محمد آخوندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/8

11:33


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد : در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق 58 درصد افزایش یافت.

محمد آخوندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

افزایش 58 درصدی بودجه مناطق تهران در سال آینده/بودجه 1000 میلیارد تومانی برای پلیس راهور

به گزارش نم نمک ، محمد آخوندی در نشست خبری صبح امروز خود با تشریح وضعیت بودجه شهرداری تهران در سال آینده گفت : در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران ، توجه ویژه ای به حوزه حمل و نقل و ترافیک شد؛ بگونه ای که  بودجه ساخت و تعمیرات مترو ، خرید و نوسازی اتوبوس ، خرید تاکسی های جدید و نوسازی این ناوگان و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفت.

محمد آخوندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمد آخوندی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در حوزه تملکات برای احداث بزرگراه های اصلی با مشکل روبه رو است که بر همین اساس برای تملک در این پروژه ها از جمله بزرگراه یادگار امام ، شوشتری و بروجردی ، بودجه مشخصی برای تملک پیش بینی شده است ، گفت :   نیمی از بودجه سال آنیده به حمل و نقل اختصاص دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های بودجه سال آینده شهرداری تهران کاهش سهم بودجه هزینه ای به 36 درصد است ،   گفت : 64 درصد بودجه سال آینده تملک دارایی و سرمایه ای و تملک دارایی مالی است که اتفاق خوبی است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه درآمدی همواره بحث درآمد پایدار و ناپایدار وجود داشته است ، ادامه داد : اصل کار درآمد پایدار حاصل از ارزش افزوده است که نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری 10 درصد افزایش پیدا کرده است و  بر همین اساس 64 درصد بودجه حاصل تملک دارایی سرمایه ای و مالی است و با توجه به اینکه ناچار به کاهش بودجه به 135 هزار میلیارد تومان بودیم ، بودجه مناطق شهرداری کاهش پیدا نکرد؛ چراکه معتقدیم کار  میدانی و اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق  58 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی ادامه داد : پلیس راهور ارتباط مستقیم با مردم و کنترل ترافیک تهران دارد و با تصویب شورای شهر هزار میلیارد تومان برای بخش های مختلف پلیس راهور در نظر گرفتیم تا موجب ارتقاء کیفیت خدمات آنها به مردم باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درآمدهای شهر از سقف  74 هزار میلیارد تومان عبور کرده و البته این درآمدها باید تا 15 اردیبهشت در دفاتر ثبت شود ، گفت : هنوز تا پایان سال مانده و به عدد مورد نظر شورا خواهیم رسید.

آخوندی در مورد حواشی بودجه دفتر شهردار با تاکید بر اینکه مسائل  شهر را نباید به مسائل سیاسی گره بزنیم ، افزود : کسانی علیه دفتر شهردار مطالب زدند که این دوستان خود سال های گذشته در شهرداری حضور داشتند ، قطعا می دانند منظور از بودجه دفتر شهردار ، تمام زیر مجموعه های دفتر شهردار است و مرکز ارتباطات زیر مجموعه دفتر شهردار است ، حراست ، مرکز حقوقی ، اداره کل امور ایثارگران ،   سازمان مدیریت بحران ، سازمان بسیج و... زیر مجموعه های دفتر شهردار هستند. ضمن اینکه منظور از بودجه دفتر شهردار تهیه میز و صندلی نیست ، این مورد همیشه هم وجود داشته است. بعضی از دوستان دروغ می نویسند.

10 درصد به میزان درآمد پایدار شهرداری اضافه شد

اختصاص 300 میلیارد تومان برای احداث آرامستان 

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نسبت به امسال 10 درصد به میزان درآمد پایدار اضافه شده و قابل وصول است ، گفت :  67  هزار میلیارد تومان بودجه شهرسازی تقریبا به اندازه عملکرد و درآمد امسال است. در بحث احداث آرامستان هم مبلغ 300 میلیارد تومان برای سازمان بهشت زهرا(س) اختصاص پیدا کرده که البته احداث آرامستان باید با تأیید شورا باشد.

اختصاص 500میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان تاکسیرانی و 1000 میلیارد برای خرید ون

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در بخش تاکسیرانی 500میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان اختصاص دادیم ، اظهار کرد : یکهزار میلیارد تومان برای خرید ون تخصیص یافته ، به طوری که هزار میلیارد تومان از بودجه اتوبوسرانی به تاکسیرانی برای بحث فنی و اعتباری اختصاص یافته است و  در بحث مترو نیز 3110 میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی  تجهیزات مترو در نظر گرفته شده است.

آخوندی ادامه داد : حدود 11 هزار و200 میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس اختصاص یافته است و  برای خط 6 مترو 2900 میلیارد تومان ،  خط 7 مترو 1500 میلیارد تومان و برای خط 10 مترو  هم 2000 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. همچنین برای تکمیل خطوط یک تا چهار مترو 1800  میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 180 میلیارد تومان برای خرید خودروی معلولان 

وی با اشاره به اینکه برای خرید خودروی معلولان 180 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است ، در ادامه در مورد فروش املاک شهرداری تهران تأکید کرد : شورای شهر بر موضوع فروش املاک شهرداری حساسیت دارد؛ بگونه ای که همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تأیید شورا و با ارزش افزوده بود و برای تسویه بدهی بانکی مثل تسویه با بانک شهر و تجارت استفاده شده است و در بحث فروش اموال غیر منقول حدود 16هزار میلیارد تومان دیده شده و وام ها و اوراق نیز 14همت دیده شده است.

5900 میلیارد تومان بودجه برای آسفالت ریزی در سال آینده

آخوندی ادامه داد : در بحث آسفالت 5900 میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شد و در موضوع احداث تقاطع غیر همسطح در سطح شهر هم 2580 میلیارد  تومان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از 3 همت به ورزش و زیرساخت های ورزشی پایتخت 

عضو شورای شهر تهران در مورد وضعیت بودجه مناطق شهرداری تهران با تأکید مجدد بر افزایش 58 درصدی بودجه مناطق نسبت به سال گذشته گفت : سازمان ورزش شهرداری تهران نیز 1600 میلیارد تومان بودجه دارد و  سال آینده بیش از 3 همت به ورزش و زیرساخت های ورزشی اختصاص یافت که از میزان وزارت ورزش بیشتر است.

اختصاص یک همت برای زیرساخت های برقی سازی در تهران 

وی ادامه داد : همچنین یک همت ردیف اعتباری برای زیرساخت های برقی سازی در نظر گرفته شده است. حتی به عنوان کمک به موارد فنی ، اعتباری ، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی  1795 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که بخشی به برقی سازی حمل و نقل می رسد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  برای  سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی 700 میلیارد تومان برای ساماندهی و توانمندسازی افراد آسیب دیده ، معتادان متجاهر و... در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است ، اظهار کرد : این در حالی است که برای مناطق 22 گانه  هم بودجه هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود : در بحث توانمندسازی بانوان 98 میلیارد تومان در مناطق بودجه در نظر گرفته شده است. همچنین برای مراکز ویژه دختران و خانواده در 22منطقه نیز 335 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای تملک و بهسازی بافت ریزدانه

آخوندی در مورد بودجه محلات کم برخوردار پایتخت نیز با بیان اینکه توجه به این محلات به عنوان یک کار ویژه در همه بودجه و حتی بودجه مناطق لحاظ شده است ، گفت : در سازمان نوسازی 535  میلیارد تومان برای محلات کم برخوردار مثل نفر آباد ، ده ونک و... اعتبار در نظر گرفته شده است و یکهزار میلیارد تومان نیز برای تملک و بهسازی بافت ریزدانه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد :   برای احداث ، نوسازی ایستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی 1567 میلیارد تومان ، برای احیا ، تملک و ایجاد باغ های جدید در تهران 700 میلیارد تومان ، برای توسعه جنگل کاری کمربند سبز 100 میلیارد تومان و برای آبرسانی هوشمند شبکه ای فضای سبز تهران 400 میلیارد تومان ، اختصاص داده شده است. همچنین برای انتقال پساب تصفیه خانه ها 505 میلیارد تومان ، برای ساماندهی روددره ها به ویژه فرحزاد 100 میلیارد تومان و برای احداث بوستان های جدید در سطح شهر تهران 369 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است .

آخوندی در پایان اظهار کرد :  3300 میلیارد تومان برای رفت و روب و پاکسازی معابر در سازمان پسماند در نظر گرفته شده است و برای  پایانه شرق 205 میلیارد تومان و همچنین احداث پارکینگ ها در سطح شهر تهران هم540 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده اند ، برای احداث و بهسازی زیرساخت های گردشگری شهر تهران نیز 400 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.


بیوگرافی محمد آخوندی

محمد آخوندی متولد 20 شهریور 1356 در قائمشهر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو