معرفی ۸ دانشگاه برتر ترکیه توسط توران آکادمی

منبع: گهر

53

1400/8/4

12:11


به گزارش توران آکادمی، بیش از ۲۰۰ دانشگاه دولتی در ترکیه وجود دارند که این دانشگاه های دولتی و همچنین خصوصی با توافق نامه بولونیا مطابقت دارد که همین امر برنامه های تحصیلات تکمیلی را در سراسر اروپا را استاندارد می کند.

معرفی ۸ دانشگاه برتر ترکیه توسط توران آکادمی

بسیاری از دانشگاه های ترکیه در برنامه اراسموس شرکت می کنند که لازم به ذکر است این برنامه از تبادلات بین المللی دانشجویان پشتیبانی می کند.

معرفی ۸ دانشگاه برتر ترکیه توسط توران آکادمی, جدید 1400 -گهر

اکثر دانشگاه های برتر ترکیه در دو شهر بزرگ ترکیه واقع شده اند یعنی آنکارا و استانبول .

۱- آنکارا :

دانشگاه بیلکنت – دانشگاه فنی خاورمیانه –دانشگاه حاجت تپه .

۲- استانبول :

دانشگاه بغازیچی – دانشگاه کوچ – دانشگاه سابانجی دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول .

دوره کاردانی در ترکیه دو سال است و دوره کارشناسی چهار سال به طول می انجامد . مخصوصا تحصیلات تکمیلی محبوب ترکیه شامل حقوق – روابط بین الملل و مدیرت مهندسی است . البته بعضی از دانشگاه های ترکیه در رشته های خاصی تمرکز دارند مانند دانشگاه علوم پزشکی و مدارس بازرگانی . برخی دانشگاه ها برای پذیرش متقاضیان آزمون ورودی دارند .

همانطور که اشاره کردیم از آنجایی که ترکیه بخشی از روند بولونیا برای دانشگاه ها است سایر مدارک اروپایی مانند لیسانس برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا پذیرفته می شود .

برای پذیرش در دانشگاه ترکیه متقاضی باید حتما دارای مدرک انگلیسی آیتلس یا تافل باشد . نباید از این نکته غافل شد که دانشگاه ها ممکن است به ترجیح خود یک آزمون و یک نمره را مد نظر خود داشته باشند پس حتما دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

۸ دانشگاه برتر ترکیه

۱- دانشگاه کوچ :

معرفی ۸ دانشگاه برتر ترکیه توسط توران آکادمی, جدید 1400 -گهر

این دانشگاه اولین دانشگاه ترکیه است . دانشگاه کوچ در رتبه بندی جهانی رتبه ۴۶۵ را به خود اختصاص داده است . زبان تدریس دانشگاه  به زبان انگلیسی است . فقط چند دروس محدود از دانشگاه به زبان ترکی تدریس می شود .در این دانشگاه رشته هایی مانند حقوق – اقتصاد – مدیریت و پرستاری تدریس می شود و دارای شرایط بورس دانشجویان است.

http://bia2safa.net/goto/web/url/2748744

۲- دانشگاه بیلکنت

دومین دانشگاه برتر ترکیه دانشگاه بیلکنت است .این دانشگاه خصوصی است و در موسسه کیو اس در رده ۵۵۱ تا ۵۶۰ دنیا قرار دارد زبان این دانشگاه هم مانند دانشگاه کوچ انگلیسی است . این دانشگاه ۹ دانشکده دارد که شامل : دانشکده مدیریت – دانشکده اقتصاد – دانشکده موسیقی – دانشکده مهندسی – هنر های زیبا ادبیات و علوم انسانی – حقوق و علوم پایه که تنها بخشی از این دانشکده ها هستند . لازم با ذکر است که رشته هایی مانند حسابداری – روانشناسی و روابط بین الملل نیز در این دانشگاه ارائه می شوند .

۳- دانشگاه سابانچی

این دانشگاه در رتبه ی چهارم و در رده ۵۲۱ تا ۵۳۰ دنیا قرار دارد. زبان این دانشگاه انگلیسی است و سه دانشکده و یک مدرسه دارد که شامل دانشکده های هنر – علوم اجتماعی – علوم طبیعی – مهندسی – دانشکده مدیریت و مدرسه زبان می شود .

۴- دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه در جایگاه پنجم ترکیه و در رتبه ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهان قرار دارد . کلیه دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود . این دانشگاه ۴۵ رشته ی کارشناسی دارد . این دانشگاه ۵ دانشکده معماری – علوم پایه – اقتصاد – علوم مدیریتی – فنی و مهندسی است .

۵-دانشگاه بغازیچی

دانشگاه بغازیچی در رتبه سوم ترکیه و در رده ۶۵۱ تا ۷۰۰ دنیا قرار دارد . این دانشگاه یکی از مراکز قدیمی آموزش عالی در ترکیه است و در سال ۱۸۶۳ تاسیس شده است. دانشکده های ادبیات – علوم پایه – اقتصاد و فنی مهندسی در این دانشگاه وجود دارند و رشته های دیگری هم شامل رشته های علوم اجتماعی – رشته های هنر و علوم مهندسی جزء مهم ترین رشته هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می شوند .

۶- دانشگاه فنی استانبول

دانشگاه فنی استانبول در رتبه ششم ترکیه و در رتبه بندی موسسه کیو اس در رده ۷۵۱ تا ۸۰۰ دنیا قرار دارد . دانشگاه بین الممللی فنی استانبول در جهان در بین دانشگاه های فنی رتبه ۱۰۸ را به خود اختصاص داده است و جزء مراکز دولتی ترکیه به حساب می آید .

۷- دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا در لیست برترین دانشگاه های ترکیه رتبه هفتم را دارد و در رده ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ دنیا قرار گرفته است . این دانشگاه قدمت زیادی دارد  و تاسیس آن در سال ۱۹۴۶ است .

در این دانشگاه ابتدا فقط رشته حقوق ارائه و تدریس می شد اما امروزه این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده و ۳ موسسه تحقیقاتی است . کتابخانه بسیار بزرگ آن یکی از مهم ترین نقاطی از که دانشجویان را جذب میکند و در این کتابخانه بزرگ میلیون ها کتاب در تمام زمینه ها به صورت اینترنتی در اختیار دانشجویان قرار داده است .

معرفی ۸ دانشگاه برتر ترکیه توسط توران آکادمی, جدید 1400 -گهر

۸- دانشگاه قاضی

این دانشگاه پانزدهمین دانشگاه برتر کشور ترکیه است و در رتبه بندی دانشگاه های جهان در رده ۱۰۰۱ قرار دارد . این دانشگاه توسط آتاتورک بنا شد . ابتدا هدف از بنای این دانشگاه تنها تربیت معلم بود اما اکنون رشته هایی که در آن ارائه داده می شود تنوع بسیار زیادی دارد .

دانشگاه قاضی شامل ۱۵ دانشکده – ۹ مدرسه عالی و ۲۶ مدرسه ی تحقیقاتی عالی است این دانشگاه از ترکیب مراکز آموزشی آکادامی مهندسی و کشاورزی بلو – آکادامی اقتصاد و بازرگانی – کالج فنی – کالج فنی دختران و آکادمی مهندسی و کشاورزی آنکارا به وجود آمده است.

 اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر ترکیه

در ترکیه به دلیل فرصت تحصیل ارزان و با کیفیت و فرصت های بورسیه انگیزه متقاضیان بری تحصیل در این کشور  بسیار است  و همچنین کمک هزینه ماهانه پرداخته می شود . هزینه های خوابگاه و شهریه – بیمه درمانی و هزینه های سفر را پوشش می دهد.

مراحل درخواست برای دانشگاه های ترکیه بسیار ساده است و متقاضیان بین المللی ابتدا باید دیپلم دبیستان ( به منظور درخواست کارشناسی ) یا مدرک چهارساله از دانشگاه ( برای درخواست کارشناسی ارشد ) یا صلاحیت معادل در کشور خود را داشته باشند.

روند پذیرش هر فرد در هر درجه ای که انتخاب می کنید متفاوت می کند اما شرایط عمومی نیز دارد.

برای یک دانشجوی کارشناسی به طور متوسط این موارد عبارتند از :

– یک فرم درخواست کاملا کامل شده
– متن تحصیلی / مدرک فارغ التحصیلی
– بیانیه شخصی
– اثبات پرداخت هینه درخواست
– اثبات وجود
– درصورت تحصیل به زبان انگلیسی نمره مهارت انگلیسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو