کوت (Quote) در توییتر چیست؟ چگونه کوت کنیم؟

کوت (Quote) در توییتر چیست؟ چگونه کوت کنیم؟


منبع: پلازا

2

1402/11/22

20:25


کوت (Quote) در توییتر چیست؟ چگونه کوت کنیم؟

کوت در توییتر یکی از قابلیت های خوب این پلتفرم است که می تواند کارایی زیادی داشته باشد. در این مقاله از پلازا آموزش کاملی را برای استفاده از این ویژگی در اختیار شما قرار می دهیم.

زندگی در عصر ارتباطات در کنار تمامی سادگی و لذت بخش بودن می تواند در بعضی از مواقع با پیچیدگی های همراه باشد. پیچیدگی هایی که اگر از آنها سر در نیاورید و ندانید در مورد چه چیزی صحبت می شود، از خیلی از آن‌ها جا خواهید ماند. در واقع باید گفت در دوره زمانه ما بیخیال موضوعی شدن کمی سخت شده است. خصوصا در شبکه‌های اجتماعی و کار کردن با آنها که این روزها برای خیلی از افراد از نان شب هم واجب‌تر شده است. در این مقاله قرار است با هم در مورد یکی از ویژگی‌های خوبی که پلتفرم ایکس یا همان توییتر سابق در اختیار کاربران خود می گذارد صحبت کنیم. کوت در توییتر ویژگی کاربردی است که استفاده از آن ظرافت‌هایی را دارد و می‌خواهیم تمامی آنها را با هم بررسی کنیم.

قبل از اینکه آموزش استفاده و بکارگیری Quote در توییتر را ارائه دهیم، لازم است کمی در مورد این ویژگی صحبت کنیم و ببینیم سر و کله کوت کردنه از کجا پیدا شده است و چه امکاناتی را در اختیار کاربران توییتر می گذارد.

فهرست مطالب

کوت (Quote) چیست؟

شبکه های اجتماعی داستان پر تلاطمی دارند و ظهور و سقوط های زیادی در این حوزه اتفاق افتاده است، اما باید گفت توییتر همواره یکی از قدرتمندترین این شبکه ها بوده است و خیلی از کاربران آن، به آن وفادار هستند. برای اولین بار توییتر در سال ۲۰۰۶ به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت. در آن زمان این شبکه تنها به صورت یک وبسایت عرضه شد و بعد از همه گیری تلفن های هوشمند، اپلیکیشن توییتر یکی از اولین برنامه هایی بود که در دسترس کاربران قرار گرفت.

پیشرفت توییتر به حدی رسید که در سال ۲۰۱۲ تعداد کاربران این شبکه اجتماعی مرز ۱۰۰ میلیون نفر را رد کرد. روند پیشرفت با سرعتی زیاد ادامه پیدا کرد تا در سال ۲۰۱۹ توییتر ماهانه ۳۴۰ میلیون کاربر فعال داشت. سر انجام در سال ۲۰۲۳ این شرکت عظیم به هولدینگ X متعلق به ایلان ماسک، ملحق شد و نام آن از توییتر به X تغییر کرد و اکنون شما می توانید آن را با همین نام روی تلفن همراه خود داشته باشید و یا به سایت آن سر بزنید.

کوت در توییتر

توییتر همیشه یک شبکه اجتماعی خبری به شمار می رفت که اکانت های رسمی زیادی از مسئولان و سران کشور های مختلف در آن بود و به نوعی یک پلتفرم اطلاع رسانی رسمی به شمار می رود. همین موضوع باعث شد که قابلیت هایی که در آن وجود دارد تغییرات زیاد و مختلفی داشته باشد. یکی از قابلیت های خوبی که به آن اضافه شده، همان کوت کردن یا نقل قول بود. کوت در توییتر از سال ۲۰۱۵ در اختیار کاربران قرار گرفت و با استفاده از آن این امکان که یک توییت را به همراه یک نظر شخصی در مورد آن نقل قول کنند، فراهم می کرد.

در واقع این مورد از اصطلاحات توییتر قابلیتی است که به شما اجازه می دهد توییتی که دیده اید را، به همراه نظری که در مورد آن دارید و می توان انتقاد، تایید، تعریف و تمجید، معرفی و یا هر چیز دیگری باشد، به دنبال‌کنندگان خود نمایش دهید. کوت در توییتر یکی از انواع حالت‌های ریتوییت است که می تواند به سادگی انجام شود. در بخش بعدی روش استفاده از این ویژگی جذاب را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش کوت در توییتر یا همان ایکس

همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، کوت در توییتر یکی از زیرمجموعه های ریپست کردن و انتشار مجدد می باشد که می توان از ان هم در اپلیکیشن موبایل و هم در وب سایت به راحتی استفاده کرد. در این بخش از مقاله می خواهیم آموزشی کامل را برای استفاده از این ویژگی در اختیار شما قرار دهیم.

با هم آموزش کوت در توییتر را برای هر کدام از دو روش گفته شده بررسی خواهیم کرد:

آموزش کوت در سایت توییتر

برای کوت در توییتر از طریق سایت لازم است که وارد اکانت خود شده و به سراغ توییتی که می خواهید آن را برای دنبال کنندگان خود منتشر کنید، بروید. از این توییت در قسمت پایینی گزینه Repost را انتخاب کنید. این گزینه با نماد دو فلش در هم تنیده نشان داده می شود:

آموزش کوت در سایت توییتر

با انتخاب این بخش سه گزینه به شما نمایش داده می شود. گزینه اول یا Repost در واقع همین توییت را دست نخورده و بدون هیچ توضیحاتی منتشر می کند، گزینه دوم یا Quote همان گزینه ای است که ما با آن کار داریم و برای کوت در توییتر از آن استفاده می شود. گزینه سوم نیز تمامی نقل قول های انجام شده روی این توییت را فهرست خواهد کرد.

دکمه کوت در توییتر

بعد از انتخاب گزینه Quote صفحه ای به صورت پاپ آپ به شما نمایش داده می شود که می تواند هم توییت قبلی را در آن مشاهده نمایید و هم از قسمت بالا محتوای متنی و یا تصویری را برای نظری که روی این توییت می خواهید ارائه دهید، درج کنید:

صفحه نگارش کوت در توییتر

بعد از این مرحله شما باید انتخاب کنید جه کسانی می توانند این توییت شما را ریپلای کرده و در جواب آن پاسخ دهند. در صورتی که با توییتر آشنایی داشته باشید، می دانید کاربران تنها توییت های کسانی که دنبال می کنند را مشاهده نمی کنند و توییتر معمولا توییت ها را به صورت پیشنهادی به کاربرانی که موضوعات مرتبط را دنبال می کنند و دنبال کننده های مشترکی دارند، نشان می دهد.

در صورتی که مایل هستید، کسانی که می توانند در جواب شما حرفی بزنند را کنترل کنید، لازم است روی بخش Everyone can reply که در زیر توییت نمایش داده می شود کلیک کنید:

گزینه های انتشار کوت در توییتر

با این کار گزینه های مختلفی به شما نمایش داده می شود که معنی آنها از این قرار است:

  • Everyone: توییت کوت شده شما برای همه باز خواهد بود؛
  • Account you follow: کسانی که آنها را دنبال می کنید؛
  • Verified accounts: اکانت های رسمی ای که تایید شده و دارای تیک آبی هستند؛
  • Only accounts you mention: اکانت هایی که خودتان انتخاب می کنید و آنها را در متن این توییت منشن کرده و مشخص می نمایید؛

بعد از تکمیل این بخش با کلیک روی دکمه Post که با رنگ آبی و در پایین سمت راست قرار گرفته است، نقل قول شما توییت خواهد شد و کاربران دیگر می توانند آن را مشاهده کنند.

آموزش کوت در اپلیکیشن توییتر

در مورد کوت در توییتر با استفاده از اپلیکیشن هم باید گفت که کار به همین صورت دنبال می شود و تفاوت چندانی ندارند، تنها موضوع این است که اپلیکیشن کمی خلوت تر و ساده تر بوده و از شلوغی ها خبری نیست. برای کوت در توییتر با استفاده از اپلیکیشن وارد توییتر شده و توییت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و از گزینه های پایین توییت خود گزینه Repost که دومین مورد از سمت چپ آیکون های زیر توییت است را انتخاب نمایید تا گزینه هایی که دارید به شما نمایش داده شود:

آموزش کوت در اپلیکیشن توییتر

بعد از این کار شما می توانید کار کوت در توییتر را براحتی انجام داده و نظرات خود را روی آن بنویسید. برای بررسی گزینه های ریپلای نیز می توانید گزینه Everyone can reply را انتخاب کرده و بر اساس راهنمایی که در بخش قبل ارائه دادیم آن را تکمیل نمایید.

بعد از اتمام تنظیمات کوت در توییتر با انتخاب دکمه آبی رنگ Repost در بالا و سمت راست، توییت شما برای کاربران دیگر به نمایش در خواهد آمد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به به بررسی کوت در توییتر پرداختیم، با هم دیدیم که کوت کردن چیست، از کی به توییتر وارد شده است و در چه مواردی استفاده می شود. همینطور آموزش انجام آن را هم برای کامپیوتر و هم روی اپلیکیشن موبایل ارائه دادیم. در کل باید گفت این دو روش تفاوت چندانی با هم نداشته و مسیر کلی آنها یکی است. در صورتی که در انجام این کار با مشکلی مواجه شدید، حتما آن را در بخش نظرات مطرح کرده تا بهترین راه حل را برای آن پیدا کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو