کاهش عجیب قیمت دلار بعد از 22 بهمن | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

1

1402/11/23

16:31


کاهش عجیب قیمت دلار بعد از 22 بهمن | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

در ابتدای روز شنبه، دلار تلاش کرد تا وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شود و در پایان ساعات معاملاتی به قیمت حوالی ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. آمارها نشان می‌دهد که فروشندگان قصد دارند قیمت را دوباره به کانال ۵۵ هزار تومان برسانند.

به گزارش کاماپرس، با وجود افت قیمتی در بازار دلار، بازار طلا که معمولا وابستگی زیادی به این بازار دارد، تغییرات چندانی نداشت. به‌طوری که قیمت سکه تمام بهار طرح جدید تنها حدود ۱۰هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه افزاش پیدا کرد. این موضوع حاکی از عدم تاثیرپذیری معامله‌گران طلا از بازار دلار در این روز معاملاتی است.

حال باید منتظر باز شدن بازار بود و دید که فروشندگان چه فشاری به بازار می‌آورند. یکی از نکاتی که باید در معاملات روز شنبه در نظر گرفته شود، قرار گرفتن این روز معاملاتی بین دو روز تعطیل جمعه و یکشنبه است.

در ایامی مانند این روزها، فعالیت بازیگران اصلی بازار به شدت کاهش می‌یابد و قیمت‌ها معمولا توسط بازیگران خرد بازار تعیین می‌شود. بنابراین، معاملات روز دوشنبه می‌تواند نشان دهد که آیا قیمت دلار به سمت کاهش یا رشد خواهد رفت.

مشخص است که دلار در کانال ۵۴ هزار تومانی کار سختی در پیش ندارد هرچند که از بالاترین قیمت خود یعنی ۵۸ هزار تومان افتی حدودا ۵ درصدی و حدود ۳ هزار تومانی داشته است. از نظر روانی، احتمالا خریداران در این محدوده به قیمت واکنش نشان دهند و کاهش عوامل و دلایل رشد قیمت دلار در بازار، پشتیبان اصلی افت قیمت دلار خواهد بود.

فروکش کردن تنش‌های سیاسی و کاهش درگیری‌های نظامی در غرب خاورمیانه از عوامل اصلی است که ممکن است قیمت دلار را کاهش دهد. به نظر می‌رسد که هیجان هفته‌های گذشته در بازار کمتر شده است و احتمالا فروشندگان تمایل دارند تا قیمت را دوباره وارد کانال ۵۵ هزار تومان کنند. البته باید دید بازار تا انتهای امروز چه واکنشی به معاملات بازار نشان می‌دهد.

در روز شنبه، بازار معاملات دلار نزولی بود، اما طلا اعتنای چندانی به این افت قیمت دلار نشان نداد. این نشان از آن دارد که معامله‌گران طلا تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قرار نگرفتند و هنوز انتظار کاهش قیمت دلار را ندارند. سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه به کار خود پایان داد. اما نیم‌سکه و ربع‌سکه کاهشی ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه داشتند.

به نقل از دنیای اقتصاد، این افت و رشد بازار طلا بیشتر متاثر از معاملات بود و چندان از جو روانی حاضر در بازار دلار پیروی نکرده است.

نشانه های کاهشی قیمت دلار

در نخستین ساعات معاملاتی روز شنبه، دلار تلاش کرد تا وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شود و در آخرین ساعات معاملاتی موفق شد در حوالی قیمت ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان به کار خود پایان دهد. آمارها نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاشند تا دوباره قیمت را به کانال ۵۵ هزار تومان باز گردانند.

با وجود افت قیمتی در بازار دلار، بازار طلا که معمولا وابستگی زیادی به این بازار دارد تغییرات چندانی را شاهد نبود، به‌طوری که قیمت سکه تمام بهار طرح جدید تنها حدود ۱۰هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافت. این موضوع، عدم تاثیرپذیری معامله‌گران طلا از بازار دلار را در این روز معاملاتی نشان می‌دهد. حال باید منتظر باز شدن بازار بود و دید که فروشندگان چه فشاری به بازار خواهند آورد. یکی از نکاتی که باید در معاملات روز شنبه در نظر گرفت، قرار گرفتن این روز معاملاتی بین دو روز تعطیل جمعه و یکشنبه است.

معمولا در چنین ایامی فعالیت بازیگران اصلی بازار به‌شدت کاهش می‌یابد و معمولا قیمت توسط بازیگران خرد بازار تعیین می‌شود. به همین منظور معاملات روز دوشنبه بهتر مشخص خواهد کرد که قیمت دلار به کدام سمت و سو میل خواهد داشت.

آنچه مشخص است دلار در کانال ۵۴ هزار تومانی کار سختی در پیش ندارد هرچند که از بالاترین قیمت خود یعنی ۵۸ هزار تومان افتی حدودا ۵ درصدی و حدود ۳ هزار تومانی داشته از نظر روانی، احتمالا خریداران در این محدوده به قیمت واکنش نشان دهند، اما کاهش عوامل و دلایل رشد قیمت دلار در بازار، حامی افت قیمت دلار خواهد بود.فروکش کردن تنش‌های سیاسی بین ایران و دیگر کشورها و همچنین کاهش درگیری‌های نظامی در غرب خاورمیانه از عوامل اصلی هستند که قیمت دلار را کاهش خواهد داد. پیش‌تر قیمت دلار متاثر از اخبار این‌چنینی در بازار رشد داشته و به نظر می‌رسد هیجان هفته‌های گذشته در بازار کاهش داشته است. فعلا معاملات فردایی دلار نشان می‌دهد که فروشندگان تمایل دارند تا قیمت را دوباره وارد کانال ۵۵ هزار تومان کنند، اما باید دید تا انتهای امروز ارز چه واکنشی به معاملات بازار نشان خواهد داد.

در روز شنبه، اگرچه بازار معاملات دلار نزولی بود، اما طلا اعتنای چندانی به این افت قیمت دلار نشان نداد که خود نشان از آن دارد که این کاهش قیمت دلار برای معامله‌گران طلا چندان جذاب نبود که تحت تاثیر آن قرار گیرند و معامله‌گران بازار طلا هنوز انتظار کاهش قیمت دلار را ندارند. به همین ترتیب سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه به کار خود پایان داد. اما نیم‌سکه و ربع‌سکه رفتاری متفاوت با سکه تمام نشان داده و هردو به نسبت روز چهارشنبه کاهشی ۵۰ هزار تومانی داشتند. اما این افت و رشد بازار طلا بیشتر متاثر از معاملات بود و با توجه به مقدار کم آن می‌توان گفت که از معاملات بازار دلار یا جو روانی حاضر در این بازار چندان پیروی نکرده است./ دنیای اقتصاد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو