چگونه از یک واتساپ در دو گوشی استفاده کنیم؟

چگونه از یک واتساپ در دو گوشی استفاده کنیم؟


منبع: پلازا

2

1402/11/30

20:36


چگونه از یک واتساپ در دو گوشی استفاده کنیم؟

پیام‌رسان واتساپ یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و قابلیت نصب یک واتساپ در دو گوشی به صورت هم‌زمان، یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه به‌حساب می‌آید.

قابلیت اتصال یک اکانت به دو تلفن همراه یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های واتساپ به شمار می‌رود. پلتفرم واتساپ به محض افزودن این قابلیت باعث شد تا توجه شمار زیادی از کاربران در سراسر دنیا به خود جلب شود! فرایند متصل کردن یک اکانت به دو گوشی کار بسیار ساده و راحتی است، اما باید به برخی نکات هم توجه داشت. به همین ترتیب در این مقاله از مجله پلازا قصد داریم نحوه اتصال یک اکانت از واتساپ به دو گوشی یا تبلت، رایانه رومیزی و… را آموزش دهیم.

فهرست مطالب 

فعال کردن یک اکانت واتساپ به صورت هم‌زمان در دو گوشی

یکی از سوالات اساسی طرفداران واتساپ این است که آیا امکان استفاده هم‌زمان یک اکانت در دو گوشی وجود دارد؟ تا پیش از این چنین امکانی وجود نداشت و شما تنها می‌توانستید در گوشی دوم با استفاده از مرورگر به حساب خود دست پیدا کنید. اما حالا و با آپدیت جدید واتساپ، چنین ویژگی در دسترس قرار گرفته است.

آموزش ایجاد یک واتساپ در دو گوشی

در گذشته کاربران واتساپ تنها امکان استفاده همزمان از حساب خود در یک کامپیوتر یا مرورگر را داشتند. اما امروزه تیم توسعه دهنده این پلتفرم قابلیت اتصال هم‌زمان یک اکانت به ۲ گوشی را فراهم کرده‌اند. البته باید توجه کرد که تمامی اطلاعات و فایل‌های ارسال و دریافت شده در این اکانت در تمامی دستگاه‌های متصل به صورت رمزنگاری شده حفاظت می‌شوند.

آموزش نحوه ایجاد یک واتساپ در دو گوشی

فرقی ندارد که گوشی شما آیفون است یا اندروید، با استفاده از هر نوع تلفن همراه می‌توانید اکانت خود را در دو دستگاه به صورت هم‌زمان فعال کنید. لازم به ذکر است که ابتدا باید واتساپ را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

آخرین نسخه واتساپ را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور روی گوشی دوم خود دریافت کنید. اگر قبلا واتساپ را در گوشی دوم نصب کردید، یک بار آن را حذف و مجددا نصب کنید. سپس برنامه را در گوشی دوم باز کرده و پس از انتخاب زبان، روی Agree and Continue بزنید.

یک واتساپ در دو گوشی

در صفحه بعدی که مربوط به وارد کردن شماره تلفن است، روی سه‌نقطه بالای سمت راست زده و گزینه Link a device را انتخاب کنید. در صورتی که گوشی شما آیفون است، باید گزینه link this device را در پایین کادر شماره تلفن انتخاب کنید.

یک واتساپ در دو گوشی

یک کد QR روی صفحه گوشی نشان داده خواهد شد.

یک واتساپ در دو گوشی

حالا با گوشی اول به واتساپ بروید. در صفحه اول برنامه روی سه‌نقطه بالای سمت راست زده و Linked devices را انتخاب کنید. سپس روی Link a device بزنید.

مراحل ایجاد یک واتساپ در دو گوشی

حالا دوربین گوشی فعال می‌شود. دوربین را روی بارکدی که در گوشی دوم نشان داده شده است بگیرید و کد را اسکن کنید. با اسکن کردن این کد توسط دستگاه اول در دستگاه دوم، به راحتی اکانت واتساپ در هر دو دستگاه فعال خواهد شد.

مزایای استفاده از واتساپ در چند گوشی

استفاده از یک واتساپ در دو گوشی همیشه برای افراد به خصوص بیزینس من‌ها و دانشجویان مزیت‌های بسیاری به همراه داشته است. حتی در شرایطی که تلفن اصلی شما به اینترنت متصل نیست، می‌توانید در دستگاه دوم خود به اکانت دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده نمایید. برای مثال می‌توانید یک اکانت واتساپ خود را علاوه بر گوشی در نسخه دسکتاپ نیز راه‌اندازی کنید.

افزون بر این موارد، با ایجاد یک واتساپ در دو گوشی شما می‌توانید در هزینه‌های مربوط به ایجاد حساب در واتساپ بیزینس نیز صرفه‌جویی کنید.

سوالات متداول

در مطالب فوق به صورت کامل نحوه ایجاد یک واتساپ در دو گوشی را آموزش دادیم. اما با این حال ممکن است با برخی سوالات رایج نیز مواجه شوید.

آیا امکان ایجاد یک واتساپ در دو گوشی وجود دارد؟

بله به تازگی این قابلیت به واتساپ افزوده شده است.

یک اکانت واتساپ روی دو گوشی چه کاربردهایی دارد؟

این قابلیت برای مدیران کسب‌و‌کارهای کوچک نیز بسیار مفید و کارآمد بوده و در مدیریت هر چه بهتر واتساپ نیز کاربرد دارد.

سخن پایانی

ایجاد یک واتساپ در دو گوشی میزان دسترسی شما به اکانت اصلی خود را طبیعتا افزایش داده و می‌تواند بسیار کارآمد باشد. البته بهترین راهکار برای جلوگیری از قطع شدن اکانت در یکی از دو دستگاه این است که از نسخه اپلیکیشن این ابزار استفاده نکرده و نسخه تحت وب آن را نصب کنید. با استفاده از این روش دیگر با مشکل قطعی حساب در دستگاه اول به محض فعال شدن در دستگاه دوم مواجه نخواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو