ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

منبع: روزانه

4

1402/12/8

14:25


خوشحال کردن و شاد بودن دیگران، نه تنها امری لازم در زندگی بلکه محرکه آن می باشد. این امر در زوجین که مهمترین و نزدیک ترین افراد زندگی یکدیگر محسوب …

خوشحال کردن و شاد بودن دیگران، نه تنها امری لازم در زندگی بلکه محرکه آن می باشد. این امر در زوجین که مهمترین و نزدیک ترین افراد زندگی یکدیگر محسوب می شوند، اهمیت بیشتری دارد. در واقع زوج هایی که در زندگی زناشویی خود احساس شادی می کنند، همواره زندگی لذت بخش تری داشته و در برابر مشکلات، از خود واکنش بهتری نشان خواهند داد.

زوج های جوان با انجام کار های کوچک، می توانند همسرشان را خوشحال و غافلگیر کنند. در واقع نیازی نیست که حتما کار های خارق العاده انجام داد یا اینکه هدیه های گران قیمت و بزرگ خرید؛ کار های کوچک زیادی وجود دارند که اگر با علاقه و عشق انجام گیرند، می توانند سبب خوشحالی همسران شده و یک زندگی عاشقانه را برای آن ها به ارمغان آورند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش هایی موثر که باعث خوشحال کردن همسرتان در زندگی مشترک می شوند، آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

روش های خوشحال کردن همسر

سنگ بنای یک ازدواج موفق و سالم، خوشحال کردن همسر است. هر کاری که در زندگی مشترک انجام می گیرد، صرفا برای سعادت و خوشحالی طرفین است. در واقع همه ما انسان ها نیاز های مشابهی چون دوستی، صمیمیت، حمایت و… داریم که رفع این نیاز ها در زندگی مشترک می تواند گامی بزرگ در جهت داشتن یک زندگی موفق و شاد باشد. ممکن است که هر فرد برای خوشحال کردن همسر خود راه های مختلفی را در نظر داشته باشد. در ادامه به توضیح چند اصل مهم که می توانند به شما برای خوشحال کردن همسرتان بیشتر کمک کنند، خواهیم پرداخت. 

ارتباط و گفت و گو با همسر خود را فراموش نکنید

یکی از مهمترین اصول برای خوشحالی همسر، گفتمان و برقراری ارتباط به صورت منظم با او است. در همین راستا، بهتر است همواره زمانی را برای گفت و گو با همسرتان و گوش دادن به حرفای او در نظر بگیرید. این کار می تواند بهترین راه برای خوشحال کردن همسرتان باشد و اگر با جان و دل به حرفای همسرتان گوش فرا دهید، شادی باور نکردنی در او ایجاد خواهید کرد.

البته این امر به معنای این نیست که همیشه باید با سخنان و نظرات همسر خود موافقت کنید، بلکه همین که همسرتان احساس کند گوشی برای شنیدن حرفهایش دارد، کافی است. برای انتقال این حس می توانید وقتی که همسرتان در حال صحبت با شما است، تلویزیون را خاموش کنید یا گوشی خود را کنار گذاشته و تمام توجهتان را به همسرتان معطوف سازید. 

به چیزهای کوچکی که همسرتان علاقه دارد، توجه کنید

بسیاری از خانم ها دوست دارند که همسرشان به نیاز ها و علایق کوچک آن ها مانند دم کردن یک فنجان چای، خریدن شیرینی مورد علاقه و… توجه کنند. این کار ها ممکن است که کوچک و بی اهمیت به نظر رسند اما تاثیرات مثبتی بر رابطه شما بر جای خواهند گذاشت. به عنوان مثال اگر همسر شما از شنیدن (دوست دارم) خوشحال می شود، هر روز این کار را انجام دهید. یادتان باشد اگر به علایق و نیاز های همسرتان توجه نمایید، نه تنها علاقه خود را به او نشان داده اید، بلکه سبب رشد او خواهید شد. 

تماس فیزیکی

صمیمیت جسمی در بین زوجین نقش بسیار مهمی در کاهش استرس و نشان دادن علاقه به طرف مقابل دارد. برای خوشحال کردن همسر خود می توانید این صمیمیت جسمی را ایجاد کنید. به عنوان مثال در آغوش کشیدن، بوسیدن، نوازش کردن و… می توانند زمینه ساز رابطه ای شاد و عاشقانه باشند. 

ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

همکاری کردن با یکدیگر

در فرهنگ ما معمولا انتظار می رود که خانم ها، کار های خانه مانند مراقبت از فرزندان، غذا پختن و… را انجام دهند که چنین انتظاراتی وقت آزاد یا فرصتی برای استراحت برای آن ها باقی نخواهد گذاشت که همین امر سبب ناراحتی آن ها می شود. در اکثر مواقع، بیشتر خانم هایی که تمام وقت خود را صرف انجام امور منزل می کنند، از روابط خود ناراضی هستند؛ بنابراین بهترین روش برای خوشحال کردن همسرتان این است که در کار های منزل با او همراه شوید و به همسرتان کمک کنید. بدین ترتیب احساس کسالت و فرسودگی، جای خود را به خوشحالی خواهد داد. علاوه بر این، تقسیم کار های خانه باعث می شود تا همسرتان با علاقه و عشق بیشتری به انجام کار های روزمره خود بپردازد. 

توجه کردن به احساسات و افکار همسر

به گفته روانشناسان، بخشی مهمی از ازدواج، به درک و توجه به احساسات و افکار همسرتان برمی گردد. برای خوشحال کردن همسرتان کافی است تا به عقاید و نظرات او گوش دهید و سعی کنید که آن ها را درک نمایید. اگر فکر می کنید که موضوعی همسرتان را ناراحت کرده است، بهتر است از او سوال کنید؛ حتی اگر دوست ندارید بدانید یا این که برایتان جالب نیست! انجام این کار ها می تواند احساس تنهایی را از همسرتان دور کند و نشان دهد که شما همیشه حواستان به او است .

با همسر خود نجنگید

درگیری و اختلاف نظر ها بخشی از یک رابطه سالم می باشند اما چیزی که اهمیت دارد نحوه برخورد با این اختلاف نظر ها است. یکی از مهمترین راه هایی که برای خوشحال کردن همسرتان وجود دارد، این است که نباید در هیچ شرایطی ابراز عشق و علاقه به همسرتان را فراموش کنید. بهتر است با دقت و اشتیاق به حرف های او گوش دهید و مشکلات به وجود آمده را با یکدیگر حل و فصل نمایید و به جای اینکه همسر خود را سرزنش کنید، برای حل اختلاف ها به دنبال راهی مناسب باشید. همواره به یاد داشته باشید که همسرتان و شما با هم در جنگ نیستید، بلکه در برابر مشکلات و مسائل زندگی در یک جبهه قرار دارید. 

درباره اختلاف ها حضوری بحث کنید

اگر شما و همسرتان بر سر یک موضوع اختلاف نظر دارید، بهتر است درباره آن به صورت حضوری بحث کنید نه به صورت پیامکی یا تلفنی؛ چرا که مطالعات روانشناسی نشان داده است که زوج هایی که نظرات خود را در قالب پیامک یا از طریق تماس تلفنی با یکدیگر به اشتراک می گذارند، در زندگی مشترک کمتر احساس شادی می کنند؛ زیرا مکالمه چهره به چهره متفاوت تر است. مکالمه رو در رو، اختلاف نظر ها، معذرت خواهی، تصمیم گیری های مهم و… را نیز شامل می شود. 

طرفدار حقوق زنان باشید

خوشحال کردن همسرتان کار چندان سختی نیست.، برای این کار فقط باید به او اهمیت دهید و زورگویی و تحکم را کنار بگذارید؛ چرا که در ازدواج هایی که در آن ها به حقوق زنان بیشتر اهمیت داده می شود، موفقیت بیشتر رقم می خورد. در واقع می توان گفت که ساده ترین راه برای موفقیت همسرتان این است که چیز هایی که حق مسلم خودتان می دانید را از همسرتان نیز دریغ نکنید. 

مطلب مشابه: نکات روانشناسی برای تفاهم در زندگی مشترک و درک متقابل همسر

ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

قانون آشتی بگذارید

بحث و کدورت، امری عادی در زندگی مشترک است اما ادامه دار بودن آن می تواند سبب دلخوری و ناراحتی از یکدیگر شود. در این مواقع، آشنایی با روش های دلجویی از همسر و همچنین توجه به نکاتی که می توانند به شما کمک کنند تا زودتر در زمان دعوا، آشتی حاصل شود، پیشنهاد می شود.

قانون آشتی بگذارید و برای خودتان قانون ساده ای وضع کنید تا در مواقع دعوا، هر بار یک نفر به نوبت برای آشتی پیش قدم شود. با انجام این کار می توانید به همسرتان نشان دهید که برای رفع ناراحتی ها و کدورت ها به دنبال راه حل هستید. فراموش نکنید که به فرد پیش قدم باید همواره لبخند بزنید. 

غذای مورد علاقه

تهیه غذای مورد علاقه همسرتان یکی از بهترین روش ها برای خوشحال کردن او می باشد. همچنین تعداد زیادی از خانم ها معتقد هستند که مرد ایده آل مردی است که به هیچ عنوان با آشپزی بیگانه نباشد. برای این منظور، هر کدام از زوجین می توانند با درست کردن غذای مورد علاقه همسرشان، علاقه خود را به او نشان دهند. همچنین مشارکت با یکدیگر در هنگام تهیه غذا می تواند نقطه شروع یک پروژه عاشقانه باشد و لحظات زیبا و خاطره انگیزی را در زندگی مشترک، به ثبت برساند. 

توجه کردن به نیاز های جنسی همسرتان 

یکی از روش های خوشحال کردن همسرتان، توجه به نیاز های جنسی او می باشد. برای القای حس خوشحالی در همسرتان باید به نیاز های جنسی او توجه داشته باشید. سعی کنید به صورت مداوم رابطه جنسی داشته باشید و در هنگام برقراری رابطه، خلاقیت و شیطنت را فراموش نکنید و کار هایی که همسرتان به آن ها علاقه دارد را بیشتر انجام دهید. 

از زحمات همسرتان قدردانی کنید

یکی از نیاز های خانم ها در زندگی مشترک که برای آن ها اهمیت بسیار زیادی نیز دارد، دیده شدن و اهمیت به کار ها و زحماتی است که آن ها در خانه و نگهداری از بچه ها انجام می دهند؛ به همین دلیل بهترین راه برای خوشحالی و احساس رضایت همسرتان، قدردانی و تشکر کردن از تلاش های او برای انجام کار ها در زندگی زناشویی است. این عمل در کنار تاثیرات مثبتی که بر احساسات و عواطف همسرتان خواهد گذاشت، انگیزه او را برای تلاش و ادامه دادن نیز بیشتر می کند. 

مطمئن شوید که همسرتان از رابطه جنسی لذت می برد 

یکی از راه های رضایت و خوشحالی بین زوجین در زندگی مشترک، داشتن رابطه جنسی سالم و موفق می باشد. سعی کنید که در هنگام رابطه جنسی، الویت شما رضایت همسرتان باشد. برای اینکه بتوانید از میزان رضایت همسرتان در هنگام رابطه جنسی مطمئن شوید، می توانید از او در این مورد سوال کنید.

از آن جایی که در بیشتر موارد به خواسته های جنسی خانم ها اهمیت کمتری داده می شود، این موضوع می تواند یکی از مهمترین موارد برای خوشحال کردن همسرتان محسوب شود. در این مورد می توانید مدتی را صرف آموزش و یادگیری کنید تا بتوانید رابطه لذت بخش تری را تجربه نمایید. 

به همسرتان، رابطه جنسی را تحمیل نکنید

رابطه جنسی یک بخش بسیار مهم از یک رابطه سالم و شاد است. طبق مطالعاتی که انجام شده است مشخص گردیده که زوج هایی که از رابطه جنسی خود رضایت بیشتری دارند، در زندگی زناشویی خوشحال تر هستند. گاهی ممکن است که در زندگی مشترک، همسر شما برای برقراری رابطه جنسی به هر دلیلی بی میل باشد؛ بنابراین بهتر است در انتخاب زمان مناسب برای ایجاد رابطه، دقت نمایید و احساس رضایت همسر خود را بر هر موضوع دیگری مقدم بدانید. 

تقسیم کردن مخارج زندگی

اگرچه که مسائل مالی و پول بخش بسیار بزرگی از زندگی زناشویی را تشکیل می دهند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مسائل مالی در زندگی مشترک باید فرصتی برای شادی و خوشحالی باشند نه اینکه خود باعث اختلاف گردند؛ بنابراین بهتر است که اگر زوجین هر دو استقلال مالی دارند، سعی کنند که با یکدیگر تمام هزینه های زندگی را بر عهده بگیرند و عدالت و برابری را نیز در مسائل مالی رعایت نمایند. 

داشتن حساب بانکی مشترک

اگر یکی از زوجین در زندگی مشترک، تمام امور مالی را بر عهده گرفته، بهتر است که در این روند تغییراتی ایجاد کند. چرا که زوجینی که به صورت مساوی در مدیریت و تصمیم گیری برای خرج کردن پول نقش دارند، روابط پایدارتر و رضایت بخش تری خواهند داشت. پس می توانید با همسر خود درباره انتخاب روش هایی که می توانید هر دو نفر شما در مدیریت پول و تصمیم گیری های مالی نقش داشته باشید، صحبت کنید. 

ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

به یکدیگر فضای کافی دهید

هر چقدر هم که شیفته و عاشق یکدیگر باشید، باز هم لازم است که برای یکدیگر شرایطی ایجاد کنید تا با داشتن فضای کافی بتوانید با خود خلوت کرده و به علایق خود رسیدگی نمایید. توجه داشته باشید که نیازی نیست حتما علایقتان بعد از ازدواج شبیه همسرتان شود، فقط کافیست که فضای کافی در اختیار همسر خود قرار دهید تا بتواند به نیاز ها و علایق خود رسیدگی کند.

به عنوان مثال ممکن است که همسر شما علاقه به نوشتن داشته باشد یا دوست داشته باشد که به تنهایی به رستوران برود یا اینکه برنامه خاصی برای رفتن به باشگاه در نظر داشته باشد. در واقع همین تفاوت ها است که شخصیت انسان ها را شکل می دهند و سبب به وجود آمدن احساس رضایت و شادی در زندگی مشترک می گردند؛ بنابراین بهتر است که در زندگی مشترک مانع یکدیگر نباشید و به رشد هم کمک کنید. 

موفقیت های همسر خود را جشن بگیرید

از دیگر روش های خوشحال کردن همسر، جشن گرفتن موفقیت های او می باشد. القای حس مهم بودن، حمایت از همسر و تجلیل از او، همگی از راه های خوشحال کردن همسر محسوب می شوند. همواره در زندگی طوری رفتار کنید که انگار موفقیت همسرتان، موفقیت شما است. بدین طریق می توانید در زندگی زناشویی احساس شادی و رضایت بیشتری را تجربه کنید.

مراقبت کردن از خودتان

به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید به همسرتان شادی بخشید و از او مراقبت کنید، باید همواره از خودتان، آرامش روانیتان و سلامت جسمی خود مراقبت نمایید. علاوه بر این، می توانید که همسر خود را نیز ترغیب کنید که به سلامت خود بیشتر اهمیت بدهد. اگر زوجین بتوانند از سلامت روان خود مراقبت کنند، زندگی شادتر و موفق تری خواهند داشت.

برای همسرتان هدیه ای به عنوان یادگاری تهیه کنید

گاهی می توانید بدون هیچ مناسبتی و بی دلیل، برای همسر خود یک هدیه کوچک تهیه کرده و او را غافلگیر کنید. البته منظور از هدیه، خرید عروسک خرسی یا دیگر هدایای غیر قابل تصور نمی باشد، بلکه منظور هدیه ای است که برای همسرتان ارزش معنوی داشته باشد. همچنین می توانید هدیه ای را خریداری کنید که مورد نیاز همسرتان می باشد اما از گفتن آن به شما اجتناب می کند. به طور کلی با خرید هدیه برای همسرتان می توانید او را خوشحال کنید و قطعا در زندگی مشترک نتایج بهتری خواهید گرفت. 

ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

چند راهکار دیگر برای خوشحال کردن همسر در زندگی 

  • جلوی خنده های بیجا را بگیرید. بعضی وقت ها خانم ها ممکن است حرفایی بزنند که از نظر طرف مقابل خنده دار و عجیب به نظر برسد، در صورتی که از نظر آن ها کاملا جدی است. باید مراقب باشید که همسرتان را مسخره نکنید و احساسات او را درک کنید. 
  • به همسر خود توجه بی قید و شرط داشته باشید. مواقعی که در کنار همسر خود هستید، عوامل حواس پرتی را کنار گذاشته و به صحبت های او کاملا گوش دهید و سعی کنید شنونده خوبی باشید. 
  • با حرکات خود به همسرتان بفهمانید که به او گوش می دهید. ارتباط چشمی را به هیچ عنوان فراموش نکنید. در خودتان مهارت های فعال شنیداری را افزایش دهید و حرف های همسرتان را تایید کنید و اگر لازم بود که به او پاسخ دهید، هرگز وسط حرفهایش نپرید. 
  • اگر همسرتان خشن صحبت می کند، بهتر است با آرامش با او صحبت کنید. تا جایی که حق تان پایمال نشده است، در هر حالتی آرامش خود را حفظ کنید. اگر همسرتان از موضوعی ناراحت است، سعی کنید او را به آرامش دعوت کنید و با مهربانی با او صحبت کنید. 
  • مهربان باشید. بهتر است بدانید که خانم ها بد خلقی و سنگدلی را نشانه مردانگی ندانسته و ترحم و مهربانی آن ها را نشانه ضعف نمی دانند، بلکه دوست دارند که همسر آن ها مهربان باشد و به افراد دیگر کمک کند. در واقع شما می توانید با کمک کردن به دیگران، مهربانی و مردانگی خود را به همسرتان ثابت کنید. 
  • ماساژ دادن را فراموش نکنید. ماساژ شانه و پا به شدت آرامش بخش است و باعث می شود تا همسرتان احساس خوبی داشته باشد. انجام این کار باعث از بین بردن تنش ها و درگیری های فکری همسرتان خواهد شد. 
  • همسرتان امنیت جانی و مالی میخواهد. خانم ها دوست دارند که همسرشان نه تنها او را از آسیب های فیزیکی حفظ نماید، بلکه بتواند احساس امنیت مالی نیز برایش ایجاد کند. حتما نیازی نیست که خیلی پولدار باشید، از نظر خانم ها همین که توانایی لازم برای کسب درآمد را داشته باشید، کافی است. 
  • هنگام پیاده روی دست همسرتان را بگیرید. گرفتن دست های همسرتان در هنگام پیاده روی، رمانتیک ترین حالتی است که می تواند در زندگی مشترک اتفاق افتد. این کار به شما کمک می کند تا با یکدیگر احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشید. 
  • از ظاهر همسرتان تعریف کنید. به طور معمول، خانم ها به ظاهر خود بیشتر از آقایان رسیدگی می کنند و دوست دارند که بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. به همین دلیل شما به عنوان همسر باید متوجه تغییرات ظاهری خانمتان شوید و در حالت عادی به او نشان دهید که ظاهرش را دوست دارید و مرتب از او تعریف و تمجید کنید. 
  • وفادار باشید. خانم ها نیاز دارند که بدانند همسرشان به جز او، زن دیگری را برای دوست داشتن و عشق ورزیدن مناسب نمی بیند و از نظر همسرشان خاص و منحصر به فرد است؛ بنابراین وفادار باشید و به همسرتان توجه کنید. 
  • برای همسر خود یک میان وعده یا یک نوشیدنی مانند قهوه درست کنید، حتما مجبور نیستید که آشپزی کنید و برایش ناهار یا شام درست کنید. اگر در آشپزی تبحر ندارید، می توانید برای او قهوه درست کنید، چای دم کنید یا اینکه یک میان وعده خوشمزه برایش تهیه کنید تا در کنار هم احساس رضایت و آرامش بیشتری پیدا کنید. 

ایده های عالی برای خوشحال کردن همسر؛ 30 روش برای داشتن همسر شاد

سخن پایانی

شاد کردن همسر سبب ایجاد احساس خوشبختی بیشتر و افزایش آرامش در زندگی می شود. با انجام این کار صمیمیت و علاقه بین زوجین بیشتر شده و در کنار هم زندگی شیرین تری را تجربه خواهند کرد. هر فردی در زندگی علایق خاصی دارد که می توان به وسیله روش های مختلف، اقدام به شاد کردن او نمود.

شاد زیستن از ابتدایی ترین نیاز های انسان برای برقراری یک رابطه عاشقانه است. اینکه بتوانید همسر خود را به صورت کامل بشناسید و با علایق او آشنا شوید، قطعا لحظات زندگی شما را زیباتر می کند و زندگی شما شادتر خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های شاد کردن همسر به صورت مختصر آشنا کنیم. با آگاهی از این نکات و به کار بردن آن ها در زندگی مشترک، می توانید روابطی محبت آمیز و عاشقانه با همسرتان ایجاد کنید و زندگی سراسر شاد و لذت بخشی را تجربه کنید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو