معنی ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است + داستان

منبع: مینویسم

1

1402/11/26

14:49


ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است همانطور که از ظاهر آن پیداست در رابطه با سلامتی جسم و روح می باشد که در این مقاله به طور کامل داستان آن را می خوانید.

معنی ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است + داستان

ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است را زیاد شنیده اید. این ضرب المثل دارای معنی و مفهوم بسیار کاربردی می باشد که در ادامه با معنی و داستان ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است آشنا خواهید شد.

معنی ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است

ضرب المثل عقل سالم در بدن سالم است یعنی کسی که بدن او در سلامتی باشد و ورزش کند عقل او نیز درست کار می کند و سالم است. در واقع شخصی که از نظر عقلی و روحی حال خوب و مساعدی داشته باشد نتیجه آن داشتن بدن سالم می باشد.

هر زمانی که بدن ما درست کار کند و سالم باشد فکر و عقل ما نیز سالم است. عقل سالم و بدن سالم هر دو به هم مرتبط هستند و سلامت یکی به دیگری وصل می باشد.

داستان عقل سالم در بدن سالم است

در زمان های قدیم مردی بود که همیشه سالم و سلامت بود و همه برای اینکه بخواهند کسی را به داشتن بدن سالم مثال بزنند او را مثال می زدند. یک روز که در کمال آرامش داشت برای خودش راه میرفت به او خبر دادند که اتفاق ناگواری برای همسر و دخترش افتاده است.

مرد که سراسیمه به طرف آنها رفت و دید دختر و همسرش برای تفریح رفته بودند که دختر در رودخانه غرق شده بود و مرد. مرد که خیلی از این اتفاق شوکه شده بود نمی توانست حرفی بزند و فقط به یک جا خیره شده بود.

چند روزی از این ماجرا گذشت و دیگر از آن مرد سروحال و سلامت خبری نبود و او مبتلا به بیماری های زیادی شده بود و جسم و روح او حسابی بیمار شده بود.

در این زمان هر کسی که آن مرد را می دید می گفت عقل سالم در بدن سالم است. یعنی تا زمانی که فکر و روح ما حالش خوب باشد بدن نیز سالم و سلامت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو