چگونه متوجه شویم ماندگاری عطر بالا است؟

منبع: دلتا پیام

6

1402/5/23

10:05


ماندگاری عطر یکی از موضوعاتی است که هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنیم. با افزایش قیمت عطر باید به این موضوع توجه کنیم چه عطری ماندگاری بالاتری دارد.

چگونه متوجه شویم ماندگاری عطر بالا است؟

ماندگاری عطر یکی از موضوعاتی است که هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنیم. با افزایش قیمت عطر باید به این موضوع توجه کنیم چه عطری ماندگاری بالاتری دارد تا عطرهای گران‌قیمت زود تمام نشوند. همراه دلتا مگ باشید.

ماندگاری عطر

در تعریف ماندگاری عطر باید بگوییم از لحاظ استانداردهای جهانی، مدت زمانی است که یک عطر روی پوست شما دوام می‌آورد. به بیان دیگر ماندگاری عطرها به فاصله زمانی بین اسپری‌کردن عطر روی پوست و زمانی گفته می‌شود که رایحه آن عطر به‌طورکلی از روی پوست شما محو شود، می‌گویند.

برای افراد بسیار پیش‌آمده است که یک عطر گران‌قیمت خریداری کرده‌اند؛ اما ماندگاری لازم را نداشته است و تصور کنید برای یک مهمانی و مراسم خاص آماده شده‌اید؛ اما به‌محض رسیدن به آن مهمانی بوی عطرتان محو شده باشد.

این اتفاق تلخ روزانه برای بسیاری از افراد می‌افتد و دلیل آن یا تقلبی بودن عطر است و یا عطر مورداستفاده این افراد، به طور پیش‌فرض ترکیبات رقیق‌تری داشته و نت‌های آن ماندگاری کمتری دارند.

تأثیر نت‌های بویایی در انتخاب ماندگارترین عطر

نت‌های بویایی نقش خیلی مهمی در انتخاب یک عطر با ماندگاری بالا دارند. عطرها معمولاً سه دسته هستند که میزان ماندگاری هر کدام متفاوت است.

نت بویایی ابتدایی

نت ابتدایی بو و رایحه‌ای است که بعد از برخورد عطر با پوست احساس می‌شود؛ بنابراین نت‌های ابتدایی در تعیین ماندگارترین عطرها نقش مهمی ندارند. زیرا این نت‌ها از ماندگاری کمتری برخوردار هستند و بیشتر رایحه‌هایی دارند که در برخورد اول مخاطب و مشتری را مجبور به خرید می‌کنند.

معمولاً موادی مثل: ریحان، نت‌های مرکبات، نعناع، مریم‌گلی و آویشن به‌عنوان نت اولیه یا ابتدایی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

نت بویایی میانی

این نت‌ها بسته به ماندگاری اولیه در عطر بعد از دو دقیقه یا حداکثر دو ساعت پس از استفاده خودشان را نشان می‌دهند. این نت‌ها معمولاً رایحه‌ای مثل بوی کاج، رزماری، جوز، بابونه و… دارند. نت‌های میانی باتوجه‌به نوع عطر دارای ۲ تا ۴ ساعت ماندگاری هستند.

تأثیر نت‌های بویایی در انتخاب ماندگارترین عطر

نت پایانی

پس از ناپدیدشدن نت‌های میانی که بین ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد، نت‌های پایانی مشخص می‌شوند. این نت‌ها دارای بوهای قوی و ماندگار هستند و خیلی آهسته از بین می‌روند. معمولاً از رایحه‌های صمغ، کندر، وانیل و… برای ساختن آن استفاده می‌شود.

فصل‌ها و ماندگارترین عطر

دررابطه‌با فصل و ارتباط آن با ماندگاری عطرها باید بگوییم، عطرها یا باعنوان گرم یا سرد به کار برده می‌شوند. لازم است بدانید عطرهای سرد برای فصول گرم مناسب بوده و عطرهای گرم برای فصول سرد مناسب هستند.

طبع عطر نقش مهمی در مشخص‌کردن ماندگاری عطر دارد. عطر با بوهای سبک در فصولی مثل بهار و تابستان، ماندگاری بالاتری به نسبت عطرهایی با بوی سنگین در همین فصل دارند.

نوع پوست و ماندگاری عطر

نوع پوست و ماندگاری عطر

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در انتخاب عطر و فهمیدن ماندگاری آن شناخت نوع پوست خود است. افراد دارای پوست چرب به دلیل رطوبت بالای پوست می‌توانند بو و رایحه را تا مدت‌زمان بیشتری در مقایسه با افرادی که دارای پوست خشک، روی بدن خود نگهدارند.

اگر پوست خشک دارید، بهتر است قبل از استفاده از عطر روی تمام نقاط موردنظر خود مرطوب‌کننده استفاده کنید. می‌توانید از وازلین برای چرب کردن پوست استفاده کنید فقط باید مدت کوتاهی وازلین یا هر مرطوب‌کننده دیگری را روس پوست خود ماساژ دهید.

پیشنهاد مطالعه: رژ لب مناسب هر مکان را بشناسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو