سامانتا مورتون خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در سینمای بریتانیا شد

منبع: پلازا

1

1402/11/30

11:28


سامانتا مورتون خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در سینمای بریتانیا شد

سامانتا مورتون، بازیگر، نویسنده، و کارگردان بریتانیایی که در مراسم جوایز EE BAFTA در روز یکشنبه به عنوان عضویت افتخاری این سازمان شناخته شد، خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در سینمای بریتانیا شده است. این جایزه بالاترین تقدیر از BAFTA به فردی برای کمک‌های استثنایی او به صنعت فیلم، بازی‌ها یا تلویزیون است.

مورتون پس از دریافت جایزه خود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما به سرمایه‌گذاری بیشتری در سینمای بریتانیا نیاز داریم. من سال‌هاست این موضوع را مطرح می‌کنم زیرا نمی‌توانیم فقط یک صنعت خدماتی برای آمریکایی‌های فوق‌العاده باشیم. آنها شگفت‌انگیز هستند و خدا را شکر که به اینجا می‌آیند و فیلم می‌سازند و ما را نیز درگیر می‌کنند، اما مانند فرانسه، ما به سهمیه‌های خودمان نیاز داریم و باید این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهیم.» سرمایه‌گذاری داخلی در صنعت فیلم و تلویزیون باکیفیت بالای انگلستان در سال ۲۰۲۳، ۴.۲۲ میلیارد دلار بود که بیشتر آن از آمریکا آمده است.

وزیر فرهنگ انگلستان مسئول فرهنگ، رسانه و ورزش است. مورتون گفت: «اگر دولت ما فقط به ما یک وزیر فرهنگ و ورزش بدهد به جای اینکه آن را جدا کند و شناسایی کند که همه ما در هنرهای خلاقانه چه کاری انجام می‌دهیم – این یک صنعت میلیارد دلاری است و اشتباه از آنهاست که نمی‌فهمند، پس ما به سرمایه‌گذاری بیشتر در مدارس نیاز داریم، به آموزش نیاز داریم، به کتاب در مدارسمان دوباره نیاز داریم، به معلمان درام نیاز داریم. این واقعاً از ریشه‌هاست، برای اینکه مردم باور داشته باشند فرصتی برای دنبال کردن حرفه‌ای در فیلم، رسانه، تلویزیون و موسیقی وجود دارد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو