معرفی ۷ عطر مناسب برای فصل بهار که عاشقان می شوید

معرفی ۷ عطر مناسب برای فصل بهار که عاشقان می شوید


منبع: آرگا

2

1402/12/7

12:07


با فرا رسیدن بهار طبیعی است که به دنبال عطر مناسب برای بهار باشید. در میان انواع برندهای مطرح عطر و ادکلن رقابت سختی وجود دارد. در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با چند نمونه عطر مناسب فصل بهار آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع عطر مناسب برای بهار

بهتر است در فصل بهار از عطرهای ملایم استفاده کنید زیرا حس آرامش بسیاری را در هوای بهاری به همراه دارند. در ضمن استفاده از عطر سبب ماندگاری شما در ذهن دیگران می شود. با نزدیک شدن به فصل بهار افراد به دنبال عطرهای مناسب این فصل می گردند.

همانطور که می دانید هر ساله برندهای مطرح دنیا، عطرهای جدیدی را معرفی و رقابت سختی بین این برندها وجود دارد. انتخاب عطر مناسب فصل بهار سلیقه ای بوده ولی با شناخت بهتر عطرها این انتخاب ساده تر می شود. در ادامه مطلب قصد داریم به چند نمونه عطر مناسب بهار برای آقایان و خانم ها اشاره نماییم.

۱. بلو شنل

بلو شنل یکی از بهترین عطرهای مردانه می باشد که به سرشت چوبی و آرومایتک خوانده می شود. اگر عطر رسمی و خنک برای بهار مدنظر دارید که برای تابستان هم قابل استفاده باشد شنل بلو گزینه مناسبی است. تنوع زیاد نت ها از قابلیت های تکرار نشدنی این عطر بوده و می توان از آن در موقعیت های مختلف و ضمنا در شب و روزهای بهاری استفاده کرد.

اگر با عطرهای ساخت ژاک بولژ آشنا باشید خواهید دانست چرا عطرهای شنل بلو منحصر به فرد هستند و می توانند گزینه عالی برای عطر امضای شما باشند. شروع خنک و مرکباتی این عطر با نت های گریپ فروت، لیمو ترش، فلفل صورتی و نعناع شما را شگفت زده خواهد کرد تا به نت های جوز هندی، زنجبیل و یاس برسیم.

دسته جادویی از مشک سفید، نعناع هندی، سدر، چوب صندل، و … جای هیچ تردیدی برای خرید این عطر بی نظیر باقی نمی گذارد.

۲. آرمانی کد

آرمانی کد ایسولو عطر مردانه فصل بهار است که در گروه عطرهای شرقی و ادویه ای قرار دارد ولی ساختار آن به نوعی هنرمندانه طراحی شده که برای روز و شب بهاری مناسب است. اگر به آکوردهای وانیلی و شیرین علاقمند هستید این عطر را حتما امتحان کنید.

رایحه های نارنگی و سیب در نت های ابتدایی این عطر بوده تا شروعی مرکباتی و طراوت بخش داشته باشید. رایحه های جوز هندی، شکوفه پرتقال و تخم هویج نیز نت های میانی را ایجاد می کند. در نت های انتهایی نیز رایحه وانیل، چوبی، جیر و دانه تونکا می رسیم که این آخری نماد محصولات آرمانی کد می باشد. استفاده از این عطر برای قرارهای عاشقانه و ملاقات های خاص بهاری لحظات جذابی را به همراه می آورد.

۳. دانهیل عربین

اگر جزو آقایانی هستید که شدیدا طرفدار عطرهای شرقی هستید و ضمنا نت های کهربا و عود برای شما حائز اهمیت است، دانهیل عربین دیزرت با سرشت شرقی و گلفام تجربه فراموش نشدنی از عطری با این ویژگی ها را نوید می بخشد. نت های ابتدایی این عطر با زعفران، ترنج و فلفل صورتی بوده و نت های میانی با رز، یاس شبتاب همراه است.

نت های پایانی نیز مجموعه ای از کهربا، چوب عود و رایحه های دودی هستند. نه فقط پخش بوی این عطر عالی بوده بلکه ماندگاری زیادی هم دارد. اگر دوست دارید شب های خنک بهاری را خاطره انگیز نمایید نت کهربا و عود نهفته در این عطر آن را انجام می دهند. آکورد اصلی دانهیل عربین از کهربا بوده و آکوردهای عود، رز، آکورد گرم ادویه ای و دودی این عطر را به اوج می رسانند.

۴. جوی بای دیور

عطرساز معروف شرکت دیور فرانسوا دوماکی رایحه ادوپرفیوم جوی بای دیور را طراحی نموده است. این عطر زنانه بهاری سرشار از انرژی، سرزندگی، لطافت و حال خوب می باشد. شرکت دیور عقیده دارد افراد بایستی حال خوب را احساس نمایند تا به دیگران هم انتقال دهند.

عطرساز این ادوپرفیوم در مورد عطر مذکور چنین گفته است:

«شادی بی دلیلی که به واسطه استفاده از این عطر احساس می‌کنید، احساسی خاص از شادی است و براساس حس بویایی ایجاد می‌شود. این عطر شبیه به نقاشی‌های معروفی است، که دقیق هستند، اما برای ایجاد آن‌ها، تکنیک خاصی استفاده شده و طرح واضحی در آن‌ها مشخص نیست. این عطر با نکات دقیق و ظریف متعددی ساخته شده و در عین حال، جنبه‌های مختلفی دارد، که بدیهی و واضح هستند.»

این عطر عناصر و جنبه های مختلفی دارد که آن را به بلور شفاف و خوشبو تبدیل می نماید. این عطر در گروه بویایی گل دار چوبی مشک قرار دارد و طبع آن شیرین و معتدل است. چهره تبلیغاتی جوی بای دیور حنیفر لارنس بازیگر شناخته شده هالیوودی است. قابل ذکر است ترکیبات این عطر از مرکبات و گل ها می باشد.

در ابتدا ترکیب شادی بخشی از رایحه ترنج و نارنگی ماندارین حس می شود که انرژی و انگیزه فراوانی را سبب می شود. در ادامه رایحه ای از نت های شیرین میوه ای و گل دار که با گل یاسمن سفید، هلو، گل رز و برگ انگور سیاه فرنگی تشکیل شده همچون هاله ای جذاب شما را در برگرفته و عطر گل رز از عناصر اصلی این عطر محسوب می شود.

در انتها رایحه عطر جوی بای دیور به ترکیب گرم و معتدلی از نت های چوب صندل، نعناع هندی، مشک، چوب سدر و صمغ بنزویین می رسد. گرمای نت های انتهایی این عطر آرامش خاصی را سبب می شوند.

۵. گود گرل لجر

گود گرل لجر از برند امریکایی ادکلنکارولینا هررا، عطر زنانه معتدل، شیرین و شیک است. بعد از تولید بسیار موفق عطر زنانه گود گرل در سال ۲۰۱۶، این کمپانی در سال ۲۰۱۸ عطر خاص تر، سبک تر و گلی تر نسبت به نسخه اولیه این عطر، به اسم گود گرل لجر به بازار معرفی شد.

به عقیده بسیاری این عطر بی نظیر رایحه ملایمی داشته و در هر فصلی به ویژه بهار و پاییز قابل استفاده است. تابش این عطر همچون یک گل باز شده و هر روز و شب بازتاب دارد. این عطر سبب می شود همه به خانم های جسور و قوی احترام بگذارند. نت ابتدایی این عطر با رایحه ترکیبی از نت های گل یلانگ یلانگ، نارنگی ماندارین، ترنج و لیمو ترش زرد همراه است.

این رایحه مرکباتی شور و شعف خاصی را به ارمغان می آورد. پس از عبور از نت های ابتدایی به نت های میانی می رسیم که شامل ترکیبی گل دار از گل یاسمن سفید، مریم و شکوفه پرتقال می باشد. رایحه شیرین و گلدار میانی احساسی زنانه و لطیف را سبب می شود.

در نت انتهایی و باشکوه عطر ترکیب پیچیده ای از نت های چوب صندل، دانه تونکا، دارچین، چوب کشمیر، چوب سدر، نعناع هندی، کهربا و مشک شما را شگفت زده خواهد کرد.

۶. مای وی

ادوپرفیوم جورجیو آرمانی مای وی از جدیدترین محصول‌ات برند جورجیو آرمانی می باشد که در سال ۲۰۲۰ به دنیای پرتنوع عطرهای زنانه معرفی شد. دو عطرساز شناخته شده جهانی با اسامی کارلوس بنایم و برونو ایوانوویچ، یکبار دیگر با تجارب چندساله شان اثری فوق العاده و دوست داشتنی را برای این شرکت ایتالیایی خلق کردند.

در خلق این ادوپرفیوم گل دار از روایح ملموس گل های سفید استفاده شده که رایحه شیرین آن به وجود لطیف و حساس زنانه و عواطف پایدار آن ها  اشاره دارد. در ادامه عناصر گلی، ته بوی مشخصی از آکوردهای مرکباتی به همراه نت های مشک، وانیل و چوب سدر استفاده شده که با پیچیدن در بین گل ها، خط بوی ثابت و بانفوذی را ایجاد می کند.

شرکت جورجیو آرمانی در توصیف این محصول منحصر به فردش این طور بیان می کند که:

” عطر مای وِی (My Way) به معنی راه من است؛ که جمله‌ای مفرد و بانفوذ را رسانده و عزم راسخ هر فردی را برای در پیش گرفتن مسیر شخصی خود نشان می دهد. “

آنچه که از این اکسیر مخملی گل دار و زنانه به مشام می رسد خنک و شیرین بوده و برای استفاده در روزهای آفتابی بهار و تابستان مهیج است. رایحه ای اصیل از یک بانوی اصیل که در خاطر حتما ماندگار می شود.اگر تاکنون از این عطر استفاده نکرده باشید و از خرید آن اطمینان ندارید، می توانید در ابتدا این عطر را در حجم های کوچکتر مینیاتوری، سمپل یا دستریز تهیه نمایید. هرچند که تنها با یک بار استفاده از این عطر شاداب، متوجه معجزه آن خواهید شد.

نت های ابتدایی ترکیبی هوس انگیز و نافذ از رایحه مرکباتی ترنج به همراه بوی لطیف شکوفه پرتقال است. حال و هوای گیرا و شیرین این نت ها از همان اولین لحظات، حسی سرشار از عواطف و رویاپردازی را ایجاد می کند.

بعد از مدت کوتاهی نت های اولیه محو می شوند و جای خود به نت های میانی می بخشند. رایحه نت های میانی در قلب این ادوپرفیوم زنانه، مجموعه ای از گل های نرم و مخملی از گل های سفید یاسمن و گل مریم می باشد که احساسات درونی را به تسخیر در آورده و در مقابل حس هیجان و شادی را سبب می شود. رایحه پایدار و انرژی بخش که شما را فردی قوی و ثابت قدم جلوه می دهد.

نت های پایانی این عطر زنانه برخلاف نت های مرکباتی و گل دار پیشین از کنار هم قرار گرفتن مشک، وانیل و چوب سدر تشکیل شده که با ترکیب تقریبا گرم ترشان به دوام و پخش بوی هرچه بیشتر عطر کمک خواهند کرد. رایحه پایانی این نت ها در اوج سادگی، احساس آرامش خاطر و امنیت مطلقی انتقال داده تا به مراتب قدرت تمرکز به دنیای اطراف و معاشرت با دیگران را هم تقویت نماید.

۷. آکوا دیوینا

عطر آکوا دیوینا نخستین عطر زنانه از سری عطرهای آبی و آکوا برند ایتالیایی بولگاری می باشد که در سال ۲۰۱۵ به دنیای شاد و متنوع عطرهای زنانه معرفی شد. از منظر بولگاری این عطر زنانه جواهری جدید از شگفتی های دریای مدیترانه است. مروارید درخشانی که با آرامش در اعماق دریای مدیترانه در حال استراحت می باشد.

این عطر گل دار آبی، اولین محصول زنانه از سری عطرهای آکوا به شمار می رود که از نقاشی مشهور تولد سیاره ناهید الهام گرفته و در نوع خود بی نظیر عمل کرده است. تا قبل از رونمایی این عطر، همه عطرهای معرفی شده مجموعه آکوا در قالب روایح مردانه بود و پس از معرفی اولین نسخه زنانه، با استقبال بالایی از سوی طرفداران همیشگی بولگاری مواجه شد.

طراح و سازنده فرمولاسیون جذاب این عطر زنانه، آلبرتو موریلاس است که با ترکیب آکوردهای غالب شور، ادویه ای و گل ها آن را خلق نموده است. اصلی ترین عنصر تشکیل دهنده عطر آکوا دیوینا، نمک دریایی می باشد که در تلفیقی از روایح ملموس زنجبیل و ترنج و به عمل می کند.

کریستا‌ل‌های نمک و گل مگنولیا در بطن این مروارید دریایی، یادآور دریای شور و با طراوت مدیترانه ای می باشد. از این رو رایحه آن به نوعی در ارتباط با عنصر آب بوده و با طبع خنک و طعم ملایم خود شدیدا برای مصارف روزمره و اسپرت در روزهای گرم و سوزان آفتابی بهار و تابستان مناسب است.

با وجود این که این عطر زنانه بیشتر روزمره و اسپورت بوده، ولی می توان از آن در مجالس رسمی هم استفاده کرد. از نقاط قوت این عطر قیمت مناسب و حجم ۶۵ میلی لیتری آن است که نیاز بهاری و تابستانی را به طور روزمره و حداقل به مدت یک الی دو سال تامین می کند.

فرمولاسیون منحصر به فرد عطر آکوا دیوینا از همان شروع احساس دلفریب و با طراوت طبیعت دریا را القا نموده به نحوی که با اولین اسپری از اکسیر مسحورکننده آن روی نبض گردن یا پشت گوش، تلفیقی از عناصر نمک دریایی، ترنج و زنجبیل را استشمام خواهید کرد.

نمک و ترنج، لذت شنای طولانی در غروب دریا و بعد نوشیدن یک لیموناد تازه را هنگامی که هنوز موهایتان خیس از آب شور دریا بوده را منتقل می کند. به این ترتیب بوییدن روایح ابتدایی این عطر، حسی سرشار از امید، انگیزه و عشق را به زندگی تان جاری می سازد.

بعد از مدت کوتاهی نت های اولیه محو شده و خیلی زود جای خود را با نت های‌ میانی عوض می کنند. رایحه نت های میانی تلفیقی میوه ای و گل دار از نت های به و گل مگنولیا می باشد. بوی معتدل رایحه های میانی در قلب عطر، رایحه ملایم تری در پایه عطر ایجاد کرده و تداعی کننده جلبک های سبز دریا در کنار گلهای سفید است. استشمام این نت ها حسی نرم و خامه ای را القا نموده و نشاط و شادابی فراوانی منتقل می شود.

و در نهایت نت های پایانی ظاهر شده تا به ماندگاری بیشتر عطر کمک نمایند. رایحه نت‌های پایانی نسبت به نت های قبلی متفاوت تر بوده و برخلاف نت های معتدل و تازه پیشین، شامل ترکیبی از نت های چوبی، موم عسل و کهربا هستند. تلخی نت چوبی که در پس زمینه رایحه عطر ایجاد می شود، به دوام بیشتر عطر کمک نموده و در عین حال حس جسارت، جدیت، قدرت ابراز عشق و محبت به عزیزان تان را در وجود شما زنده می نماید.

در پایان همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با عطر مناسب فصل پاییز و عطر خوشبو دخترانه روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو