این افراد به هیچ وجه گوشت قرمز نخورند | این افراد از خوردن گوشت قرمز محروم شدند

1

1402/11/26

11:47


این افراد به هیچ وجه گوشت قرمز نخورند | این افراد از خوردن گوشت قرمز محروم شدند

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

محققان می‌گویند بیماران مبتلا به سرطان پروستات که مصرف گوشت و لبنیات را محدود می‌کنند، اما غذا‌های گیاهی زیادی مصرف می‌کنند، کمتر از بی اختیاری ادرار و سایر عوارض جانبی مرتبط با درمان خود رنج می‌برند.

به گزارش مهر، بر اساس نتایج بیش از ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان پروستات، مردانی که بیشترین غذا‌های گیاهی را مصرف می‌کردند، ۱۴ درصد کمتر با موارد بی اختیاری ادرار یا انسداد مجرای ادراری روبرو بودند.

رژیم غذایی گیاهی همچنین ۱۳ درصد نمرات بهتری در سلامت هورمونی ایجاد کرد که شامل علائمی مانند انرژی پایین، افسردگی و گرگرفتگی است.

دکتر «استیسی لوب»، محقق ارشد و استاد اورولوژی در دانشگاه نیویورک، گفت: «یافته‌های ما برای کسانی که به دنبال راه‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی خود پس از انجام عمل جراحی، پرتو درمانی و سایر درمان‌های رایج برای سرطان پروستات هستند، که می‌تواند عوارض جانبی قابل‌توجهی ایجاد کند، امیدوارکننده است.»

او گفت: «افزودن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی، و در عین حال کاهش گوشت و لبنیات، گامی ساده است که بیماران می‌توانند انجام دهند.»

تحقیقات قبلی توسط همین تیم نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی مملو از سبزیجات، میوه‌ها، غلات و آجیل خطر کلی ابتلاء به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد.

برای این مطالعه، مردان مبتلا به سرطان پروستات هر چهار سال یک پرسشنامه رژیم غذایی را پر کردند. نظرسنجی دیگری که هر دو سال یکبار انجام شد، مشکلات سلامتی آن‌ها را پیگیری کرد.

محققان دریافتند که خوردن بیشتر غذا‌های گیاهی بدون در نظر گرفتن سایر عوامل مانند وضعیت مالی، سبک زندگی و سابقه پزشکی، فواید جنسی، ادراری و سرحالی برای مردان دارد.

لوب گفت که خوردن بیشتر غذا‌های گیاهی نیز با عملکرد بهتر روده مرتبط است، که احتمالاً به دلیل مقدار فیبر غذایی در گیاهان است.

علائم سرطان پروستات و راه های درمان آن چیست؟

علائم سرطان پروستات چیست؟ چگونه می‌توان این سرطان را تشخیص داد؟ چه کسانی در معرض سرطان پروستات هستند؟ آیا این بیماری قابل درمان است؟ برای درمان سرطان پروستات از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟ اگر شما یا یکی از عزیزانتان در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار داشته باشد، احتمالا این سوالات برای شما ایجاد می‌شود. در ادامه تمامی این موارد را به شما توضیح می‌دهیم.

اگر برای تشخیص یا درمان سرطان پروستات به دنبال پزشک متخصص اورولوژی هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد.

سرطان پروستات چیست؟

سرطان پروستات به انگلیسی prostate cancer نامیده می‌شود. سرطان پروستات، مانند سرطان‌ های دیگر، رشد نامتناسب سلول‌ها در غده پروستات است. غده پروستات، جزئی از دستگاه تناسلی مردان است.اندازه‌ای حدود یک گردو دارد و در زیر مثانه و جلوی رکتوم (آخرین قسمت روده) قرار دارد. این غده بخشی از مایع سمینال را برای انتقال و تغذیه اسپرم می‌سازد.

همچنین به علت احاطه کردن پیشابراه، در کنترل ادرار نیز نقش دارد. سرطان پروستات اغلب از سلول‌های آدنوکارسینوما تشکیل شده‌است، که از بافت غده‌ای نشأت می‌گیرند. متاستاز به فرایندی گفته می‌شود که سرطان از طریق خون یا سیستم لنفاتیک در بدن منتشر شده و در سایر قسمت‌ها رشد می‌کند. سرطان پروستات اغلب به غدد لنفاوی لگن و همچنین استخوان‌ها متاستاز می‌دهد.

سرطان پروستات، مانند سرطان‌های دیگر، رشد نامتناسب سلول‌ها در غده پروستات است.

۱. سرطان پروستات بدخیم

زمانی تومور و یا سرطان پروستات بدخیم است که توانایی مهاجرت کردن و متاستاز دادن به باقی بخش‌های بدن را داشته‌باشد و اعضای دیگر را نیز درگیر کند. سرطان پروستات نسبت به باقی سرطان‌های بدخیم، دیرتر به باقی بخش‌های بدن متاستاز می‌دهد.

سرطان پروستات در مراحل اولیه ممکن است علامتی ایجاد نکند.

راههای درمان سرطان پروستات بدخیم

معمولا از روش‌های درمانی تهاجمی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی استفاده می‌شود.

درمان گیاهی سرطان پروستات بدخیم

این درمان بدون مشورت با متخصص اصلا توصیه نمی‌شود و باید در کنار آن درمان‌های اصلی و علمی پروستات نیز انجام شوند. از روش‌های گیاهی می‌توان برای تسکین درد و علائم سرطان استفاده کرد.

۲. سرطان پروستات خوش خیم

تومور خوش خیم پروستات یا سرطان خوش خیم پروستات، سرطانی است که رشد می‌کند و بزرگ می‌شود اما به بخش‌های دیگر بدن متاستاز نمی‌دهد و ایجاد سرطان در قسمت‌های درگیر نمی‌کند.

علائم سرطان پروستات در مردان چیست؟

طبق medlinepluse، سرطان پروستات در مراحل اولیه ممکن است علامتی ایجاد نکند. اما اگر علامتی داشته باشد ممکن است یک یا چند علامت مختلف باشد. در مراحل مختلف و در سنین مختلف علایم سرطان پروستات را آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱. علائم اولیه سرطان پروستات

احتمالا می‌پرسید که در مراحل اولیه سرطان پروستات چه علائمی دارد؟ برخی از این علائم عبارت‌اند از؛

اختلال در شروع تخلیه ادرار یا قطع آن یا اختلال در تخلیه کامل مثانه

فشار کم یا منقطع جریان ادرار

تکرر ادرار

همینطور احساس تخلیه فوری غیرقابل کنترل ادرار مخصوصا در شب

وجود خون در ادرار یا مایع منی

درد هنگام تخلیه ادرار یا به ندرت درد هنگام انزال و اختلال نعوظ و انزال

۲. علائم سرطان پروستات در جوانان

قبلا می‌گفتند که فقط مردان مسن به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. اما اخیرا در بررسی‌هایی که انجام شده‌است، ۱۰٪ افرادی که به سرطان پروستات در آمریکا مبتلا هستند، زیر ۵۵ سال سن دارند. اما به هر حال این بیماری در جوانان نادر است. علائمی که ممکن است جوان به آن دچار شود شامل موارد زیر هستند؛

اختلال نعوظ ناگهانی

تکرر ادرار

احساس اضطرار برای ادرار

خون در ادرار یا منی

به سختی ادرار کردن

۳. علائم سرطان پروستات در بزرگسالان

سرطان پروستات علائم مختلفی دارد که در بزرگسالان به این شکل بروز می‌کند؛

تکرر ادرار

به سختی ادرار کردن

جریان ضعیف و کم حجم ادرار

فشار کم ادرار کردن

کم ادرار کردن و قطره قطره ادرار کردن

وجود خون در ادرار یا مایع منی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو