روتین پوستی قبل از عید و راهکارهای جالب برای جذابیت پوست در کوتاه مدت

روتین پوستی قبل از عید و راهکارهای جالب برای جذابیت پوست در کوتاه مدت


منبع: آرگا

1

1402/11/23

23:05


هر ساله با نزدیک شدن به عید اکثر افراد دغدغه زیبایی پوست را دارند تا با پوستی شفاف و شاداب در مهمانی ها شرکت کنند. این مطلب به روتین پوستی قبل از عید اشاره دارد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مایلید هنگام عید برای حضور در دید و بازدیدها شاداب و زیبا به نظر برسید بهتر است روتین پوستی قبل از عید را فرا گرفته تا هر نوع لک و جوش، و مشکل پوستی را برطرف نموده و پوست شاداب و زیبایی داشته باشید.

آشنایی با روتین پوستی قبل از عید

هر سال با نزدیک شدن به سال جدید و ایام عید اکثر افراد دغدغه داشتن پوست شفاف و شاداب را دارند و به دنبال روش هایی برای زیبایی صورت و رفع هر نوع لک و جوشی هستند. اگرچه باید در طول سال مراقبت از پوست را انجام داد و یک شبه تغییر خاصی ایجاد نمی شود ولی می توانید با روتین پوستی قبل از عید این دغدغه را کاهش دهید.

ماسک های خانگی

یکی از مواردی که در روتین پوستی قبل از عید اهمیت دارد استفاده از انواع ماسک های خانگی می باشد. البته ممکن است برخی ماسک ها با پوست شما سازگار نباشند و به بافت پوست آسیب بزنند. ولی بیشتر ماسک های خانگی برای پوست مفید بوده و فاقد ترکیبات خطرناک هستند. در ادامه به چند نوع از این ماسک های خانگی اشاره می شود.

ماسک بابونه

در روتین پوستی قبل از عید از ماسک بابونه استفاده کنید. استفاده از بخور آب داغ سبب باز شدن منافذ پوستی شده و چربی های اضافه به راحتی خارج می گردند. در صورتی که پوست صورت آکنه و جوش سرسیاه دارد می توانید ۲-۳ قاشق غذاخوری بابونه خشک را به دو لیوان آب جوش اضافه و صورت را با آن بخور دهید.

پس از اتمام بخور صورت، گل های بابونه را از آب جوش خارج و ۵ دقیقه ای روی پوست قرار دهید. در ادامه صورت را با آب سرد شستشو داده و بعد یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. در هفته ۲-۳ بار این روش را تکرار کنید ولی دقت کنید تکرار بیشتر سبب شل شدن پوست شما می شود. از این رو دفعات کمتری از این روش استفاده شود.

ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را تا حدی که کاملا سفید شده و کف کند هم بزنید. سپس این کف را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. پس از جذب و خشک شدن پوست آن را با آب ولرم شستشو داده و بعد با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک خیار و گلاب

برای تهیه این ماسک یک عدد خیار را با پوست رنده کرده و به آن یک قاشق مرباخوری گلاب اضافه نمایید. سپس این ترکیب را روی پوست قرار داده و پس از ده دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک پوست پرتقال و ماست

این ماسک روشن کننده پوست است. پوست پرتقال خشک شده را آسیاب کرده تا پودر شود. سپس یک قاشق غذاخوری از این پودر را به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس ماسک حاصل را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده بعد با آب ولرم بشویید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا برای بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و کاهش تیرگی رنگ پوست تاثیر زیادی دارد. به این ترتیب یک برگ آلوئه ورا تهیه و ژل آن را خارج کرده  و روی پوست صورت قرار دهید و نیم ساعتی صبر کنید سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید.

روتین پوستی مناسب

در طی روز یک روتین پوستی مناسب شامل استفاده از پاک کننده آرایش، شوینده صورت، سرم آبرسان، کرم دور چشم، کرم مرطوب کننده و از مهمتر از همه یک ضد آفتاب مناسب است. به ویژه وقتی از لایه بردارها و محصولات شیمیایی استفاده می شود استفاده از کرم ضد آفتاب مهمترین بخش روتین پوستی است.

در ضمن برای عملکرد بهتر محصولات آرایشی بهداشتی می توانید از ماساژورها کمک بگیرید. امروزه علیرغم ماساژورهای بدن ماساژورهایی برای عملکرد بهتر روتین پوستی نیز تولید می شوند.

استفاده از محصولات داروخانه ای در دسترس

می توانید در روتین پوستی قبل از عید اگر صورت شما جوش زده از محصولات آرایشی بدون نسخه که در داروخانه ها در دسترس است استفاده کنید. برخی محصولات حاوی بنزوئیل پروکساید می توانند کمک کننده باشند. این ماده باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین برده و با رفع چربی و سلول های مرده پوست سبب انسداد منافذ پوستی می گردند.

مورد بعدی روغن درخت چای است که ضد لک بوده و خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. همچنین سبب کاهش آکنه می شود. ژل موضعی آکنومیس که با اسم کلیندامایسین فسفات هم شناخته می شود یک آنتی بیوتیک قوی برای پیشگیری از رشد و انتشار باکتری می باشد.

در حقیقت این دارو با کاهش باکتری سبب رفع آکنه های روی پوست می شود. ژل موضعی ضد جوش بنروئیل پروکساید نیز با حذف باکتری های روی جوش و اطراف آن بروز جوش را کاهش داده و سبب درمان آن می شود. این محصول برای درمان جوش های زیر پوستی و ریز هم موثر است.

خواص درمانی قوی داشته و در مدت کوتاهی جوش های صورت را خشک و از بین می برد. البته در پوست های حساس و افراد با پوست روشن بهتر است از دوز ضعیف آن استفاده شود. در ضمن نکته مهمی که بعد از استفاده از محلول های ضد لک و ضد جوش باید مدنظر قرار دهید استفاده از ضد آفتاب است. زیرا هنگام استفاده از این مواد پوست حساس شده و در برابر آفتاب آسیب پذیر می شود و عدم استفاده از ضد آفتاب موجب لک و قرمزی و سوختگی می گردد.

عواملی که تاثیرات منفی در پوست دارد؟

عوامل مختلفی ممکن است شما را از روتین پوستی دور کرده و تاثیر منفی داشته باشد. به طور مثال هنگامی که در مسافرت به سر می برید زمان خواب و بیداری تغییر می کند و مراقبت های روزانه از پوست تحت تاثیر قرار می گیرد. یا آب و هوای منطقه ای که به آن سفر می کنید رطوبت بالا یا پایین تر، دمای متفاوت و … داشته باشد.

همچنین اتاق هتل یا مسافرخانه نیز تاثیر دارد و پوست در معرض خشکی ناشی از تهویه یا سیستم های گرمایشی متفاوت قرار می گیرد. مهمترین عامل استرس است که به صورت مستقیم بر روی پوست تاثیر منفی می گذارد. رژیم غذایی نامناسب هم در روتین پوستی تاثیر منفی دارد.

به این ترتیب به خاطر داشته باشید که مراقبت از پوست در سفر متفاوت از مراقبت از پوست در خانه باشد. بایستی روتین خود را در سفر به آرامی تغییر دهید. همچنین پیشنهاد می شود برای اطلاع از روتین پوست چرب و روتین پوست کدر روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو