دو امتیاز ویژه برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/16

15:32


ساعدنیوز: رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی امتیاز تعداد فرزندان را برای جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها اعلام کرد.

دو امتیاز ویژه برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از سوفیانیوز، محمد علی کی نژاد در خصوص تعداد اساتیدی که طی مدت تشکیل هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب شده اند گفت: از زمانی که هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است حدود 16 سال می‌گذرد و این هیأت به طور مرتب هر 15 روز یک‌بار جلسه برگزار می‌کند حتی در ایام تعطیلات سالیانه در مرداد ماه معمولاً جلسات تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 107 عضو هیات علمی در دانشگاه ها فعال هستند که حدود 25 هزار نفر از آنان در زمان تشکیل هیات عالی جذب شورا فعال بودند و از زمان تشکیل هیات مذکور برای حدود 75 هزار نفر از اعضای هیات علمی حکم صادر شده است، کاری که بی نظیر بوده و در دنیا سابقه ندارد.

رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تسهیلات اعضای هیات علمی خانم برای جذب در دانشگاه ها گفت: در در برخی دانشگاه ها 32 درصد اعضای هیات علمی خانم هستند، در یک مقطعی پیگیر بودیم امتیازاتی به اعضای هیات علمی خانم اختصاص دهیم که هنوز هم پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد : در حال حاضر در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فرزند آوری و تاهل دارای امتیاز است. که هم متقاضیان جذب خانم و هم متقاضیان جذب آقا می توانند از آن استفاده کنند ، یک فرزند 5 امتیاز، داشتن دو فرزند 11 امتیاز و تاهل 5 امتیاز دارد.

دکتر کی نژاد افزود: زمانی اگر خانم و آقا هر دو متقاضی جذب باشند هردو می توانند از این امتیاز استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو