بهترین تلویزیون سامسونگ در هر اندازه‌ای

بهترین تلویزیون سامسونگ در هر اندازه‌ای


منبع: پلازا

2

1402/12/3

13:26


بهترین تلویزیون سامسونگ در هر اندازه‌ای

بهترین تلویزیون سامسونگ برای خرید کدام است؟ پاسخ به این سوال می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد و بدیهی است هر کس ویژگی‌های خاصی را در نظر دارد. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم.

خرید تلویزیون برای خانه یکی از معضلاتی است که خیلی از ما با آن مواجه می‌شویم و با در نظر گرفتن قیمتی که این روز‌ها تلویزیون‌ها دارند، انتخاب اشتباه می‌تواند ضرر‌های زیادی را به ما وارد کند. اما وقتی شما به دنبال بهترین تلویزیون Samsung می‌گردید یعنی نیمی از راه را رفته اید و یکی از بهترین برند‌های موجود در بازار را انتخاب کرده اید. اما در مورد همین برند هم باید گفت تنوع بسیار بالای مدل‌ها می‌ می‌تواند فریبنده باشد. پس هر کسی به یک راهنما نیاز خواهد داشت تا بتواند این تلویزیون‌ها را از هم تمییز داده و بهترین را برای خودش پیدا کند.

قبل از اینکه بخواهیم مدل‌های مختلف را بررسی کنیم لازم است کمی در مورد ویژگی‌هایی که یک تلویزیون می‌تواند داشته باشد هم با هم صحبت کنیم. در ادامه قبل از معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب

ویژگی‌های مهم در یک تلویزیون ایده آل کدامند؟

وقتی صحبت از خرید تلویزیون در میان باشد، خیلی از ما به صورت تقریبی می‌دانیم که چه انتظاراتی داریم. اگر از افراد مسن تر که در دوره جوانی خود مهاجرت از تلویزیون‌های سیاه و سفید به رنگی را تجربه کردند در این خصوص ویژگی‌های تلویزیون خوب شوال کنید مطمئنا در مورد کیفیت صدا و تصویر و همینطور دوام تلویزیون‌ها و آمار خرابی کم برای شما سخت می‌گویند. امروز هم همین مفاهیم در مورد تلویزیون‌ها وجود دارد، اما اسم و شکل بیان آنها متفاوت شده است.

بهترین تلویزیون سامسونگ

به طور مثال کیفیت تصویر با عواملی مانند پنل‌های تلویزیون، رزولوشنی که دارد و قابلیت‌هایی مثل HDR مطرح می‌شود و در مورد کیفیت صدا هم مفاهیمی مثل دالبی ویژن و دالبی اتم رایج هستند. البته باید گفت مسائل دیگری نیز به تلویزیون‌ها اضافه شده اند و به پیچیدگی آنها افزوده اند. پس در کل می‌توان برای انتخاب یک تلویزیون خوب به این موارد توجه کرد:

پنل قدرتمند: یک تلویزیون ایده آل که بتواند عنوان بهترین تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری را کسب کند، باید دارای کیفیت تصویر فوق‌العاده با رزولوشن بالا، کنتراست عالی، و توانایی نمایش رنگ‌های طبیعی باشد. هر چند این موراد خود به تنهایی مشخحصات مهمی هستند، اما این پنل تلویزیون است که پتانسیل‌های آن را تعیین می‌کند. تکنولوژی‌هایی مانند QLED و OLED می‌توانند تلویزیون را به حداکثر توانایی خود برسانند.

اندازه تلویزیون: مهمترین موضوع در انتخاب اندازه تلویزیون، فضای خانه و اندازه اتاقی است که قرار است تلویزیون در آن مستقر شود. دقت داشته باشید الزاما تلویزیون بزرگتر به معنی تلویزیون بهتر نیست!

رزولوشن: اندازه تصویر یا رزولوشن نیز یکی دیگر از مفاهیمی است که باید در خرید تلویزیون مورد بررسی قرار گیرد. هر چه رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است و در حال حاضر 8K بالاترین رزولوشن در تلویزیون‌ها می‌ می‌باشد. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله رزولوشن 8K مراجعه کنید) البته این موضوع به این معنی نیست که کیفیت برنامه‌هایی که کانال‌های تلویزیونی پخش می‌کنند بیشتر می‌شود، زیرا هر چقدر هم تلویزیون قوی ای داشته باید باز شبکه‌های تلویزیونی بالاتر از HD به شما نمایش نخواهند داد. کمترین رزولوشنی که بتوان برای بهترین تلویزیون سامسونگ انتظار داشت، رزولوشن فول اچ دی یا همان ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است.

ویژگی‌های مهم در یک تلویزیون ایده آل کدامند؟

نرخ تازه سازی: نرخ تازه سازی و رفرش ریت هم تعداد دفعاتی است که تلویزیون تصویر را در یک ثانیه بروز می‌کند. توضیح در مورد این ویژگی را به مقاله رفرش ریت نمایشگر می‌سپاریم و اینجا همین حد در مورد آن می‌گوییم که هر چه بالاتر باشد تصویر روانتر خواهد بود

سیستم عامل هوشمند: یک تلویزیون ایده‌آل باید دارای سیستم عامل هوشمند و کاربر پسند باشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند قابلیت‌های پیشرفته را روی تلویزیون خود داشته باشید و بتوانید خیلی از برنامه‌های موبایل خود را روی تلویزیون نیز اجرا کنید. سامسونگ از سیستم‌عامل تایزن در برخی از مدل‌ها استفاده می‌کند که تجربه کاربری را سریع، ساده، و موثر می‌سازد.

صدا و صوت: کیفیت صدا نیز از جمله ویژگی‌های حیاتی است. تلویزیون با سیستم صوتی قوی، فناوری‌های صوتی پیشرفته، و امکانات مانند سیستم‌های صوتی Dolby Atmos یا Dolby Vision می‌تواند تجربه صوتی را بهبود بخشد.

اتصالات و پورت‌ها: متناسب با نیازهای مدرن، تعداد و نوع پورت‌ها و اتصالات در تلویزیون اهمیت دارد. پورت‌های HDMI، USB، و امکانات اتصال به اینترنت (کابل شبکه و بیسیم) و دستگاه‌های هوشمند (با بلوتوث) باید به‌طور کامل در تلویزیونی که بخواهد عنوان بهترین تلویزیون سامسونگ را داشته باشد، پوشش داده شوند.

قابلیت‌های اضافی: برخی از تلویزیون‌ها دارای ویژگی‌های اضافی نظیر تکنولوژی‌های Anti-Glare برای کاهش بازتاب نور، حالت‌های تصویری چندگانه و قابلیت اتصال به دستگاه‌های هوشمند مختلف می‌باشند. این موارد هر چند به صورت موردی معرفی نمی‌شوند، اما می‌توانند تاثیر بسزایی در کیفیت تلویزیون و همینطور قیمت آن داشته باشند.

اکنون با دانستن این موارد می‌توانیم با خیال آسوده به سراغ معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ برویم و ببینیم که این تولید کننده شماره یک نمایشگر در جهان چه تلویزیون‌های حرفه ای و خوبی را دست کاربران می‌دهد!

بهترین تلویزیون سامسونگ کدام است؟

اکنون که می‌دانیم باید چه انتظاراتی از بهترین تلویزیون سامسونگ داشته باشم، نوبت به آن رسیده است که به صورت موردی این تلویزیون‌ها را از بین مدل های رنگارنگی که سامنسونگ روانه بازار کرده است بیرون بکشیم. همانطور که در ابتدای مقاله قول داده بودیم، قرار است در اینجا برای ساز‌های مختلف تلویزیون‌های ایده آل را انتخاب کنیم بهترین تلویزیون سامسونگ اما باید گفت مدل‌های متفاوت سایز بندی‌های خاصی هم دارند. پس ما سایزبندی را به صورت دسته بندی شده معرفی می‌کنیم. هر کدام از دستگاه‌های گفته شده برای کار خاصی مناسب بوده و بهترین بودن آنها دلیل خاصی دارد. در ادامه نقاط قوت و ویژگی‌های کلیدی هر یک را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین تلویزیون سامسونگ: QN90C

بهترین تلویزیون سامسونگ: QN90C

  • نوع پنل: Neo QLED
  • رزولوشن: 4K
  • اندازه: از ۴۳ تا ۸۵ اینچ
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • قابلیت اچ دی آر: Neo Quantum HDR+
  • سیستم صوت: دالبی اتم، Object Tracking Sound+
  • فرمان صوتی: الکسا، بیکسبی، هی گوگل

اولین گزینه از فهرست بهترین تلویزیون سامسونگ که می‌توان آن را بالاتر از سایر تلویزیون‌های این ارائه دهنده حرفه ای دانست، دستگاه QN90C است که می‌تواند یک سینمای خانگی تمام عیار برای کاربران قدیمی و وفادارن به سامسونگ و همینطور کسانی که تازه می‌خواهند از این برند استفاده کنند باشد. این تلویزیون که طیف وسیعی از اندازه و کاربرد را ارائه می‌دهد به نوعی پرچمدار سامسونگ برای تلویزیون‌های آن می‌باشد و در کنار پنل قدرتمند، ویژگی‌های خارق العاده برای صدا و همینطور پشتیبانی از دستیار‌های صوتی مختلف، مود‌های کاربری خاصی را برای گیمینگ، مشاهده فیلم و همینطور برنامه‌های تلویزیونی دارد.

لیست‌هایی که بهترین تلویزیون سامسونگ را به شما معرفی می‌کنند زیاد هستند، و می‌توان به جرات گفت که این تلویزیون در تمامی لیست‌های معتبر رتبه اول را به خود اختصاص داده است! البته ایراداتی مانند قیمت بالا برای سایز‌های بزرگتر و همینطور عدم ارائه 8K در آن وجود دارد.

بهترین تلویزیون با اندازه بزرگ: Q80C

بهترین تلویزیون با اندازه بزرگ: Q80C

  • نوع پنل: QLED
  • رزولوشن: 4K
  • اندازه: از ۵۰ تا ۹۸ اینچ
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • قابلیت اچ دی آر: Quantum HDR+
  • سیستم صوت: دالبی اتم و Object Tracking Sound Lite
  • فرمان صوتی: بیکسبی، الکسا و هی گوگل

اگر به دنبال یک تلویزیون بزرگ می‌گردید که از اندازه‌های معمول خارج باشد، باید گفت که سامسونگ Q80C قرار است همین ویژگی را بهش مکا ارائه دهد. بتمامی بهینه سازی‌های این دستگاه برای سایز‌های بزرگ انجام گرفته است و همانطور که میبینید کوچکترین سایزی که از آن موجود است هم ۵۰ اینچ است. پنل استفاده شده در این تلویزیون از نوع QLED است که میزان نور و همینطور شدت رنگ‌ها در آن بهبود داشته است و کنتراست نیز بهتر از مدل‌های قدیمی تر می‌باشد.

کیفیت صدا در این دستگاه با دالبی اتم تقویت شده و همینطور از نظر نرم افزاری نیز ویژگی‌های خوبی برای ارائه دارد و می‌تواند از قابلیت‌های خوبی مانند گوگل میت پشتیبانی کند. همینطور می‌توان آن را به صورت سفارشی سازی شده کالیبره کرد که برای کاربرد‌های خاصی مانند کنفرانس‌های ویدئویی و یا برنامه‌های تلویزیونی مناسب می‌کند. همه این موارد نشان می‌دهد سامسونگ برای این تلویزیون بزرگ خود نقشه‌هایی فراتر از موارد خانگی را در سر داشته است. در صورتی که به دنبال تلویزیون‌های بزرگ هستید مقاله بهترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهترین تلویزیون کوچک سامسونگ: Q60C

بهترین تلویزیون کوچک سامسونگ: Q60C

  • نوع پنل: QLED
  • رزولوشن: 4K
  • اندازه: ۳۲ اینچ
  • نرخ تازه سازی: ۶۰ هرتز
  • قابلیت اچ دی آر: Quantum HDR+
  • سیستم صوت: Object Tracking Sound Lite
  • فرمان صوتی: الکسا، بیکسبی و هی گوگل

در عرصه تلویزیون‌های بزرگ هنوز هم کسانی هستند که به دنبال تلویزیون‌های کوچک و با اندازه ای معقول می‌گردند. در صورتی که به دنبال تلویزیونی برای اتاق خواب‌های کوچک و یا استفاده در فاصله‌های نزدیک می‌گردید، می‌توان گفت بهترین تلویزیون سامسونگ برای شما Q60C خواهد بود. این تلویزیون که تنها در سایز ۳۲ اینچی ارائه می‌شود می‌تواند امکانات تصویری فوق العاده ای را در اختیار شما بگذارد. البته باید گفت مانند مواردی که تا اینجا بررسی کرده بودیم خبری از ویژگی‌های دالبی ویژن یا دالبی اتم در آن نیست. اما باید گفت از نظر نرم افزاری ویژگی‌های خوبی دارد و سیستم عامل Tizen توانسته است ویژگی‌های خوبی در اختیار این تلویزیون کوچک بگذارد.

البته باید در نظر داشت قیمت این تلویزیون نیز برای این اندازه کمی بالا خواهد بود و در صورتی که به دنبال تلویزیون کوچکتر می‌گردید تا مزیت اقتصادی بودن را تجربه کنید، می‌توانید مدل‌های دیگری هم از همین ارائه کننده پیدا کنید که کیفیت خوب و قیمت اقتصادی دارند.

بهترین تلویزیون اولد سامسونگ: S95C

بهترین تلویزیون اولد سامسونگ: S95C

  • نوع پنل: اولد
  • رزولوشن: 4K
  • اندازه: از ۵۵ تا ۷۵ اینچ
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • قابلیت اچ دی آر: Quantum HDR OLED+
  • سیستم صوت: دالبی اتم و Object Tracking Sound+
  • فرمان صوتی: بیکسبی، الکسا و هی گوگل

هرچند این روز‌ها تلویزیون‌هایی با پنل‌های مختلف در بازار عرضه شده اند اما خیلی از کاربران هنوز اولد را بهترین نوع پنل برای یک تلویزیون خوب می‌دانند و باید گفت که تا حدی هم حقیقت دارد. در واقع اولد‌ها از ظنر نمایش جزئیات، شفافیت و زنده بودن تصاویر کیفیت خوبی را در اختیار کاربران قرار داده و از نظر آمار خرابی نیز در جایگاه خوبی قرار دارند و معمولا عمر طولانی ای دارند. در معرفی دستگاه S95C سامسونگ راجع به یکی از همین تلویزیون‌ها صحبت می‌کنیم. یک اولد بزرگ و با کیفیت که می‌تواند با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز تصاویری روان و خوب ارائه دهد و برای گیمینگ ننیز مناسب می‌باشد.

همینطور باید گفت سامسونگ از نظر ظاهری هم روی این تلویزیون به خوبی کار کرده و با یک تلویزیون بسیار باریک و زیبا طرفیم که به همراه یک کانکت باکس ارائه می‌شود. این باکس یک کابل تکی را برای ارسال تصویر به این تلویزیون باریک می‌رساند و کلیه ارتباطات با شبکه‌های تلویزیونی، اینترنت و یا دستگاه‌های دیگر از طریق کانکت باکس شکل می‌گیرند. البته ایراداتی هم به این تلویزیون وارد است که می‌توان به قیمت بالای آن، تنوع پایین در سایز (تنها ۳ سایز موجود است) و همینطور عدم ارائه دالبی ویژن در آن اشاره کرد.

بهترین تلویزیون اقتصادی سامسونگ: CU7000

بهترین تلویزیون اقتصادی سامسونگ: CU7000

  • نوع پنل: Crystal UHD
  • رزولوشن: 4K
  • اندازه: ۴۳ تا ۸۵ اینچ
  • نرخ تازه سازی: ۶۰ هرتز
  • قابلیت اچ دی آر: HDR10+
  • سیستم صوت: آبجکت ترکینگ لایت
  • فرمان صوتی: هی گوگل، الکسا و بیکسبی

اگر به سایر تلویزیون‌هایی که در سطح دستگاه‌های سامسونگ هستند نگاهی بیندازید، متوه خواهید شد که در بهترین حالت حتری گرانترین تلویزیون‌های سامسونگ هم اقتصادی به شمار می‌روند. در واقع باید گفت گرانتر دستگاه‌های سامسونگ در مقابل دستگاه‌هایی مانند تلویزیون شفاف سیگنچر ال جی و یا سایر تلویزیون‌های خاص این برند که قیمت‌های چند ده هزار دلاری دارند، یک تلویزیون اقتصادی و ارزان به حساب می‌آیند. اما با این وجود مواردی مانند QN90C یا Q80C هنوز هم دستگاه‌هایی گران اند. از این رو می‌تواند بهترین تلویزیون سامسونگ اقتصادی را مدل CU7000 معرفی کرد.

در واقع نسخه ۵۵ اینچی این تلویزیون بهترین پیشنهادی است که می‌توانید برای تلویزیون‌های زیر ۵۰۰ دلار داشته باشید و این حجم از کیفیت و امکانات، با این قیمت در برند‌های دیگر پیدا نمی‌شود. پنل استفاده شده در این تلویزیون از نوع کریستال UHD است که پنل بهینه سازی شده LED‌های قبلی بوده و کیفیت و جزئیات خوبی دارد. همینطور ویژگی HDR10+ در نمایش رنگ‌های زنده و جزئیات بیشتر به آن کمک می‌کند. البته باید گفت که این تلویزیون امکانات صوتی چندان جذابی مانند دالبی ویژن و دالبی اتم ندارد، اما از  نظر تنوع سایز و قیمت گزینه ای خوب خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ در رنج‌ها و اندازه‌های مختلف گرداختیم و دیدیم که کدام دستگاه‌های این برند می‌توانند عنوان بهترین تلویزیون‌های سامسونگ را به خود اختصاص دهند. در واقع باید گفت عنوان بهترین تلویزیون سامسونگ به مدل QN90C میرسد، دستگاه Q80C و Q60C به ترتیب بهترین‌ها در تلویزیون‌های بزرگ و کوچک هستند و S95C هم بهترین اولد تولید شده توسط این سازنده کره ای است. همینطور CU7000 می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی که به دنبال یک تلویزیون با کیفیت، با دوام و ارزان می‌گردند باشد. در صورتی که مدلی را می‌شناسید که جای آن در فهرست ما خالی است، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو