بهترین زمان پست گذاشتن در همه شبکه های اجتماعی

بهترین زمان پست گذاشتن در همه شبکه های اجتماعی


منبع: پلازا

1

1402/12/12

20:24


بهترین زمان پست گذاشتن در همه شبکه های اجتماعی

درک بهترین زمان پست گذاشتن می‌تواند به شما کمک کند بیشترین بازدهی را از پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بگیرید. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم.

استفاده زیاد از Social Media فرصت‌های زیادی را برای کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است که محصول و خدمات خود را عرضه کنند؛ علاوه بر این، باعث شده است که مفاهیم جدیدی نیز به دنیای کسب و کار اضافه شوند. به هر حال با هر هدفی که شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و در آنها محتوا منتشر کنید، دیدن شدن محتوایی که ارائه می‌کنید مهمترین مساله برای بازدهی آنها خواهد بود. موارد زیادی هستند که می‌توانند روی این بازدهی و دیده شدن تاثیر داشته باشند، یکی از مهمترین این موارد زمان زمانی است که محتوای خود را منتشر می‌کنید. اگر در زمانبندی خوب باشید و بهترین زمان پست گذاشتن را انتخاب کنید، بازدهی شما تا حد زیادی بالا می‌رود.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی مختلف را بررسی کنیم و ببینیم که چطور می‌توانیم بازدید بهتری را با این تکنیک بگیریم. اما قبل از این مورد لازم است در مورد اهمیت زمانبندی صحبت کنیم و ببینیم چرا این موضوع تا این اندازه مهم است.

فهرست مطالب

چرا زمان پست گذاشتن تا این اندازه مهم است؟

اجازه دهید کار را با یک مثال دنبال کنیم. فرض کنید که شما وقت زیادی را برای تولید یک محتوای حرفه ای و تخصصی گذاشته اید. بهترین تجارب خود را در آن به کار گرفته اید، کاربران به خوبی می‌توانند با این پست ارتباط برقرار کنند و همه چیز گل و بلبل به نظر می‌رسد. اما وقتی این پست را منتشر می‌کنید هیچ خبری نمی‌شود و پست شما در بین هزاران پستی که الگوریتم‌های شبکه اجتماعی به آنها توجهی نمی‌کنند به زباله دان تاریخ می‌پیوندد و کسی آن را نمی‌بیند!

این موضوع کابوسی است که احتمالا برای خیلی از کسانی که به دنبال بهترین زمان پست گذاشتن می‌گردند به حقیقت پیوسته است و تلخی آن را چشیده اند. هر چند این موضوع می‌تواند نا امید کننده باشد، اما باید گفت که نا امیدی راه چاره نیست. در صورتی که بتوانید زمانبندی خود را مدیریت کنید می‌توانید از خیلی از این اتفاقات جان سالم به در ببرید و پست‌های خود را به سلامت به دست مخاطبان برسانید.

برای اینکه بتوانید بهترین زمانبندی را برای خود پیدا کنید لازم است که بدانید مخاطبان شما در چه زمان‌های فعالیت دارند و در چه ساعاتی می‌توانید بیشتری بازدید را داشته باشید. این موضوع می‌تواند برای خیلی از شبکه‌های اجتماعی پیچیده باشد، اما تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توان گفت برای بیشتر مخاطبان صدق می‌کند. در ادامه با هم به بررسی این تکنیک‌ها برای شبکه‌های اجتماعی ترند که در ایران کاربرد بیشتری دارند می‌پردازیم.

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

در این خصوص باید گفت که هر شبکه اجتماعی قانون و کاربران خود را دارد و با توجه به اینکه این شبکه‌ها چقدر هوشمند هستند و الگوریتم‌های آنها چطور کار می‌کند. نکات مربوط به انتشار می‌تواند در هر کدام از آنها، با دیگری از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد. پس اگر اطلاعات ضد و نقیضی در موارد مختلف دیدی، بدانید که این موارد از کجا آب می‌خورد!

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به بهترین زمان پست گذاشتن برای تمامی شبکه‌های اجتماعی برتر جهان را مشاهده نمایید:

شبکه‌های اجتماعیروز‌های هفتهساعت انتشار
فیسبوکدوشنبه تا پنجشنبه۸ صبح تا ۱ بعد از ظهر
اینستاگرامدوشنبه تا چهارشنبه۱۰ صبح تا ۱۲ شب
لینکدینسه شنبه تا پنجشنبه۱۰ صبح تا ۱۲ شب
پینترستچهارشنبه تا جمعه۱۲ تا ۳ بعد از ظهر
توییتر (یا همان اکس)سه شنبه تا پنجشنبه۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر
تیک تاکسه شنبه و چهارشنبه۲ تا ۵ بعد از ظهر
یوتیوب (ویدئو عادی)پنج شنبه تا یکشنبه۳ بعد از ظهر تا ۹ شب
یوتیوب (ویدئو کوتاه و Short)جمعه‌ها و یکشنبه ها۴ بعد از ظهر تا ۱۲ شب
تلگرامدوشنبه تا جمعه۱۰ تا ۱۲ صبح و ۵ تا ۷ عصر
ردیتشنبه تا دوشنبه۶ تا ۸ صبح
گوگل بیزنس پروفایلسه شنبه و چهارشنبه۱ تا ۲ ظهر

در ادامه با هم بهترین زمان پست گذاشتن برای شبکه‌های اجتماعی محبوب ایران، با ذکر توضیحاتی که لازم است برای انتشار محتوا در آنها بدانید، بررسی خواهیم کرد:

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

در حال حاضر مهمترین و تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی که می‌توانیم پیدا کنیم، اینستاگرام است. خیلی از کاربران از این پلتفرم استفاده می‌کنند و کسب و کارهای مختلفی هم در بستر آن فعالیت دارند. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به آمار و ارقامی که در اینستاگرام وجود دارد بیندازیم، می‌توانیم بگوییم که:

  • اینستاگرام سومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیاست؛
  • این پلتفرم در ماه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد؛
  • ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛
  • به طور روزانه هر یک از این کاربران ۲۹ دقیقه از این پلتفرم استفاده می‌کنند؛
  • بیشترین گروه سنی کاربران در این پلتفرم مربوط به ۱۸ تا ۲۴ سال با ۳۶.۱ درصد است و بعد از آن ۲۵ تا ۳۴ سال با ۲۹.۵ درصد قرار دارند. این یعنی بیش از ۶۱.۱ درصد از کاربران آن را گروه سنی جوانان تشکیل می‌دهند؛

کلید موفقیت در این پلتفرم این سات که بدانید الگوریتم‌های آن چطور کار می‌کنند. پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن نیز مورد دیگری است که باید در نظر گرفته شود و اهمیت زیادی دارد. اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم که چه زمانی باید در اینستاگرام پست بگذاریم تا الگوریتم‌های آن ما را به حداکثر بازدهی برسانند باید گفت که بهترین زمان پست گذاشتن از دوشنبه تا چهارشنبه‌ها و همینطور جمعه ها، بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر است.

همینطور برنامه زیر می‌تواند برای پست‌هایی که باید منتشر کنید به شما کمک کند:

  • روزی ۲ الی ۸ استوری؛
  • هفته ای ۱ الی ۳ ویدئو کوتاه (ریلز)؛
  • هفته ای ۱ یا ۲ پست به صورت اسلایدی؛
  • هفته ای ۳ الی ۵ پست معمولی؛

البته برای گرفتن بهترین بازدهی باید در نظر داشته باشید که کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است!

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام

تلگرام را می‌توان یکی دیگر از پلتفرم‌هایی دانست که بازار آن بسیار قبل تر از اینستاگرام داغ بود و هنوز هم رونق نسبتا خوبی دارد. امکاناتی مانند پیام‌های رمزنگاری شده، ارسال مالتی مدیا و انواع فایل ها، قابلیت ذخیره سازی در فضای ابری، چنل‌ها و گروه‌های ریز و درشت و خیلی ویژگی‌های دیگر این پیام رسان را به یک شبکه اجتماعی تبدیل کرده است که برای خیلی از کاربران اهمیت زیادی دارد.

  • اگر بخواهیم به صورت آماری اطلاعاتی از این پلتفرم بدهیم، نتیجه به این صورت خواهد بود:
  • تلگرام ماهانه در حدود ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛
  • این اپلیکیشن چهارمین پیام رسان محبوب در دنیاست؛
  • هر روز بیش از ۱۵ میلیارد پیام در این شبکه اجتماعی تبادل می‌شود؛
  • محبوبترین چنل‌های تلگرام، کانال‌های خبری هستند که ۸۵ درصد از کاربران از آنها استفاده می‌کنند. بعد از آن نیز چنل‌های سرگرمی با ۶۵ درصد و آموزشی با ۵۸ درصد قرار دارند؛

در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام و انتشار مطالب با این پلتفرم باید گفت که از دوشنبه تا جمعه و در ساعت‌های ۱۰ تا ۱۲ صبح‌ها و همینطور ۵ تا ۷ بعد از ظهر‌ها می‌ می‌باشد. بهتر است این کار را دو بار در روز و در محدوده ساعت‌های گفته شده انجام دهید. همینطور بهترین بازدهی برای مطالب سنگین و از نوع B2B یا همان بیزینس تو بیزینس که برای کسب و کارهای خاص می‌باشد، در آخر هفته‌ها و روز‌های تعطیل می‌باشد.

بهترین زمان پست گذاشتن در توییتر یا اکس

بهترین زمان پست گذاشتن در توییتر یا اکس

علی رغم تمامی تغییراتی که در سال گذشته در توییتر اتفاق افتاد و تغییر نام آن به اکس، می‌توان گفت که این شبکه اجتماعی هنوز یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال پیام‌های کوتاه، تبلیغاتی معرفی آپدیت‌ها و تغییرات کسب و کار، و همینطور بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف می‌باد. در کل باید گفت که جامعه کاربری توییتر یکی از قویترین در بین شبکه‌های اجتماعی می‌باشد و شاید بتوان گفت رسمیتی که دارد، آن را به یک شبکه موثر در خیلی از جوامع تبدیل کرده است.

هشتگ‌ها نیز یکی دیگر از امکاناتی هستند که خود را به خوبی در توییتر جا انداخته و به نوعی بومی این پلتفرم به شمار می‌روند. ترند‌هایی که با هشتگ‌ها معرفی می‌شوند در بازدید‌هایی که دارند رابطه خوبی را با کاربران می‌گیرند و می‌توان نتایج خوبی را از آنها گرفت. آمار و ارقام زیر نشان دهنده استفاده زیاد کاربران از این پلتفرم و به طبع اهمیت درک بهترین زمان پست گذاشتن در آن می‌باشد:

  • توییتر در ماه ۶۶۶ میلیون کاربر فعال دارد؛
  • در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ وبسایت توییتر بیش از ۶.۴ میلیارد بازدید ثبت کرده است؛
  • به طور میانگین کاربران توییتر ۲۰ الی ۴۵ دقیقه در روز را در این شبکه اجتماعی صرف می‌کنند؛
  • انواع پر طرفدار محتوا در این پلتفرم محتوا‌های آموزنده و اطلاع رسانی (Informative) با ۵۵ درصد، محتوای مرتبط با موارد دنبال شده ۳۹ درصد و محتوای درگیر کننده با ۳۶ درصد بازدهی هستند؛

در مورد بهترین زمان پست گذاشتن در این پلتفرم باید گفت که از سه شنبه تا پنج شنبه‌ها و از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. الگوریتم‌های توییتر به صورت ریل تایم و در لحظه عمل می‌کنند. به همین دلیل در زمان کوتاهی بعد از انتشار، کاربران محتوای شما را دیده و می‌توانید با آنها در این مورد صحبت کرده و ارتباط داشته باشید. فراموش نکنید این کار می‌تواند در بیشتر دیده شدن این محتوا و همینطور اعتباری که شما بدست می آورید، موثرتر و مفیدتر باشد.

بهترین زمان پست گذاشتن در یوتیوب

بهترین زمان پست گذاشتن در یوتیوب

یوتیوب نه تنها یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی موجود در جهان است، بلکه بعد از گوگل دومین موتور جست و جوی بزرگ هم به حساب می‌آید که کاربران در آن به دنبال هر چیزی می‌گردند. در واقع میتوان گفت که این پلتفرم یک کتابخانه بزرگ از اطلاعات و ویدئو‌های مختلف است که خیلی از کاربران برای هر چیزی به سراغ آن میروند. در واقع می‌توان گفت عنوان “دانشگاه یوتیوب” که به این پلتفرم داده شده است، اصلا بی دلیل نبوده و می‌تواند همین کار را هم برای شما انجام دهد.

این شبکه اجتماعی می‌تواند دو نوع محتوای کلی را در اختیار کاربران بگذارید:

  • ویدئو‌های عادی
  • ویدئو‌های Short یا همان کوتاه

دسته اول ویدئو‌های معمولی و باز مدت زمان بلند هستند که می‌توانند از ۱ دقیقه تا چند ساعت زمان داشته باشند. اما دسته دوم ویدئوهایی چند ثانیه ای کوتاه با حداکثر تایم ۱ دقیقه هستند که می‌توان گفت شباهت زیادی به استوری‌های اینستاگرام دارند. این تغییر ساختار باعث شده که شورت‌ها عمدتا جنبه سرگرمی داشته باشند. در مورد بهترین زمان پست گذاشتن برای هر یک هم باید گفت که زمان بندی‌های آنها تفاوت‌هایی را دارد.

اطلاعات آماری زیر می‌تواند نمای کلی در مورد اینکه در این شبکه اجتماعی ویدئویی چه می‌گذرد به ما بدهد:

  • یوتیوب تقریبا در ماه ۲.۵ میلیارد کاربر فعال داد؛
  • از این تعداد ۲ میلیارد نفر به ویدئو‌های شورت یا کوتاه هم علاقه دارند؛
  • این پلتفرم به عنوان دومین شبکه اجتماعی محبوب در دنیا شناخته می‌شود؛
  • در سال ۲۰۲۲ تقریبا هر فرد به صورت میانگین ۲۳.۱ ساعت را در یوتیوب وقت گذارنده بود؛
  • ویدئو‌های کوتاه در یوتیوب روزانه ۷۰ میلیارد بار بازدید می‌شوند؛
  • در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت ویدئو روی یوتیوب بارگذاری می‌شود؛
  • تعداد ۷۴۷ میلیون ویدئوی شورت و کوتاه روی یوتیوب آپلود شده است؛
  • در یوتیوب به صورت روزانه ۱ میلیارد ساعت ویدئو برای کاربران مختلف پخش می‌شود؛

در مورد اینکه بهترین زمان انتشار ویدئو‌های معمولی در یوتیوب چه زمانی است باید گفت که روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه معمولا بهترین زمان انتشار پست هستند و زمان انتشار مناسب نیز بین ۳ بعد از ظهر تا ۹ شب می‌باشد. همینطور باید در نظر داشت که یوتیوب برای اینکه محتوای شما را به سایر کاربران نمایش دهد نیاز به دو الی سه ساعت زمان دارد؛ یعنی وقتی که شما ویدئو را آپلود کنید، دو ساعتی طول خواهد کشید تا در نتایج جستجو نمایش داده شده و یا به کاربران پیشنهاد شود. پس لازم است این مورد را در تنظیم زمان انتشار خود در نظر بگیرید تا ساعت‌های اوج بازدهی را از دست ندهید.

در مورد بهترین زمان پست گذاشتن برای ویدئو‌های شورت هم باید گفت که روز‌های جمعه و شنبه، از ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۱۲ شب، این ویدئو‌ها بیشتری بازدهی را از خود نشان داده اند. دقت داشته باشید هر چند که این ویدئو ها  تایم کمی دارند، اما نباید آنها را با ریلز‌ها و ویدئو‌های تیک تاک اشتباه گرفت و جنس محتوای آنها می‌تواند تا حد زیادی تفاوت داشته باشد! در صورتی که سری به مقاله ایده برای تولید محتوای یوتیوب بزنید می‌توانید بیشتر با این موراد آشنا شوید.

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

لینکدین یکی از شبکه اجتماعی‌هایی است که بازدهی در ان برای خلی زیا افراد مهم است. در واقع لینکدین یک شبکه اجتماعی مربوط به کسب و کار است که می‌توان از طریق آن با همکاران و شرکت‌های مختلف آشنا شد، پروژه‌های مختلفی گرفت و حتی کار پیدا کرد. در صورتی که سری به مقاله پیدا کردن کار در لینکدین بزنید می‌توانید به اطلاعات خوبی در این بارده دسترسی داشته باشید.

لینکدین یک شبکه اجتماعی کامل است که می‌تواند انواع مختلفی از محتوا را برای شما پشتیبانی کند. شما می‌توانید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی را در این شبکه اجمتاعی منتشر کرده و با همکاران و علاقه مندان به حوزه کاری خود تبادل نظر داشته باشید. آمار و ارقام زیر می‌تواند یک نمای کلی از لینکدین به ما بدهد:

  • شبکه اجتماعی لینکدین ۹۵۰ میلیون کاربر دارد؛
  • به عنوان بهترین بستر برای برقراری ارتباط B2B بین سازمان‌ها شناخته می‌شود؛
  • بازدهی آن برای هدایت کاربران به طرف خدمات سازمان‌ها در این شبکه اجتماعی سه برابر فیسبوک و توییتر است؛
  • صفحات لینکدینی که به صورت هفتگی فعال هستند، ۶ برابر سریعتر از سایر پیج‌ها رشد می‌کنند؛
  • تقریبا ۶۰ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی در سنین ۲۴ تا ۳۵ سال هستند؛

بهترین زمان پست گذاشتن در این شبکه کسب و کار حرفه ای را می‌توان روزهای سه شنبه تا پنجشنبه معرفی کرد. از نظر زمانی هم ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۱۲ شب بهترین بازه زمانی برای انتشار پست می‌باشد. همینطور دقت داشته باشید بدترین روز‌ها برای انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی اخر هفته‌ها و روز‌های تعطیل می‌باشد. دقت کنید محتوای خود را برای روز‌های کاری نگه دارید و در تعطیلات آنها را هدر ندهید.

در مورد نوع محتوا نیز باید گفت که درگیر کننده بودن مطالب و موضوع شما می‌تواند تاثیر زیادی در این خصوص داشته باشد. بهترین محتوا‌ها در این شبکه اجتماعی محتوای ترکیبی هستند که با عنوان و متنی کاربر را در گیر کرده و با نمایش یک محتوای ویدئویی تاثیر بیشتری روی آن میگذارند.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی بهترین زمان پست گذاشتن در مهمترین و پر بازده ترین شبکه‌های اجتماعی پرداختی و دیدیم برای هر کدام از این شبکه‌ها باید در چه زمانی اقدام به پست گذاشتن کرد. در کل میتوان گفت که در شبکه ای مثل اینستاگرام دوشنبه‌ها تا چهارشنبه و همینطور جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب بهترین زمان انتشار خواهد بود. این مورد برای تلگرام از دوشنبه تا جمعه و ساعت‌های ۱۰ تا ۱۲ شب و ۵ تا ۷ عصر می‌باشد. بهترین زمان پست گذاشتن در توییتر روزهای سه شنبه تا پنجشنبه و ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر می‌باشد. همینطور سایر موارد نیز در بخش‌های بالا توضیح داده شد. در صورتی که در این باره سوالی داشتید ویا خواستید تجراب خود ار با ما در میان بگذارید، می‌توانید زا بخش نظرات همین مقاله اقدام نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو