پیش بینی عجیب از قیمت دلار همه را نا امید کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

1

1402/12/7

14:40


پیش بینی عجیب از قیمت دلار همه را نا امید کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار امروز 7 اسفند

دلار 571,930

یورو 619,500

درهم امارات 156,650

پوند انگلیس 725,160

لیر ترکیه 18,650

فرانک سوئیس 649,100

یوان چین 79,600

ین ژاپن 380,300

وون کره جنوبی 430

دلار کانادا 425,200

دلار استرالیا 375,700

دلار نیوزیلند 354,700

دلار سنگاپور 426,200

روپیه هند 6,910

روپیه پاکستان 2,049

دینار عراق 437

لیر سوریه 228

افغانی 7,770

کرون دانمارک 83,100

کرون سوئد 55,500

کرون نروژ 54,300

ریال عربستان 152,800

ریال قطر 157,300

ریال عمان 1,492,200

دینار کویت 1,860,200

دینار بحرین 1,530,500

رینگیت مالزی 119,900

بات تایلند 15,910

دلار هنگ کنگ 73,200

روبل روسیه 6,170

منات آذربایجان 336,700

درام ارمنستان 1,420

لاری گرجستان 218,100

سوم قرقیزستان 6,400

سامانی تاجیکستان 52,800

منات ترکمنستان 170,400/ منیبان

 در معاملات امروز (دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان رسیده است.

 قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۵۱۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۲۰۲ تومان رسیده است.

 برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید./ ایلنا

قیمت دلار

در دو ماه اول سال ۲۰۲۴، اقتصاد جهانی چندان مطلوب نبود. اگرچه این وضعیت توسط بسیاری از کارشناسان و موسسات مالی و اقتصادی بزرگ مانند گلدمن ساکس، UBS و ING به درستی پیش‌بینی شده بود. اما نکته مهم در اینجا این است که رکود نسبی بازارهای جهانی احتمالا در ماه های باقی مانده از نیمه اول سال نیز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که قیمت طلا بر خلاف سهام شرکت های بزرگ روندی معکوس در پیش گرفته و طی هفته های گذشته توانسته روند صعودی خود را (هرچند کند) در بازارهای جهانی حفظ کند. با توجه به نقش طلا به عنوان یکی از مهم ترین دارایی های بازار سرمایه که معمولاً در دوران رکود و رکودهای مالی بزرگ جهانی روند صعودی را در پیش می گیرد، اکنون این سوال مطرح می شود که روند قیمت ها در ماه های آینده به کدام سمت خواهد رفت؟

همانطور که می دانیم هلدینگ بانکی بزرگ گلدمن ساکس یکی از بزرگترین موسسات بانکداری مالی در جهان به شمار می رود و به طور مرتب گزارش های مفیدی از روند بازار جهانی منتشر می کند. این گزارش ها یکی از مهم ترین منابع تحلیلی در دست معامله گران حرفه ای بازار محسوب می شوند و تحلیل های بنیادی خوبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند.

“نیکلاس اسنوداون” رئیس بخش تحقیقات بازار فلزات گرانبها در Goldman Sachs معتقد است که افزایش تقاضای جهانی طلا می تواند قیمت فعلی را در ۱۲ ماه آینده بیش از ۶ درصد افزایش دهد و قیمت طلا را به ۲۱۷۵ دلار برساند. یک اونس. ; رکوردی که قبلاً در تاریخ اکتشاف و تجارت طلا دیده نشده بود.

این متن از آخرین نسخه گزارش ارزیابی گلدمن ساکس از بازار طلا در ماه های آینده استخراج شده است که ارائه خواهد شد.

به گفته گلدمن ساکس، بانک های مرکزی اصلی جهان تلاش خواهند کرد تا ذخایر طلای خود را در ماه های آینده افزایش دهند. این موضوع می تواند تاثیر زیادی در افزایش تقاضای طلا داشته باشد.

“نیکلاس اسنوداون” رئیس بخش تحقیقات بازار فلزات گرانبها در Goldman Sachs معتقد است که افزایش تقاضای جهانی طلا می تواند قیمت فعلی را در ۱۲ ماه آینده بیش از ۶ درصد افزایش دهد و قیمت طلا را به ۲۱۷۵ دلار برساند. یک اونس. ; رکوردی که قبلاً در تاریخ اکتشاف و تجارت طلا دیده نشده بود.

گلدمن ساکس معتقد است؛ هر چه دامنه تنش های ژئوپلیتیکی افزایش یابد. بانک های مرکزی هند و چین نیز تلاش بیشتری برای خرید و ذخیره طلا خواهند کرد

با این حال، آنها به همراه لاوینیا فورسلز، یکی دیگر از تحلیلگران ارشد گلدمن ساکس، معتقدند که با توجه به شرایط ناپایدار کنونی اقتصاد جهانی و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، این افزایش قیمت ممکن است حتی در هفته‌های آینده و زودتر از حد انتظار رخ دهد. یک سال، طلا را به قیمت مورد انتظار برسانید. به گفته این تحلیلگران، سیاست کاهش نرخ سود بانکی فدرال رزرو آمریکا که احتمالا از پایان نیمه اول سال جاری اجرایی خواهد شد، نقش مهمی در افزایش قیمت ها خواهد داشت.

تاثیر اقدامات بانک های مرکزی هند و چین بر قیمت طلا

به گفته گلدمن ساکس، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا، تحرکات بانک های مرکزی هند و چین و تلاش آنها برای افزایش ذخایر طلا است. هر دو کشور در سال‌های اخیر به منظور افزایش توان اقتصادی و پول ملی خود، خریدهای زیادی از طلا در بازارهای جهانی انجام داده‌اند و این تلاش به صورت گسترده ادامه دارد.

به گفته گلدمن ساکس، از زمان شیوع ویروس کرونا و شروع بحران در اوکراین و گسترش تنش ها به خاورمیانه، هر دو بانک مرکزی خریدهای سنگین طلا را در بازارهای جهانی انجام داده اند که تقاضا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. برای این فلز گرانبها که داده ام.

گلدمن ساکس معتقد است؛ هر چه دامنه تنش های ژئوپلیتیکی افزایش یابد. بانک های مرکزی هند و چین نیز تلاش بیشتری برای خرید و ذخیره طلا خواهند کرد. چنین وضعیتی می تواند شوک بزرگی به بازار جهانی طلا وارد کند و قیمت ها را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. نمودار زیر میزان طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی فعال جهان را بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ نشان می دهد.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود؛ حتی کوچکترین بانک های مرکزی جهان مانند بانک مرکزی لهستان نیز به این جرگه پیوسته اند که حرکت جمعی بانک های مرکزی به سمت افزایش ذخایر طلا را نشان می دهد.

بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، بانک‌های مرکزی جهان در مجموع ۱۰۶۰ تن طلا خریداری و ذخیره کرده‌اند که نسبت به ۵۰۹ تنی که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ خریداری کرده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی چین به عنوان بزرگترین خریدار طلا، مدتی است که سیاست جدید خود مبنی بر دلارزدایی و جایگزینی ذخایر طلا به جای دلار را آغاز کرده است که باعث افزایش تحرکات این بانک شده است. در بازار جهانی طلا در نمودار زیر حرکت معکوس ذخیره طلا و ارز توسط بانک مرکزی چین را مشاهده می کنید./ اسمارتک نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو