فهرست بهترین تلویزیون های ۶۵ اینچ در بازار ایران

فهرست بهترین تلویزیون های ۶۵ اینچ در بازار ایران


منبع: پلازا

1

1402/12/7

13:23


فهرست بهترین تلویزیون های ۶۵ اینچ در بازار ایران

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ در بازار ایران کدام است؟ این سوالی است که برای خیلی از افرادی که به دنبال خرید تلویزیون هستند، می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم با هم این موضوع را بررسی کنیم.

خرید تلویزیون از آن کارهایی است که می‌تواند بسیار حساس باشد و خیلی از کسانی که می‌خواهند برای آن اقدام کنند مدت زیادی را به گشت و گذار می‌پردازند تا بتوانند بهترین را برای خود پیدا کنند. اگر چند سال پیش به سراغ خرید Television می‌رفتید، برند‌ها و مدل‌هایی که در اختیار داشتید، خیلی محدود بود و به جز مواردی مانند سامسونگ، ال جی و سونی بقیه برند‌ها به نوعی برندهای فرعی به حساب می‌آمدند. اما اکنون برند‌های مختلف ایرانی و خارجی در حال ارائه تلویزیون‌هایی با کیفیت هستند. اما اینکه بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ کدام است موضوعی است که جای بحث دارد.

در اینجا قرار است فهرستی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید بخرید را در اختیار شما قرار دهیم البته لازم است قبل از آن کمی در مورد ویژگی‌هایی که باید از بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ انتظار داست را بررسی کنیم و ببینیم که چه چیزی باعث می‌شود یک تلویزیون خوب باشد.

فهرست مطالب

در خرید تلویزیون به چه مواردی باید دقت کرد؟

در پاسخ به این سوال می‌تواند بدون تردید گفت که کیفیت تصویر و صدا مهمترین چیزهایی هستند که از یک تلویزیون انتظار می‌رود. اما باید گفت که همین دو مورد در دنیای امروز تبدیل به فهرستی طولانی و پیچیده از ویژگی‌ها شده اند و تعاریف مختلف و جدیدی مانند رزولوشن، پشتیبانی از ویژگی‌های HDR، کیفیت صدای دالبی، پشتیبانی از فرامین صوتی و مواردی از این دست به آنها اضافه شده است. تازه این موضوع می‌تواند با صحبت کردن از ویژگی‌های نرم افزاری تلویزیون‌های هوشمند پیچیده تر هم بشود.

ممکن است فکر کنید دانستن اینها چندان سودی برای شما ندارد، اما باید گفت اینها اطلاعات مهمی هستند، با این اطلاعات اگر تلویزیونی با ظاهر و قیمت مناسب چشم شما را بگیرد، می‌توانید آن را تحلیل کنید و ببینید که آیا برای شما مناسب است یا نه! حتی اگر این تلویزیون در فهرستی که ما معرفی می‌کنیم هم جای نداشته باشد، می‌تواند در آن لحظه و با شرایط خاص برای شما بهترین باشد.

در خرید تلویزیون به چه مواردی باید دقت کرد؟

اگر بخواهیم فهرستی از ویژگی‌های ضروری برای بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ ارائه دهیم، نتیجه به این صورت خواهد بود:

  • نوع پنل: پنل اصلی ترین خش در تلویزیون است که به معنای تکنولوژِ ساخت صفحه تلویزیون می‌باشد. عموما تلویزیون‌های بزرگ و صفحه تخت را با نام‌های LED و LCD می‌شناسند که پنل‌های قدیمی این تلویزیون‌ها هستند و اکنون پنل‌های مختلفی مانند OLED، QLED، Mini-LED و انواع متنوع دیگری ارائه شده اند. در مورد اینکه پنل بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ باید کدام مورد باشد می‌توان گفت اولد‌ها شرایط بهتری را از نظر تعادل میان قیمت و هزینه نسبت به بقیه دارند.
  • رزولوشن یا همان اندازه تصویر: رزولوشن یا اندازه که حتی معمولا با نام کیفیت تصویر نیز شناخته می‌شود موضوع دیگری است که باید در نظر بگیرید. در این خصوص باید گفت اکنون رزولوشن بالایی که در بازار وجود دارد 4K است. هرچند تلویزیون‌هایی با رزولوشن 8K هم در سال گذشته (۲۰۲۳) ارائه شدند، اما در بازار ایران چندان متداول نیستند. رزولوشن بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ نباید کمتر از فول اچ دی (FHD) یا همان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ باشد. البته باید در نظر داشت که برنامه‌های تلویزیونی در بهترین حالت HD هستند و کیفیت‌های خیلی بالا در این موارد اصلا تشخیص داده نمی‌شود.
  • رفرش ریت یا نرخ تازه سازی: نرخ تازه سازی عددی است که با یکای هرتز به شما معرفی می‌شود و به معنای تعداد دفعات بروزرسانی تصویر در مدت یک ثانیه است. هر چه این عدد بالاتر باشد، کیفیت تلویزیون بهتر است. در گزینه‌های که برای بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ دنبال می‌کنید، این عدد بهتر است از ۶۰ هرتز کمتر نباشد. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز داشته باشید می‌توانید از مقاله رفرش ریت نمایشگر کمک بگیرید.
  • امکانات صدا: کیفیت و شفافیت صدا در تلویزیون را می‌توان بعد از وضوح تصویر مهمترین موردی دانست که باید رعایت شود. در این رابطه باید گفت که سیستم‌هایی مانند دالبی اتم و دالبی ویژن که در تلویزیون‌های امروزی ارائه می‌شوند، به معنای وجود سیستم صوتی پیشرفته در تلویزیون شما و کیفیت آن می‌باشند.
  • پورت‌های مختلف: خیلی از کسانی که به دنبال بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ می‌گردند تنها استفاده تلویزیونی از آن را نمی‌خواهند. کارهایی ماند اتصال کنسول‌های بازی، اتصال لپ تاپ یا کامپیوتر، اتصال دوربین مدار بسته و یا حتی تماشای فیلم و سریال از روی فلش در تلویزیون‌های امروزی تبدیل به یک موضوع مهم شده اند. وجود پورت‌های مختلف برای اتصال آن دستگاه‌ها می‌ می‌تواند برای یک تلویزیون خوب ضروری باشد.
  • سیستم عامل هوشمند: اتصال تلویزیون به اینترنت و امکاناتی مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی با آن، استفاده از شبکه‌های پخش اینترنتی و  خیلی از ویژگی‌هایی از این قبیل در تلویزیون‌های هوشمند وجود دارند که شاید برای اولین بار مهم به نظر نرسند، اما همین که با آنها کار کنید می‌فهمید که چقدر می‌توانند جذاب باشند. همه این‌ها به واسطه سیستم عامل‌های این تلویزیون‌ها اتفاق می‌افتد.

اکنون که ویژگی‌های مورد نیاز برای دستگاهی که بخواهد عنوان بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ در بازار را داشته باشد بررسی کردیم می‌توانیم به سراغ ارائه فهرستی برای این دستگاه‌ها برویم.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ کدام است؟

قبل از معرفی تلویزیون‌ها لازم است بگوییم لیستی که اکنون داریم بر اساس بازار ایران و موجودی‌های بازار جمع شده است و قرار نیست جدید ترین و خن ترین تلویزیون‌های برند‌های مختلف را معرفی کنیم. به طور مثال برند ال جی چند وقت پیش تلویزیون سیگنچر ال جی OLED T را معرفی کرد که در رده خود یک تلویزیون با کاربرد‌هایی خارق العاده است و نمونه آن تا کنون فقط در فیلم‌های علمی تخیلی وجود داشت. قیمت گذاری این تلویزیون بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود و ما قصد نداریم دستگاه‌هایی از این دست که در جهان تک هستند را در این لیست جای دهیم.

اگر بخواهیم بگوییم بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ موجود در بازار که شما می‌تواند همین امروز آن را بخرید کدام است، می‌توانیم این فهرست را برای شما ارائه دهیم:

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ: Q7880

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ سامسونگ: Q7880

  • نوع پنل: QLED
  • رزولوشن: 4K
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • ویژگی‌های تصویری: HDR1500
  • ویژگی‌های صوتی: دالبی اتم
  • قیمت: ۳۴ میلیون تومان

برند سامسونگ به عنوان یکی از برند‌های معروف در تولید صفحه نمایش شناخته می‌شود و می‌توان آن را تولید کننده شماره ۱ پنل‌های صفحه نمایش دانست که به ساخت تلویزیون‌های اقتصادی و همینطور با کیفیت شهرت دارد. در این جا ما یکی از تلویزیون‌های منحنی و اولد سامسونگ را داریم که ویژگی‌های بسیار خوب و ایده عالی را به کاربران ارائه می‌دهد. پنل این تلویزیون یکی از بهترین پنل‌های موجود بوده و می‌توان با کمک ویژگی‌هایی مانند HDR1500 کیفیت رنگ‌ها را تا حد زیادی زنده نمایش دهد.

این تلویزیون رنگ مشکی را با کمک تکنولوژی Ultra Black Panel به صورت کاملا سیاه و با سلول‌های خاموش نمایش می‌دهد که می‌تواند تاثیر چشمگیری در کیفیت تصویر بگذارد. از نظر سیستم صوتی نیز کیفیت صدای دالبی اتم می‌تواند یک صدای واضح و قدرتمند را به شما بدهد. می‌توان گفت این مورد بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ منحنی موجود در بازار است.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ ال جی: SK80000Gl

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ ال جی: SK80000Gl

  • نوع پنل: QLED
  • رزولوشن: 4K
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • ویژگی‌های تصویری: HDR و Super UHD
  • ویژگی‌های صوتی: دالبی ویژن
  • قیمت: ۳۰ میلیون تومان

ال جی شاید نتواند عنوان بهترین تولید کننده نمایشگر را از سامسونگ بگیرد، اما وقتی پای تلویزیون در میان باشد، می‌تواند سامسونگ را کنار بزند، مخصوصا وقتی در مورد تلویزیون‌های گران قیمت صحبت کنیم. التبه در اینجا یکی از مدل‌های میان رده و مصرفی ال جی را داریم که می‌تواند به راحتی عنوان بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ از این برند در بازار ایران را به خود اختصاص دهد. این تلویزیون ۳۰ میلیونی با کوله باری از امکانات هوشمند عرضه شده است و می‌توان گفت خیلی پر زرق و برق تر از آن است که بخواهد یک تلویزیون عادی باشد.

در صورتی که قصد دارید از تلویزیون خود برای اتصال کنسول و موارد گیمینگ هم استفاده کنید، حالت‌های تصویر مختلف می‌تواند تلویزیون ال جی SK80000Gl را به یک گزینه خوب در این خصوص تبدیل کند که هر چه می‌خواهید را به شما بدهد. البته باید گفت خرید ال جی در این دوره زمانه یک ریسک به حساب می‌آید و تلویزیون‌های موجود در کشور به صورت رسمی وارد نشده و اکثرا قاچاق هستند. در صورتی که مشکلی برای این دستگاه پیش بیاید، فرایند خدمات پس از فروش ان می‌تواند پر دردسر باشد.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ سونی: BRAVIA X85J

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ سونی: BRAVIA X85J

  • نوع پنل: LED
  • رزولوشن: 4K
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • ویژگی‌های تصویری: HDR10+
  • ویژگی‌های صوتی: دالبی اتم
  • قیمت: ۶۲ میلیون تومان

اگر به دنبال تلویزیونی می‌گردید که با پلی استیشن شما سازگاری داشته باشد و بتواند بهترین کیفیت را به شما بدهد، سونی می‌تواند قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما بگذارد. باید گفت سهم تلویزیون‌های این برند در بازار ایران کم است ولی در محصولی که در اینجا ارائه شده است، می‌توانید ویژگی‌های خوبی را پیدا کنید و ارزش خرید را دارد. این تلویزیون هوشمند با یک پردازنده ۴ هسته ای ۱۶ گیگابایت رم می‌تواند برنامه‌های زیادی را برای شما هندل کند و از نظر کیفیت تصویر و ویژگی‌های یکه دارد نیز به نوعی یک تلویزیون پرمیوم و پر امکانات حساب می‌شود.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ ایرانی: جی پلاس RQM922S

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ سونی: BRAVIA X85J

  • نوع پنل: QMLED
  • رزولوشن: 4K
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • ویژگی‌های تصویری: HDR10
  • ویژگی‌های صوتی: اعلام نشده
  • قیمت: ۵۸ میلیون تومان

برند ایرانی جی پلاس برندی است که بعد از قطع روابط با ال جی در همان کارخانه‌های ال جی در ایران شروع به کار کرد. البته این برند هر گونه ارتباط با ال جی را تکذیب کرده و تنها ادعا دارد که از ال جی الهام گرفته است. به هر حال برند جی پلاس یک برند ایرانی خوب است که می‌تواند کیفیت بالایی را با کارایی خوب و همینطور خدمات پس ار فروش در اختیار شما قرار دهد. در اینجا تلویزیونی سطح بالا از جی پلاس را داریم که عمده مانور آن روی قابلیت‌های هوشمند ان است.

این تلویزیون با اندروید ۱۱ ارائه می‌شود و می‌توان برنامه‌ها یا حتی بازی‌های مختلفی که برای تلویزیون بهینه شده باشند را روی آن اجرا کرد. کیفیت و وضوح آن بالا بوده و ویژگی HDR10 برای نمایش بهتر رنگ‌ها و جزئیات به آن کمک می‌کند. در برابر تجهیزات صوتی و ویژگی‌های دیگر آن اطلاعاتی در دست نیست و چیزی عنوان نشده است. اگر به دنبال برندی ایرانی هستید، این گزینه می‌تواند بهترین باشد، البته مدل‌های ایرانی اقتصادی تری هم وجود دارند.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ پرمیوم: LG OLED G3 evo

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ سونی: BRAVIA X85J

  • نوع پنل: اولد
  • رزولوشن: 4K
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • ویژگی‌های تصویری: HDR10+، استفاده از هوش مصنوعی
  • ویژگی‌های صوتی: دالبی اتم، دالبی ویژن
  • قیمت: ۱۲۰ میلیون تومان

اگر بخواهیم چشمان خود را به روی قیمت ببندیم و بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ بازار را معرفی کنیم، می‌توان گفت تلویزیون G3 evo از ال جی می‌تواند این جایگاه را بدست آورد. این تلویزیون هوشمند با قابلیت‌های خاصی ازائه شده است که از مهمترین آنها دو ویژگی AI Picture Pro و AI Sound Pro را می‌توان مثال زد. در این تلویزیون از امکانات هوش مصنوعی برای بهبود صدا و تصویر به صورت پیشرفته اضافه می‌شود و جزئیات با کیفیتی فوق العاده به شما نمایش داده می‌شود و ال جی حسابی به پردازنده a9 نسل ۶ خود که برای این منظور در این تلویزیون کار گذاشته است می‌بالد.

همینطور پورت‌های این تلویزیون به گیمر‌ها این اجازه را می‌دهد که از آن به عنوان یک نمایشگر خوب برای این منظور بره ببرند. طراحی ظاهری این تلویزیون نیز زیبا و مینیمال بوده و به نوعی با تلویزیون‌های دیگر بازار تفاوت‌هایی را دارد. دامنه نرخ تازه سازی آن از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است و تصاویر را با کیفیتی روان به کاربران ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم در مورد اینکه بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ بازار ایران کدام است صحبت کردیم و دیدیم که داستان از چه قرار است. در این خصوص باید گفت که برند‌های مختلفی در بازار ایران پیدا می‌شوند و ما در این مقاله به بررسی بهترین‌ها از مطمئن ترین و حرفه ای ترین برند‌ها پرداختیم. با یک ارزیابی کلی می‌توان گفت تلویزیون‌های سامسونگ در حال حاضر  هم از نظر کیفی و هم قیمت در شرایط خوبی قرار دارند و مدل Q7880 از این برند بهترین گزینه لیست ما خواهد بود. همینطور تلویزیون‌های جی پلاس و به طور خاص مدل RQM922S بهترین تلویزیون ایرانی نام گرفته و ال جی G3 Evo نیز گران ترین و پرمیوم ترین تلویزیون بازار ایران خواهد بود. در صورتی که گزینه‌های دیگری برای اضافه کردن به لیست ما دارید، خوشحال می‌شویم آنها را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو