قیمت دلار امروز کانال عوض کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

1

1402/11/29

09:46


قیمت دلار امروز کانال عوض کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت دلار و ارزها

ارز

قیمت (ریال)

دلار 561,840

یورو 605,990

درهم امارات 153,890

پوند انگلیس 708,440

لیر ترکیه 18,350

فرانک سوئیس 638,000

یوان چین 78,200

ین ژاپن 374,400

وون کره جنوبی 420

دلار کانادا 418,300

دلار استرالیا 367,300

دلار نیوزیلند 344,400

دلار سنگاپور 417,600

روپیه هند 6,770

روپیه پاکستان 2,015

دینار عراق 429

لیر سوریه 224

افغانی 7,620

کرون دانمارک 81,300

کرون سوئد 53,900

کرون نروژ 53,600

ریال عربستان 150,110

ریال قطر 154,500

ریال عمان 1,465,700

دینار کویت 1,828,500

دینار بحرین 1,502,900

رینگیت مالزی 117,700

بات تایلند 15,520

دلار هنگ کنگ 71,900

روبل روسیه 6,220

منات آذربایجان 330,700

درام ارمنستان 1,400

لاری گرجستان 215,000

سوم قرقیزستان 6,290

سامانی تاجیکستان 51,900

منات ترکمنستان 167,800

قیمت دلار

قیمت دلار ۲۸ بهمن با افزایش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد. روند رشد پلکانی دلار از اواسط هفته گذشته به طور پیوسته ادامه دارد و در شروع هفته جدید نیز برقرار بود. اسکناس آمریکایی امروز با رشد ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی در کریدور ۵۰ هزار تومانی پیش‌روی کرد و یک کانال بالاتر نشست. روز شنبه، دلار در پله نخست کانال ۶ کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت برخی معامله‌گران خروج سنگین سرمایه از بورس را دلیل رشد قیمت‌ها در بازار ارز و طلا عنوان می‌کنند. گفتنی است در اولین روز هفته، شاخص کل با کاهش سنگین ۱۸ هزار و ۵۱۷ واحدی که معادل ۰.۸۹ درصد این شاخص است، روبه‌رو شد و ۳۳۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بیرون رفت. به نظر می‌رسد بازیگران بازارهای مالی بازار ارز را جذاب‌تر از سایر بازارها می‌دانند.

ثبت‌نام خودروهای وارداتی ترمز رشد قیمت دلار را کشید؟

به عقیده معامله‌گران، موضوع ثبت‌نام خودروهای وارداتی فعلا تا حدودی ترمز رشد دلار را در هفته‌های پایانی سال کشیده است. هر چند برخی از کاهشی‌های بازار نیز معتقدند در روزهای آینده شاهد صعودهای شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود؛ زیرا ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار ارز، ماندن در کریدور ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در منطقه مذکور را در هفته‌ جاری برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند اگر قیمت دلار کاهشی داشته باشد، استراحت در روند صعودی است.

گفتنی است شنبه ۲۸ بهمن روند قیمت در بیشتر ارزها افزایشی بود. درهم با افزایش ۷۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر ۱۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۶ هزار تومانی قرار گرفت. روز شنبه پوند انگلیس افزایش ۴۰۰ تومانی داشت و با رقم ۷۰ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد. قیمت یورو افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۰ هزار و ۶۱۰ تومان رسید.

ثبات قیمت دلار در ماه های ابتدایی سال 1403 ادامه دارد؟

حامد امینی مصلح آبادی، عضو کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی ایران در خصوص نوسانات اخیر بازار ارز و پیش‌بینی درباره ثبات قیمت دلار در ماه‌های پیش گفت: با توجه به اتفاقاتی که طی هفته‌های گذشته در کشور و منطقه رخ داد، شاهد نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلار بودیم که این روند بعد از چند روز توسط بانک مرکزی کنترل و مدیریت شد و هم اکنون دلار به ثبات مشخصی رسیده است. در همین راستا پیش بینی می‌کنم روند کاهش و ثبات قیمت دلار تا بعد از انتخابات مجلس و پایان سال‌جاری نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر در ماه‌های آینده تنش و درگیری خاصی در منطقه رخ ندهد، آرامش و ثبات بازار ارز را می‌توان برای ماه‌های ابتدایی سال آینده نیز پیش بینی کرد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد. البته توافقات سیاسی و منطقه این و تقویت منابع ارزی کشور نیز در این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیر بسزایی دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: دولت و بانک مرکزی با توجه به تورم، توانسته‌اند تاکنون کنترل خوبی بر بازار ارز داشته باشند، اما همچنان معتقدم تداوم این روند به مسائل و اتفاقات مختلف داخلی و بین المللی بستگی دارد که ممکن است دوباره بر قیمت دلار تاثیرگذار باشد. در غیر اینصورت هیچ افزایش قیمت و نوسان خاصی را تا ماه‌های ابتدایی سال آینده برای دلار متصور نیستم و بعید می‌دانم با همین شرایط، باز هم شاهد بالا رفتن قیمت ارز باشیم.

حامد امینی مصلح آبادی، عضو اتاق بازرگانی ایران:

به گزارش ایران تحلیل، حامد امینی مصلح آبادی عضو کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی ایران درباره نوسانات اخیر بازار ارز و پیش بینی ثبات قیمت دلار در چند ماه گذشته گفت: با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و پیش بینی ثبات قیمت دلار در چند ماه گذشته اتفاقاتی که در کشور افتاد و در چند هفته اخیر منطقه رخ داد، نوساناتی را مشاهده کرد افزایش قیمت دلار بود که پس از چند روز توسط بانک مرکزی کنترل و مدیریت شد و اکنون دلار به ثبات خاصی رسیده است. در این راستا انتظار دارم روند کاهش و تثبیت قیمت دلار تا بعد از انتخابات سراسری و تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر در ماه‌های آینده تنش و درگیری خاصی در منطقه وجود نداشته باشد، برای ماه‌های ابتدایی سال آینده نیز می‌توان آرامش و ثبات در بازار ارز را پیش‌بینی کرد که امیدواریم اینگونه باشد. البته توافقات سیاسی و منطقه ای و تقویت منابع ارزی کشور نیز در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسزایی دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: دولت و بانک مرکزی تاکنون توانسته اند بازار ارز را کنترل کنند اما همچنان معتقدم ادامه این روند به مسائل و اتفاقات داخلی و بین المللی مختلفی بستگی دارد که می تواند دوباره بر قیمت دلار تاثیر می گذارد. تاثیرگذار باشد در غیر این صورت انتظار دارم دلار فقط در ماه های ابتدایی سال آینده افزایش و نوسان داشته باشد و بعید است با همین شرایط شاهد افزایش مجدد قیمت ارز باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو