اتحادیه اروپا تحقیقات رسمی در مورد تیک‌تاک آغاز کرد

منبع: پلازا

1

1402/11/30

19:11


اتحادیه اروپا تحقیقات رسمی در مورد تیک‌تاک آغاز کرد

اتحادیه اروپا تحقیقاتی را علیه پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک، متعلق به شرکت چینی بایت‌دنس، به دلیل نقض احتمالی قوانین مربوط به محتوای آنلاین که هدف از آنها حفاظت از کودکان و اطمینان از شفافیت تبلیغات است، آغاز کرد. تییری برتون، مقام عالی صنعت اتحادیه اروپا، این تصمیم را پس از بررسی گزارش ارزیابی ریسک تیک‌تاک و پاسخ‌های آن به درخواست‌های اطلاعاتی اعلام کرد. تحقیقات اتحادیه اروپا بر روی طراحی سیستم تیک‌تاک، از جمله سیستم‌های الگوریتمی که ممکن است اعتیادهای رفتاری را تحریک کند و/یا اثرات به اصطلاح  سقوط در چاه خرگوش  ایجاد کند، متمرکز خواهد بود.

همچنین، بررسی خواهد شد که آیا تیک‌تاک اقدامات مناسب و متناسبی را برای تضمین سطح بالایی از حریم خصوصی، امنیت و سلامت برای کودکان به اجرا گذاشته است یا خیر. علاوه بر مسئله حفاظت از کودکان، کمیسیون اروپا در حال بررسی این است که آیا تیک‌تاک یک پایگاه داده قابل اعتماد در مورد تبلیغات روی پلتفرم خود ارائه می‌دهد تا پژوهشگران بتوانند خطرات آنلاین احتمالی را بررسی کنند.

تیک‌تاک اعلام کرده است که به همکاری با کارشناسان و صنعت برای حفظ امنیت جوانان روی پلتفرم خود ادامه خواهد داد و منتظر است تا کارهای انجام شده در این زمینه را به تفصیل به کمیسیون اروپا توضیح دهد. این تحقیقات دومین بررسی تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) اتحادیه اروپا است که به تازگی پلتفرم اجتماعی ایلان ماسک، X، نیز در دسامبر سال گذشته تحت بررسی قرار گرفته بود. این تحقیقات می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگینی برای تیک‌تاک شود، که ممکن است تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی بایت‌دنس برسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو