دانشگاه بین المللی KSTU قبرس شمالی

منبع: نبض ما

3

1402/9/11

18:27


کشور قبرس دارای تعداد زیادی موسسه ی آموزش عالی و دانشگاه بوده که از میان پرطرفدارترین آن ها می توان به دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی اشاره کرد. با توران آکادمی همراه باشید:

دانشگاه بین المللی KSTU

Cyprus health and social sciences university  یا به اختصار (CHSSU) در سال 2016 و در شهر گوزل یورت واقع در قبرس شمالی تاسیس شده و در هفت سال اخیرحدود هشت هزار دانشجو موفق به اخذ پذیرش این دانشگاه شده اند.

نکته: نام این دانشگاه در زبان ترکی متفاوت بوده و به اختصار KSTU نامیده می شود.

تحصیل در KSTU چه مزایایی به همراه دارد؟

آموزش عملی: این دانشگاه دارای چندین آزمایشگاه مجهز بوده از این روی دانشجویان علاوه بر آموزش تئوری می توانند با انجام آزمایش های متعدد، درک بیشتری از مباحث درسی داشته و بر تجربه ی خود نیز بیفزایند.

دانشگاه بین المللی: دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس با هدف پذیرش دانشجویان خارجی تاسیس شده از این روی دارای زیرساخت بسیار قوی بوده هم چنین تنوع نژادی در این دانشگاه سبب شده تا بسیاری از دروس به زبان انگلیسی نیز ارائه شود.

بورسیه ی تحصیلی: KSTU هر ساله 75 درصد بورسیه ی تحصیلی به دانشجویان خود ارائه می دهد تا دانشجویان بتوانند از امکانات بیشتری بهره مند شوند.

اعتبار دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس

این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم کشور ترکیه و هم چنین اتحادیه ی اروپا و آمریکا بوده از این روی مدرک دریافتی از آن بسیار ارزشمند می باشد.

رشته های تحصیلی KSTU

KSTU تنها دانشگاه در قبرس بوده که دارای طیف وسیعی از رشته های پزشکی و دندان پزشکی می باشد.

این دانشگاه دارای دو دانشکده ی اصلی در زمینه ی پزشکی بوده که هر کدام به شرح ذیل می باشد.

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم و بهداشت

KSTU با داشتن اساتید و متخصصان مشهور و برجسته در زمینه ی پزشکی سطح علمی دانشجویان را تا حد بسیار زیادی بالا برده و هم چنین امکان انجام پروژه های دانشجویی با دیگر موسسات آموزشی و کارآموزی سبب شده تا دانشجویان تجربیات مختلفی در زمینه ی پزشکی کسب کنند.

دانشجویان می توانند بعد از 6 سال تحصیل، مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت کرده و به منظور تکمیل تحصیلات خود، در آزمون های ورودی ثبت نام کنند.

از جمله دیگر رشته های پرطرفدار این دانشگاه می توان به مامایی، بهداشت روان، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، داروسازی، تغذیه و پرستاری اشاره کرد.

شرایط اخذ پذیرش KSTU

کسب نمره ی بالا در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی دبیرستان یکی از شروط اصلی اخذ پذیرش این دانشگاه بوده و هم چنین داشتن انگیزه نامه، گواهی نامه ی بین المللی زبان انگلیسی و قبولی در آزمون MCAT نیز یکی دیگر از روش های اخذ پذیرش این دانشگاه می باشد.

شرایط سنی پذیرش دانشگاه KSTU

یکی از مهم ترین شروط پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی و دندان پزشکی سن دانشجویان بوده بنابراین به منظور ثبت نام در این رشته متقاضی میبایست حداقل 17 سال و حداکثر 30 سال داشته باشد.

همکاری KSTU با کشورها

این دانشگاه با کشورهایی نظیر ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و آمریکا همکاری داشته از این روی تبادل اطلاعات میان دانشجویان و اساتید این دانشگاه ها به صورت عمیقی صورت می گیرد. همکاری KSTU با دانشگاه دیگر کشورها علاوه بر افزایش سطح علمی افراد، سبب شده تا دانشجویان برای ورود به بازار کار نیز آماده شوند.

هزینه ی تحصیل در دانشگاه KSTU

هزینه ی تحصیل در این دانشگاه بر اساس فاکتورهای گوناگونی نظیر رشته ی تحصیلی تعیین شده از این روی هزینه ی نهایی در هر رشته با دیگری متفاوت است اما به طور کلی شهریه ی یکسال تحصیل در این دانشگاه در حدود 500 یورو بوده که به نسبت دیگر دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

اقامتگاه دانشجویان

در این کشور تعداد بسیار زیادی خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی وجود داشته که هر یک بر اساس امکانات و ویژگی های موجود، هزینه ی متفاوتی دارد.

در برخی موارد دانشگاه KSTU به منظور رفاه حال دانشجویان، تسهیلاتی به منظور اقامت در اختیار افراد می گذارد که این نکته سبب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود.

از جمله دیگر هزینه های روزانه ی دانشجویان می توان به خوراک، حمل و نقل و غیره اشاره کرد.

ثبت نام در دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس

به منظور تحصیل در این موسسه آموزشی لازم است در ابتدا به وب سایت رسمی این دانشگاه مراجعه کرده و فرم های مربوطه را با دقت تکمیل کنید. همچنین با مراجعه به وب سایت این دانشگاه می توانید اطلاعات دقیقی در خصوص شهریه، رشته های تحصیلی و فضای دانشگاه نیز بدست آورید.

حالا لازم است مدارک مورد نیاز نظیر مدرک تحصیلی، پاسپورت، شناسنامه، رزومه ی تحصیلی، گواهی زبان انگلیسی و … را در سایت آپلود کرده و منتظر پاسخ دانشگاه بمانید.

در صورت پذیرش و تایید از سوی دانشگاه، لازم است شهریه را پرداخت کرده و فیش واریزی را نیز ارسال کنید. حالا شما می توانید در آغاز سال تحصیلی، به عنوان دانشجوی این دانشگاه، تحصیل کنید.

امکانات دانشگاه KSTU

دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس تازه تاسیس بوده از این روی دارای امکانات بسیار مناسبی بوده که از میان آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

رمپ مخصوص معلولین: طراحی رمپ مخصوص معلولین سبب شده تا افراد کم توان نیز به آسانی در این دانشگاه رفت و آمد کنند.

رستوران: کافه و رستوران این دانشگاه از دوشنبه تا جمعه آماده ی خدمت رسانی به دانشجویان می باشد.

سالن ورزشی، اینترنت نامحدود، آپارتمان های مبله، کامپیوتر و سالن های کنفرانس از جمله دیگر امکانات این دانشگاه محسوب می شود.

معایب تحصیل در KSTU

برخی از معایب تحصیل در این دانشگاه بر اساس نظر افراد به شرح ذیل می باشد.

  • این دانشگاه تازه تاسیس بوده از این روی قدمت طولانی ندارد.
  • پرداخت شهریه در حداکثر دو قسط امکان پذیر بوده از این روی این دانشگاه شرط قسط بندی ندارد.
  • این دانشگاه تنها در زمینه ی پزشکی مشغول به کار بوده از این روی دیگر رشته های تحصیلی در آن ارائه نمی شود.
  • موقعیت مکانی این دانشگاه فاصله ی نسبتا زیادی نسبت به دیگر شهر ها و فرودگاه داشته از این روی ممکن است رفت و آمد دانشجویان اندکی دشوار شود.

کلام آخر:

در این مقاله به بررسی کامل دانشگاه KSTU پرداخته و به ویژگی هایی در این خصوص اشاره کرده ایم. تحصیل در این دانشگاه آینده ی کاری درخشانی به همراه داشته از این روی اگر قصد تحصیل در کشور قبرس را دارید، ما در توران آکادمی به شما این دانشگاه را پیشنهاد می کنیم.

https://bia2safa.net/goto/web/url/3792234

امتیاز به مطلب post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو