حسین فاضلی هریکندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/23

23:37


رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که بر اساس رای صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز ، متهمان به قصاص و حبس های بلندمدت محکوم شده اند.

حسین فاضلی هریکندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

صدور رای پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ متهم ردیف اول به قصاص محکوم شد

به گزارش نم نمک ، حسین فاضلی هریکندی با اعلام صدور حکم پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسر وی که مهرماه سال جاری رخ داد ، گفت : در ساعات پایانی 22 مهرماه ، خبر وقوع قتل مرحوم داریوش مهرجویی و مرحومه رقیه (وحیده) محمدی فر در حوزه قضایی شهرستان فردیس افکار عمومی و جامعه هنری و سینمایی کشورمان را در بهت فرو برد و مردم و دوستداران هنر را متاثر کرد.

حسین فاضلی هریکندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

حسین فاضلی هریکندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دقایقی پس از گزارش وقوع این قتل ، بلافاصله دادستان فردیس ، بازپرس ویژه قتل ، عوامل پلیس آگاهی شهرستان فردیس و استان البرز به همراه تیم بررسی صحنه قتل در محل حاضر و موضوع را بررسی کردند افزود : در نتیجه پیگیری ها و رهنمودهای رئیس قوه قضائیه و دستوراتی که بلافاصله در خصوص تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و رسیدگی به پرونده صادر کرد با تلاش شبانه روزی انجام شده و در کمتر از پنج روز از وقوع قتل ، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت : با توجه به وجود ادله متقن و کافی علیه چهار متهم حاضر در صحنه قتل ، ضمن بازسازی صحنه جرم ، این متهمان به جرائم ارتکابی و نحوه وقوع قتل ها اقرار کردند.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه دادسرای عمومی و انقلاب فردیس پس از تکمیل بازجویی ها و با اعلام ختم تحقیقات ، مبادرت به صدور کیفرخواست چهار متهم این پرونده کرد گفت : پس از ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز و طی تشریفات قانونی ، جلسات رسیدگی علنی در تاریخ های 27 و 28 دی ماه ، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در قالب سه جلسه با حضور وکلای متهمان و اولیای دم برگزار شد و نهایتا پس از اعلام ختم رسیدگی ، رای پرونده صادر گردید.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تبیین برخی از جزئیات رای صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز اضافه کرد : بر اساس کیفرخواست صادره ، برای چهار متهم پرونده مجازات قانونی متناسب صادر شده است و بدین ترتیب متهم ردیف اول به اتهام «قتل عمدی» مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی فر و بر اساس مطالبه قصاص از سوی اولیای دم به «قصاص نفس» محکوم شد.

وی افزود : علاوه بر قصاص نفس ، متهم ردیف اول در مورد سایر جرایم ارتکابی همزمان با قتل از قبیل «سرقت» به بیست سال حبس تعزیری ، شلاق و دیه محکوم شد؛ همچنین بابت جرایم قبل از ارتکاب قتل ، که ناظر بر یک هفته قبل از این اقدام است از جمله به اتهام «ورود به منزل به صورت غیرقانونی» و «تهدید با چاقو» مجموعا به هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است که البته طبق مقررات در مجازات های تعزیری ، مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود.

فاضلی هریکندی با یادآوری اینکه این پرونده سه متهم دیگر نیز دارد گفت : در رای صادره ، متهمان ردیف دوم و سوم نیز به اتهام جرایمی نظیر «شروع به قتل» و «سرقت» مجموعا هر یک به 36 سال حبس تعزیری ، شلاق و دیه محکوم شده اند.

وی ادامه داد : در مورد متهم ردیف چهارم هم به جهت ارتکاب جرایمی نظیر «معاونت در شروع به قتل» و «سرقت» و با لحاظ نقش وی در جرایم ارتکابی ، دادگاه وی را مجموعا به هشت سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه رای صادره به طرفین ابلاغ شده است تصریح کرد : آرای صادر شده قطعی نبوده و در صورت فرجام خواهی ، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و در صورت تایید رای و قطعیت آن ، اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان از همکاران خود در دادگستری کل استان البرز ، نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی استان و همچنین اداره کل پزشکی قانونی استان البرز به جهت تلاش شبانه روزی که منتهی به شناسایی و دستگیری متهمان و کشف ابعاد مختلف پرونده و نهایتا صدور حکم در حدود چهار ماه پس از وقوع جرم شد ، تقدیر کرد.


بیوگرافی حسین فاضلی هریکندی

حسین فاضلی هریکندی متولد دهه 1350 ایران رئیس کل دادگستری استان البرز است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو