگاه باهچه شهیر دارای بی شمار امکانات و تسهیلات بوده از این روی دانشجویان می توانند در آرامش و رفاه کامل مشغول به تحصیل شوند.

برخی از امکانات این دانشگاه به شرح زیر می باشد.

  • خانه سلامت
  • بانک
  • کافه تریا
  • سالن های غذاخوری
  • رستوران
  • سالن سینما
  • سالن کنفرانس
  • سالن رقص

هم چنین دانشجویان می توانند در خوابگاه های این دانشگاه با هزینه بسیار مناسبی اقامت داشته باشند. خوابگاه های دانشگاه باهچه شهیر دارای نگهبانی شبانه روزی بوده و از امکاناتی چون اتاق مطالعه ، باشگاه ورزشی ، آرایشگاه ، بوفه و غیره نیز برخوردار می باشد.

کلام آخر :

دانشگاه باهچه شهیر به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه شناخته می شود. مدرک دریافتی از این دانشگاه در بسیاری از کشورهای دنیا مورد تایید بوده از این روی بخش عظیمی از فارغ التحصیلان این دانشگاه هر ساله وارد بازار کار می شوند. شما عزیزان نیز می تواند در صورت داشتن شرایط لازم به جهت اخذ پذیرش این دانشگاه اقدام کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو