بهترین سایز عکس در تمام شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک و…)

منبع: پلازا

1

1402/12/19

20:26


بهترین سایز عکس در تمام شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک و…)

حتما برای شما هم پیش آمده که با مشکل سایز عکس در شبکه های اجتماعی مواجه شوید. دغدغه تنظیم بهترین سایز برای تصاویر در شبکه‌های فضای مجازی همچون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… امروزه یکی از چالش‌های اصلی فعالان در این رسانه‌ها است!

اما آیا واقعا سایز تصاویر در این شبکه‌ها برای بهبود برقراری ارتباط با مخاطبین ضروری و حیاتی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تنظیم درست سایز و ابعاد تصاویر نه تنها موجب افزایش میزان توجه مخاطبین می‌شود، بلکه از نظر الگوریتم Social Media بسیار مفید است. البته باید به این نکته هم بپردازیم که ایجاد عکس‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی کار ساده‌ای نبوده و اصول و قواعد خاص خود را دارد. به همین ترتیب تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از پلازا به تمامی جوانب، قواعد و اصول تنظیم سایز عکس در شبکه های اجتماعی بپردازیم.

فهرست مطالب 

اهمیت استفاده از تصاویر با سایز مناسب در شبکه‌های اجتماعی

در دنیای پیشرفته کنونی که زمان افراد بسیار محدود است، تصاویر و محتواهای ویدئویی و اینفوگرافیک بیشترین میزان تاثیرگذاری را در ذهن مخاطبین دارند. بیش از ۹۰ درصد افراد در فضاهای مجازی بهتر و راحت‌تر می‌توانند با محتواهای تصویری و ویدئویی برقرار کنند. بر خلاف تصور عموم، برای نتیجه گرفتن در شبکه‌های اجتماعی تنها آپلود کردن چندین عکس مختلف و جذاب کافی نیست! بلکه شما باید با اصول و قواعد تنظیم سایز عکس در هر یک از شبکه‌‌های اجتماعی آشنا شوید.

انتخاب بهترین فرمت برای تصاویر شاید در ابتدا کار بی‌اهمیتی به نظر برسد. اما در واقعیت انجام این کار می‌تواند شکل و لوگو برند شما یا سایز اجزای تصاویر را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارد.

سایز عکس در شبکه های اجتماعی

در هر یک از رسانه‌های جمعی سایز استانداردی که برای تصاویر پروفایل، پیوند، هدر و… انتخاب می‌شود متفاوت است. در ادامه سایز تصاویر در برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی را بررسی می‌کنیم.

  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • فیسبوک

سایز عکس در شبکه های اجتماعی

۱. تنظیم اندازه تصاویر در اینستاگرام

تنظیم سایز عکس در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام اصول خاص خود را دارد. البته نوع تصویری که برای هر یک از بخش‌های اینستاگرام انتخاب می‌کنید باید با سایز مناسب و استاندارد از پیش تعیین شده آپلود شود. در حالت کلی تصاویر مربعی شکل از نوع ۱۰۸۰ پیکسل بهترین نوع تصاویر برای اینستاگرام هستند. اما در مواردی ممکن است الگوریتم این شبکه اجتماعی، به صورت خودکار سایز عکس را تا ۶۱۲ پیکسل کاهش دهد.

اگر قصد آپلود کردن تصاویر افقی در اینستاگرام را دارید، بهترین سایز برای آن، ۱۰۸۰ در ۵۶۶ پیکسل است.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام

عکسی که در پروفایل اینستاگرام خود قرار می‌دهید در حالت استاندارد باید با فرمت ۱۱۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱:۱ آپلود شود. البته در صورتی که نمایشگر تلفن شما از نوع باکیفیت است، پیشنهاد می‌کنیم تصاویر پروفایل خود را با ۱۸۰ پیکسل آپلود کنید.

سایز عکس در استوری اینستاگرام

بهترین سایز عکس برای استوری نسبت تصویر ۱۶:۹ است. به علاوه اینکه شما باید توجه کنید تا رزولوشن تصاویر استوری‌های شما در اینستاگرام به صورت استاندارد یعنی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل باشد. در صورت وجود برخی مشکلات بایستی حداقل نرخ رزولوشن تصاویر شما حدود ۶۰۰ در ۱۰۶۷ پیکسل باشد. توجه داشته باشید که ماکزیمم حجم هر یک از تصاویر در داخل اینستاگرام حدود ۴ مگابایت است.

سایز عکس در شبکه های اجتماعی

۲. اندازه تصاویر در لینکدین

تنظیم سایز عکس در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شما باید برای بهینه‌تر کردن پروفایل خود انجام دهید. اندازه تصاویر توصیه شده در این شبکه اجتماعی ۵۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است. اگر دقت کرده باشید لینک‌های به اشتراک گذاشته شده حاوی تصویر در لینکدین دارای ابعاد ۵۲۰ در ۲۷۲ پیکسل هستند.

سایز عکس صفحه شخصی لینکدین

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در لینکدین باید انجام دهید، تنظیم عکس پروفایل است. اندازه تصاویر پیشنهاد شده برای صفحه شخصی در این شبکه اجتماعی ۴۰۰x۴۰۰ پیکسل مربع است. همچنین باید فایل تصویر شما حداکثر ۱۰ مگابایت حجم داشته باشد.

سایز تصاویر آرم شرکت در لینکدین

اگر قصد دارید به عنوان یک حساب تجاری در لینکدین فعالیت کنید، پس بهتر است سایز تصاویر خود را طبق استانداردهای تعیین شده تنظیم کنید. منظور از آرم شرکت همان لوگو یا شکل برند انحصاری شما است. این عکس دقیقا در سمت چپ نوشته شرکت شما نمایش داده شده و معمولا دارای اندازه ۳۰۰ پیکسل مربع است.

حتی می‌توانید یک پس زمینه به عنوان جلد در بخش بالای نسخه تحت وب لینکدین قرار دهید. سایز این بک گراند عمدتا بین ۷۶۸x۱۵۳۶ پیکسل است.

۳. تنظیم سایز تصاویر در فیسبوک

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تنظیم سایز عکس‌ها در فیسبوک شامل چندین بخش مختلف است. حتی در نسخه تحت وب و اپلیکیشن سایزهای تعیین شده برای تصاویر بخش‌های مختلف متفاوت است!

تنظیم سایز عکس روی جلد فیسبوک نسخه تحت وب

عکس روی جلد تنها در نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی قابل نمایش است. پس اگر قصد دارید از این نسخه استفاده کنید باید عکس روی جلد برای آن تعیین کنید. عموما تصاویری که برای بک گراند وب فیسبوک کاربران انتخاب می‌کنند باید دارای ابعاد ۸۲۰ در ۳۱۲ پیکس باشد. البته در نسخه موبایل این تصاویر با سایز ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل نمایش داده می‌شوند. اما چنانچه قصد دارید تصویر روی جلد شما کیفیت بالاتری داشته باشد، بهتر است آن را روی ابعاد ۶۲۴ در ۱۶۴۰ پیکسل تنظیم کنید.

سایز عکس پروفایل FACEBOOK

یکی دیگر از نکات مهم مربوط به تنظیم سایز عکس در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک توجه به عکس نمایه است. یعنی شما باید به هنگام آپلود کردن تصویر برای پروفایل خود در این شبکه اجتماعی حتما به ابعاد آن توجه داشته باشید. کوچک‌ترین تصویری که می‌توانید برای پروفایل خود آپلود کنید باید از نوع ۱۸۰ پیکسل مربع باشد!

البته آن دسته از دستگاه‌هایی که نمایشگر باکیفیت‌تری دارند، در آن‌ها می‌توان تصاویر با رزولوشن ۴۸۰ پیکسل مربع نیز آپلود کرد. در نسخه دسکتاپ کاربران عکس پروفایل افراد دیگر را با ابعاد ۱۷۰ پیکسل مربع مشاهده می‌کنند. در مقابل در گوشی‌های تلفن همراه این تصاویر با ابعاد ۱۲۸ پیکسل مربع نمایش داده می‌شوند.

سایز عکس در شبکه های اجتماعی

ابعاد تصاویر فید خبری در فیسبوک

برای به اشتراگ گذاری تصاویر در داخل فیدهای خبری فیسبوک باید توجه داشته باشید که ابعاد این عکس‌ها باید در بازه ۱۲۰۰ در ۶۳۰ پیکسل باشد. البته نوع عکس عمودی یا افقی ارتباط مستقیمی با تنظیم خودکار سایز آن دارد. برای نمونه تصاویر عمودی در فیسبوک با عرض ۴۷۶ پیکسل و ارتفاع متناسب با آن نمایش داده می‌شوند.

عکس‌های پیوند و جلد گروه در فیسبوک

آن دسته از محتواهایی که به صورت لینک یا پیوند در فیسبوک نمایش داده می‌شوند، باید تصاویر درج شده در آن‌ها دارای ابعاد ۱۵۴ پیکسل مربع باشد. البته در این پیوندها می‌توان از تصاویری بزرگ‌تر نیز استفاده کرد. اما در حالت استاندارد سایز عکس توصیه شده برای پیوندها در فیسبوک ۶۲۸ در ۱۲۰۰ پیکسل است.

در گروه‌های جمعی فیسبوک برای انتخاب بک گراند بایستی حتما به ابعاد آن توجه داشته باشید. اگر تصویر مورد نظر شما وضوح بالایی دارد، پس می‌توانید آن را با سایز ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل آپلود کنید.

سوالات متداول

برای آپلود کردن تصاویر در هر یک از بخش‌های مختلف شبکه های اجتماعی، باید به سایزو  ابعاد آن‌ها توجه کنید. شاید شما هم به هنگام تنظیم سایز عکس در شبکه های اجتماعی با برخی سوالات رایج زیر مواجه شوید.

آیا تنظیم درست و اصولی سایز عکس در شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

بله، شما با انجام این کار می‌توانید پروفایل و حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را بهینه‌تر کنید!

آیا نرخ رزولوشن تصاویر در ابعاد استاندارد عکس تاثیر دارد؟

بله، میزان وضوح و کیفیت تصاویر ارتباط مستقیمی با ابعاد توصیه شده در هر یک از شبکه‌های اجتماعی دارند.

سخن پایانی

تنظیم سایز عکس در شبکه های اجتماعی برای بهینه‌تر کردن حساب کاربری اولین و مهم‌ترین کاری است که باید شما انجام دهید. حتی کیفیت و وضوح عکسی که برای نمایش در رسانه‌های جمعی انتخاب می‌کنید باید از نوع بهترین باشد. اگر تجربه تنظیم عکس در هر یک از این شبکه‌های اجتماعی را داشتید پیشنهاد می‌کنیم در بخش دیدگاه آن را بیان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو