تیک‌تاک به نقض ممنوعیت تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای در اندونزی ادامه می‌دهد

منبع: پلازا

1

1402/12/1

17:34


تیک‌تاک به نقض ممنوعیت تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای در اندونزی ادامه می‌دهد

تیک‌تاک، اپلیکیشن محبوب ویدئوهای کوتاه چینی، همچنان به نقض مقررات اندونزی در مورد ممنوعیت تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای ادامه می‌دهد. این خبر توسط یکی از وزرای کابینه اندونزی در روز سه‌شنبه اعلام شد. این اتفاق در حالی رخ داده که تیک‌تاک به تازگی کنترل بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک کشور را به دست گرفته تا کسب‌وکار خرید آنلاین خود را دوباره راه‌اندازی کند.

پیشتر، تیک‌تاک مجبور شده بود سرویس نسبتاً جدید تجارت الکترونیک خود، به نام تیک‌تاک شاپ، را در اندونزی پس از آنکه کشور خرید و فروش آنلاین در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را ممنوع اعلام کرد، تعطیل کند. این تصمیم با هدف حمایت از فروشندگان کوچک و حفاظت از داده‌های کاربران اتخاذ شده بود.

گروه فناوری اندونزیایی GoTo اعلام کرد که تیک‌تاک، در ماه گذشته توافقی را که در دسامبر به امضا رسیده بود، تکمیل کرده و ۷۵.۰۱٪ از سهام توکوپدیا را با ۸۴۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

تتن ماسدوکی، وزیر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اندونزی، که پیش از ممنوعیت سال گذشته بارها علیه تیک‌تاک شاپ ابراز نظر کرده بود، به خبرنگاران گفت که تیک‌تاک هنوز با مقررات اندونزی همخوانی ندارد. وی تاکید کرد: “وزیر تجارت باید تیک‌تاک را توبیخ کند تا با مقررات هماهنگ شود. در غیر این صورت… اقتدار دولت زیر سوال می‌رود.”

وزارت تجارت اعلام کرد که هنوز در حال بررسی بهترین روش برای پاسخ به این موضوع است. تیک‌تاک در سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد میلیاردها دلار در جنوب شرق آسیا، از جمله اندونزی که بزرگترین اقتصاد منطقه است، سرمایه‌گذاری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو