قیمت دلار به کانال 60 هزار تومانی نزدیک شد! | قیمت واقعی دلار امروز چند است؟

1

1402/12/5

09:50


قیمت دلار به کانال 60 هزار تومانی نزدیک شد! | قیمت واقعی دلار امروز چند است؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار (ریال)

دلار 571,930

یورو 620,600

درهم امارات 156,680

پوند انگلیس 724,340

لیر ترکیه 18,650

فرانک سوئیس 651,100

یوان چین 79,600

ین ژاپن 380,720

وون کره جنوبی 430

دلار کانادا 425,800

دلار استرالیا 375,600

دلار نیوزیلند 354,400

دلار سنگاپور 426,600

روپیه هند 6,910

روپیه پاکستان 2,059

دینار عراق 446

لیر سوریه 228

افغانی 7,760

کرون دانمارک 83,200

کرون سوئد 55,500

کرون نروژ 54,700

ریال عربستان 152,830

ریال قطر 157,400

ریال عمان 1,490,900

دینار کویت 1,863,600

دینار بحرین 1,530,800

رینگیت مالزی 119,900

بات تایلند 15,970

دلار هنگ کنگ 73,200

روبل روسیه 6,200

منات آذربایجان 336,800

درام ارمنستان 1,420

لاری گرجستان 218,500

سوم قرقیزستان 6,410

سامانی تاجیکستان 52,800

منات ترکمنستان 170,900/ رویداد 24

قیمت دلار

قیمت دلار به چه عددی رسید؟

قیمت دلار به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای جهان، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی هستند. در عوامل اقتصادی، عواملی مانند نرخ بهره، تورم، رشد اقتصادی و تجارت بین‌المللی تاثیرگذار هستند. در عوامل سیاسی، تصمیمات دولت‌ها و سیاست‌های پولی و ارزی آن‌ها تاثیرگذار است. همچنین، عوامل جهانی مانند تحولات در بازارهای بین‌المللی، تغییرات در نرخ ارزهای دیگر و تحریم‌های بین‌المللی نیز بر قیمت دلار تاثیرگذار هستند.

در حالی که قیمت این ارز در بازار هفته پیش در سطح قیمتی نیمه دوم کانال ۵۶ هزار تومانی نوسان می‌کرد، با فرا رسیدن بازار روز پنج‌شنبه دلار آزاد در پله‌های نخست کانال بالاتر به فروش رسید. تحلیلگران عمق‌کم معاملات در روز‌های تعطیل در کنار سیگنال مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی را عامل شکست سقف هفتگی دلار در روز پنج‌شنبه می‌دانند.

به عقیده این افراد در روز‌های تعطیل حجم معاملات ارزی اندک است در نتیجه معامله‌گران خرد با نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر اقدام به کسب سود بیشتر می‌کنند. علاوه بر آن در هفته گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران را فراتر از نیاز‌های هسته‌ای تجاری اعلام کرده بود که فعالان بازار این اظهار نظر را منفی دانستند. در این میان احتمال سفر این مقام خارجی به کشور نیز روز پنج‌شنبه توسط رئیس سازمان انرژی اتمی رد شد. محمد اسلامی در مورد درخواست سفر گروسی به تهران گفت: ‌انجام این سفر در ماه اسفند به دلیل تراکم برنامه‌‌‌ها بعید است. در نهایت به‌نظر می‌رسد رشد قیمت دلار در آخر هفته گذشته بیشتر به‌واسطه فعالیت معامله‌گران افزایشی در تعطیلات بوده و احتمال بازگشت نرخ دلار به کانال پایین‌تر با شروع بازار رسمی در روز‌های میانی هفته جاری وجود دارد. گفتنی است که هر برگ دلار آزاد در بازار نیمه تعطیل روز پنج‌شنبه با حدود ۲۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۵۷ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد.

در هفته‌ای که گذشت نرخ دلار آزاد فعالیت خود را در سطوح قیمتی ابتدایی کانال ۵۶ هزار تومانی آغاز کرد. در حالی که نرخ این ارز در هفته منتهی به ۲۷ بهمن ثبات نسبی خوبی را تجربه کرده بود در روز شنبه بیست و هشتم این ماه در رقم ۵۶ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید. در روز‌های یکشنبه و دوشنبه نرخ این ارز با جهشی ۸۰۰ تومانی نسبت به روز نخست هفته در رقم ۵۶ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. پس از انتشار خبر بازگشت بدهی‌های ارزی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی، دلار در روز سه‌شنبه آرایش کاهشی به خود گرفت و میانه‌های کانال ۵۶ افت کرد. اما در بازار روز چهارشنبه این افت قیمت جبران شد و دلار در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار گرفت.

البته نرخ دلار فردایی در بازار عصر روز شنبه به کانال ۵۷ هزار تومانی رسید اما سقف کریدور نقدی در بازار روز پنج‌شنبه شکست. هر برگ از این اسکناس امریکایی نخستین معاملات نقدی خود در صبح روز پنج‌شنبه را حوالی نرخ روز پیشین یعنی رقم ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد. اما پس از گذشت چند ساعت روند نرخ این ارز افزایشی شد و در نهایت با ۲۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در رقم ۵۷ هزار و ۱۵۰ تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید. علاوه بر بازار ارز، قیمت قطعات مختلف فلز طلا نیز در بازار روز پنج‌شنبه افزایشی بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در این روز با رشد قیمتی ۳۳۰ هزار تومانی نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۳۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم و ربع سکه نیز در این روز با رشد قیمت یکسان ۱۵۰ هزار تومانی به ترتیب در ارقام ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند./ فرتاک نیوز

پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای آینده؛ دلار تا پایان سال دوباره سقف‌شکنی می‌کند؟

قیمت دلار هفته اخیر را با رشد بازدهی و افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی قیمت به پایان رساند. سیاست‌گذار تلاش زیادی دارد تا پیش از انتخابات قیمت این اسکناس را فریز کند اما فشار تقاضای پایان سال آرایش صعودی به دلار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارشناسان اقتصادی منطقه ۵۶ هزار تومانی را محدوده‌ای مهم برای دلار می‌دانند و می‌گویند با توجه به اینکه در هفته جاری این منطقه از دست رفت و دلار یک کانال پیشروی کرد، احتمال شکست سقف قیمتی قبلی تا پایان سال برای این اسکناس بالاست.

به اعتقاد فعالان اقتصادی این اتفاق نوید روند صعودی برای دلار و شکست سقف قبلی قیمت را می‌دهد. آنها می‌گویند احتمالا هفته آینده برای بازار ارز روزهای پرتلاطمی است و امکان صعود قیمت تا دو کانال بیشتر از محدوده فعلی وجود دارد.

تحلیلگران اقتصادی مشکل اصلی اقتصاد ایران را بالا بودن رشد نقدینگی و رشد پایه پولی می‌دانند و معتقدند چالش‌های پیشروی اقتصاد متاثر از کسری بودجه است. کسری بودجه نیز متاثر از تحریم‌‌هاست. باید توجه داشت این موضوعات در اقتصاد کشور در کوتاه‌مدت قابل حل نیست. بنابراین در کوتاه‌مدت نه مشکل کسری بودجه و نه فشاری که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور به وجود آورده را نمی‌توان برطرف کرد.

گفتنی است پنجشنبه سوم اسفند درهم با افزایش ۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۵۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومانی قرار گرفت. روز پنجشنبه پوند انگلیس رشد ۵۰۰  تومانی داشت و با رقم ۷۲ هزار و ۳۸۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۵۳۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۲ هزار و ۳۰ تومان رسید./ تعادل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو