راهنمای خرید مبل کلاسیک با قیمت مناسب

راهنمای خرید مبل کلاسیک با قیمت مناسب


منبع: تاپ ناز

2

1402/12/12

10:46


در بین تمام اثاثیه‌ای که دکوراسیون منزل را تشکیل می‌دهند، تعداد کمی از آیتم‌ها هستند که ظرافت، جذابیت و جاودانگی مبل کلاسیک را داشته باشند. فرقی نمی‌کند به‌دنبال یک دکوراسیون …

راهنمای خرید مبل کلاسیک

در بین تمام اثاثیه‌ای که دکوراسیون منزل را تشکیل می‌دهند، تعداد کمی از آیتم‌ها هستند که ظرافت، جذابیت و جاودانگی مبل کلاسیک را داشته باشند. فرقی نمی‌کند به‌دنبال یک دکوراسیون زیبا و هنرمندانه هستید، از راحتی و انعطاف‌پذیری این سبک خوشتان آمده است یا طرفدار طراحی خاص، هنرمندانه و ظاهر مجلل این سبک شده‌اید، انتخاب مبل کلاسیک یک انتخاب عالی است. این سبک بسیار پرطرفدار بوده و به خانواده‌هایی که قصد تکمیل یک دکوراسیون اصیل را دارند، پیشنهاد می‌شود.

مبل کلاسیک دکوراسیون شما را بهبود می‌بخشد و برای سالیان سال خیال شما را از تعویض مبل آسوده می‌کند. با این شرایط اقتصادی که امکان تعویض زودبه‌زود مبل و اثاثیه خانه وجود ندارد، چه بهتر که یکی از مبل‌های کلاسیک را انتخاب کنید. در این راهنمای کوتاه به نکاتی که باید در هنگام خرید یک مبل کلاسیک در نظر بگیرید، می‌پردازیم. همچنین، شما را با انواع مبل‌های کلاسیک متناسب با فضا و سلیقه‌های مختلف آشنا می‌کنیم و در آخر به بررسی عوامل موثر بر قیمت مبل کلاسیک می‌پردازیم.

مبل کلاسیک چیست؟

مبل کلاسیک، تلفیقی از اصالت و سادگی و شاهکاری‌ست که راحتی و زیبایی را در هم می‌آمیزد. ریشه این سبک مبل‌ها در کشورهای اروپایی، به‌ویژه ایتالیا نهفته است. این مبلمان شیک به‌تدریج در کشورهای آسیایی محبوبیت پیدا کردند و در میان خانواده‌های مرفه و سلطنتی محبوب شد. مبل‌های کلاسیک با طراحی پیچیده و توجه به جزئیات مشخص می‌شوند. آن‌ها اغلب دارای خطوط منحنی، کنده‌کاری‌های پیچیده و پارچه‌های مجلل هستند.

این مبل‌ها معمولاً از مواد باکیفیت مانند چوب گردو یا چوب گیلاس، راش و… و با پارچه‌هایی مانند مخمل، ابریشم و… ساخته می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بارز مبل کلاسیک، جذابیت همیشگی آن است. برخلاف طرح‌های مرسوم که مد می‌شوند و پس از مدتی از مد می‌افتند، مبل‌های سبک کلاسیک ظرافت و زیبایی خود را برای همیشه حفظ می‌کنند. شاید یکی از دلایل بالاتربودن قیمت مبل کلاسیک نسبت به سایر مدل‌ها، همین موضوع است.

سبک کلاسیک اغلب از دوره‌های تاریخی مانند دوران رنسانس یا باروک الهام گرفته و عناصری از صنایع دستی سنتی را در خود جای داده است. این مدل مبل‌ها نه‌تنها از نظر بصری جذاب هستند؛ بلکه راحتی فوق‌العاده‌ای دارند. ترکیبی از راحتی و زیبایی منحصربه‌فرد، مبل‌های کلاسیک را به انتخابی محبوب برای فضاهای مختلف از اتاق نشیمن تا سالن پذیرایی، کتابخانه و… تبدیل کرده است. به‌طور کلی، مبل کلاسیک یک انتخاب بدون تاریخ انقضا و ماندگار است که رنگ‌و‌بویی از اصالت و تجمل را به خانه شما می‌آورد.

انواع مبل کلاسیک وودن مبل

انواع مبل کلاسیک

مبل کلاسیک مدل‌های مختلفی دارد که بهتر است قبل از خرید آن‌ها را بشناسید. هر مدل، طراحی و مشخصات منحصربه‌فرد خودش را دارد و برای یک سبک و فضایی مناسب است.

•مبل راحتی کلاسیک: طراحی این مبل بسیار زیباست. ظرافت، زیبایی و ویژگی‌های یک مبل کلاسیک مانند استفاده بیشتر از چوب و تزئینات چوبی را با سادگی و راحتی نشستن در مبل راحتی ترکیب کرده و به این سبک رسیده است. اگر به طراحی شیک و هنرمندانه مبل‌های کلاسیک علاقه دارید؛ اما دوست دارید یک تجربه نشیمن راحت داشته باشید، این مدل مبل‌ها مناسب شما هستند.

•مبل استیل کلاسیک: مبل استیل برگرفته از سبک‌های سلطنتی است. در این سبک از منبت‌کاری‌های پرکار هنرمندانه و تزئینات ظریف و زیبای چوبی روی دسته‌، پایه و تاج مبل استفاده می‌شود. این نوع مبل‌ها بیشتر در ایران رواج دارند و از طرفداران کمتری در کشورهای دیگر برخوردارند. اگر فضای بزرگی دارید و به استایل‌های پر زرق‌و‌برق یا سنتی علاقه دارید این مدل از مبل‌های کلاسیک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

•مبل کلاسیک سبک فرانسوی: اولین ویژگی مبل‌های کلاسیک فرانسوی ابعاد و اندازه بزرگ آن‌هاست. به همین دلیل سبک فرانسوی این مبل‌ها مناسب سالن‌ها و فضاهای بزرگ است. مبل کلاسیک فرانسوی عموما دارای پارچه‌های طرح‌دار و زیباست. این مبل‌ها به‌دلیل ظاهر شیک و منحصربه‌فردشان طرفداران زیادی دارند.

•مبل کلاسیک سبک لهستانی: برخلاف مبل‌های کلاسیک سبک فرانسوی، مبل‌های لهستانی ابعاد جمع‌و‌جوری دارند. بنابراین، اگر به مبل‌های کلاسیک علاقه دارید، باید بدانید که برخلاف تصور عامه، این سبک مبل‌ها برای فضاهای کوچک هم قابل استفاده هستند.

•مبل کلاسیک سبک ایتالیایی: مبل‌های کلاسیک سبک ایتالیایی طرفداران جهانی دارند. این مبل‌ها سبک خاص، کیفیت بی‌نظیر و طراحی منحصربه‌فردی دارند. در این سبک عموما از پارچه‌های نفیس با رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود تا در دکوراسیون‌های مختلفی قابل استفاده و چیدمان باشند. همچنین سبک ایتالیایی در اغلب موارد دارای پایه‌ها و دسته‌هایی با رنگ‌های روشن هستند.

•مبل کلاسیک سبک مصری: مبل‌های کلاسیک مصری را با طراحی دسته‌های ظریف از چوب و پارچه می‌توان شناخت. در این سبک مبل کلاسیک استفاده از پارچه‌های مخمل ساده یا دارای طرح‌های خلوت بیشتر مرسوم است. این مبل‌ها جلوه زیبایی دارند و می‌توانند برای فضاهای کوچک‌تر به‌راحتی استفاده شوند.

•مبل کلاسیک سبک ترک: طرفداران این سبک مبل‌ها در ایران زیاد است. سلیقه نزدیک مردم ایران و ترکیه باعث شده است این مبل‌ها در دکوراسیون خانه‌های ایرانی جای خودشان را پیدا کنند. سبک ترک اغلب با منبت‌کاری گل و برگ همراه است. تفاوت مبل کلاسیک ترک با سبک کلاسیک ایرانی در ظرافت و سبک‌تربودن تزئینات مبل‌های ترک است.

•مبل کلاسیک سبک انگلیسی: مبل کلاسیک سبک انگلیسی که این‌روزها استفاده می‌شود، بیشتر مبل راحتی محسوب می‌شود. این سبک مبل کلاسیک تزئینات چوبی بسیار کم و ظریفی دارد. این مبل‌ها عموما از پارچه‌های ساده استفاده می‌کنند و در انتخاب رنگ محدودیتی ندارند.

خرید مبل کلاسیک از وودن مبل

همان‌طور که اشاره کردیم، سبک‌های مبل کلاسیک بسیار متنوع است و برای هر سبک دکوراسیون و سلیقه‌ای در این سبک گزینه‌ای وجود دارد. هر کدام از این سبک‌ها به‌شرطی که با کیفیت و توجه به جزئیات ساخته شده باشند، می‌توانند زیبایی خاص خودشان را داشته باشند. کافی‌ست آن‌ها را برای فضا و دکوراسیون مناسبشان خریداری و استفاده کنید. وودن مبل با در نظرگرفتن مناسب‌ترین قیمت مبل کلاسیک شما را در چیدمان منحصربه‌فرد خانه‌تان یاری می‌کند.

مقایسه مبل کلاسیک با سایر مدل‌های مبل

اگر همچنان تصمیمتان برای خرید مبل کلاسیک، انواع دیگر مبل مانند خرید مبل ال از وودن مبل یا یکی از مدل‌های راحتی یا استیل را نگرفته‌اید، احتمالا مقایسه این سبک‌ها به شما کمک می‌کند. قبل از مقایسه سبک‌های مختلف باید یادآوری کنیم مبل مناسب برای شما مبلی‌ست که با دکوراسیون منزل، اندازه فضا، سلیقه و بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید هم‌خوانی داشته باشد.

•مقایسه مبل کلاسیک با مبل راحتی

مبل کلاسیک بخرید یا راحتی؟ کاربرد این دو مبل کمی با هم متفاوت است؛ اما تفاوت اصلی این مبل‌ها در طراحی و متریال استفاده‌شده در تولیدشان است. مبل‌های کلاسیک با طراحی پیچیده، تزئینات چوبی مانند منبت‌کاری‌های پیچیده شناخته می‌شوند؛ در حالی که مبل‌های راحتی طراحی ساده و مدرن‌تری دارند و برای نشیمن و استراحت مناسب‌تر هستند. در مبل‌های راحتی کمتر از چوب استفاده می‌شود و پارچه‌های استفاده‌شده در این مبل‌ها معمولا ارزان‌تر هستند. این خصوصیات باعث می‌شود در مقایسه با پارچه‌های گران‌تر و چوب‌های با کیفیت مبل‌های کلاسیک، تفاوت قیمتی داشته باشند.

معمولا قیمت مبل کلاسیک از مبل راحتی بیشتر است. اما با خرید از برندی معتبر مانند وودن مبل به این نتیجه می‌رسید «می ارزید» که مبل کلاسیک را حتی با قیمت بیشتر انتخاب کنید. از لحاظ سبک چیدمان لازم برای هر مبل و کارکرد هم تفاوت‌هایی بین این دو مبل وجود دارد. پس ابتدا اندازه فضا و کاربرد را مشخص کنید. به‌عنوان مثال، اگر یک‌دست مبل برای استراحت بعد از کار و تماشای تلویزیون احتیاج دارید، مبل راحتی انتخاب مناسب‌تری است.

مقایسه مبل کلاسیک با سایر مبل‌ها

•مقایسه مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک

مبل‌های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک هم تفاوت‌های زیادی در ابعاد، پارچه‌های استفاده‌شده در دوختشان و طراحی دارند. در مبل‌های سبک نئوکلاسیک بیشتر از رنگ‌های خنثی و ملایم مانند خاکستری، سفید، بژ، کرم و شکلاتی استفاده می‌شود؛ در حالی‌که مبلمان سبک کلاسیک با رنگ‌های پر زرق و برق‌تری شناخته می‌شوند و ظاهر تجملاتی‌تری دارند. مبل‌های سبک کلاسیک از لحاظ ابعاد و اندازه عموما بزرگ‌تر هستند و همین مسئله باعث می‌شود این مبل‌ها برای فضاهای بزرگ مناسب‌تر باشند.

درمقابل، مبل‌های نئوکلاسیک از لحاظ ابعاد و اندازه جمع‌و‌جورتر هستند. به همین دلیل برای فضاهای کوچک‌تر و آپارتمان‌ها مدل‌های نئوکلاسیک ظریف انتخاب ایده‌آل‌تری است. از لحاظ ظاهری، پارچه مورد استفاده در مبلمان نئوکلاسیک ساده‌تر و خنثی‌تر است؛ اما پارچه مورد استفاده در مبل سبک کلاسیک طرحدار و دارای جزئیات بیشتر است. به‌این ترتیب، قیمت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک متفاوت از یکدیگر است.

•مقایسه مبل کلاسیک با مبل سلطنتی

این مدل‌ها نه‌تنها در سبک و استایل، بلکه در نوع پارچه و چوبی که برای ساختشان به‌کار رفته است هم متفاوت هستند. مشخصه ظاهری مبل‌های سلطنتی ابعاد بزرگ و تزئینات، کنده‌کاری و منبت‌های پرکار و پیچیده است که عموما در تمام قسمت‌های چوبی مبل از جمله دسته‌ها، پایه‌ها و تاج آن به‌کار رفته‌اند. در مبل‌های کلاسیک تزئینات چوبی کمتر و ظریف‌تری استفاده می‌شود که پیچیدگی‌های کمتری دارند.

استفاده بیشتر از چوب و تزئینات پرکار باعث می‌شوند این دو سبک مبل در قیمت تمام‌شده هم با هم متفاوت باشند و عموما قیمت مبل کلاسیک کمتر از نمونه‌های سلطنتی است. مدل‌های سلطنتی مجلل‌تر هستند و انتخاب آن‌ها برای فضاهای بزرگ‌تر، مناسب‌تر است. همچنین سبک چیدمان این مبل‌ها بسیار مهم است، یک اشتباه کوچک باعث می‌شود حس شلوغی و تنگی فضا به شما دست دهد.

عوامل موثر در قیمت مبل کلاسیک

قیمت مبل کلاسیک در بازار متغیر است و عدد ثابتی برای آن وجود ندارد. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید چه عواملی روی قیمت مبل کلاسیک تاثیرگذارند. در ادامه برخی از این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

•برند مبل کلاسیک: مانند هر محصول دیگری شهرت و اعتبار برند از مواردی هستند که روی قیمت این مبل‌ها تاثیرگذارند. از برندهایی که خودشان را ثابت کرده‌اند و اعتماد و رضایت مشتری را کسب کرده‌اند، انتظار کیفیت و قیمت بالاتری را داشته باشید. این مسئله برای هر محصول و هر مدل مبلی صادق است، مانند خرید مبل ال از وودن مبل که یک برند پرطرفدار و باکیفیت است.

•کیفیت چوب به‌کاررفته در مبل کلاسیک: همان‌طور که مشخص است کیفیت و نوع چوبی که در ساخت مبل به‌کار می‌رود مانند گردو، بلوط و راش روی دوام و طول عمر، زیبایی و کیفیت و درنهایت قیمت مبل کلاسیک تاثیرگذار است.

•جنس و کیفیت پارچه به‌کاررفته در ساخت مبل کلاسیک: همان‌طور که مشخص است، کیفیت پارچه به‌کاررفته در ساخت مبل نه‌تنها دوام، زیبایی و کیفیت مبل را تضمین می‌کند؛ بلکه روی قیمت مبل کلاسیک هم تاثیرگذار است. پارچه‌هایی مانند مخمل، ابریشم و چرم جزو پارچه‌های باکیفیت و مناسب این مبلمان هستند.

•طراحی و تزئینات: طراحی و تزئینات پیچیده مانند منبت‌کاری‌ و… روی زیبایی، ارزش هنری و قیمت مبل تاثیر زیادی دارند. طراحی دقیق و توجه به جزئیات، ساخت پیچیده‌تری را به همراه دارد و با ارزش‌تر است.

•کیفیت فوم به‌کاررفته در مبل کلاسیک: همان‌طور که اشاره کردیم، کیفیت تمام متریال‌های به‌کاررفته در ساخت مبل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌این ترتیب، متریال باکیفیت در قیمت نهایی و افزایش قیمت تاثیرگذار است.

•تعداد صندلی‌ها: یکی دیگر از عواملی که روی قیمت مبل کلاسیک تاثیرگذار است، چندنفره‌بودن مبل است. هر چقدر تعداد صندلی‌ها بیشتر باشد، قیمت نهایی بیشتر خواهد بود.

نکات خرید  مبل کلاسیک از وودن مبل

نکات خرید مبل کلاسیک

هنگام انتخاب یک مبل کلاسیک، توجه دقیق به جزئیات بسیار مهم است. پایه و اساس یک مبل کلاسیک در کیفیت چوب و منبت آن نهفته است. چوب نامرغوب می‌تواند دوام مبل را به‌خطر بیندازد و به آسیب و ترک‌خوردن منجر شود. علاوه‌براین، رنگ بدنه تاثیر قابل توجهی در ظاهر و زیبایی مبل کلاسیک دارد. رنگ نامرغوب به مرور زمان محو و کدر می‌شود و زیبایی‌اش را از دست می‌دهد.

دوام و کیفیت پارچه مبل کلاسیک هم بسیار مهم است. علاوه‌بر دوام پارچه، تناسب رنگ آن با رنگ دیوار و سایر اثاثیه منزل بسیار مهم است. ابعاد و اندازه مبل باید با ابعاد اتاق نشیمن شما، طراحی و مدل مبل کلاسیکی که انتخاب می‌کنید و در کل، سبک کلی دکوراسیون منزلتان هم‌خوانی داشته باشند.

به‌عنوان مثال، سبک‌های دکوراسیون سنتی به‌راحتی با مدل‌های مبل کلاسیک ست و هماهنگ می‌شوند. با این‌حال، مبل کلاسیک را می‌توانید با رعایت نکاتی جزئی در دکوراسیون مدرن هم استفاده کنید. بنابراین، بسیار مهم است که مبل کلاسیک خود را از کجا و با چه کیفیتی خریداری کنید. باید آن را طوری انتخاب کنید که با سبک و استایل چیدمان منزل شما و فضایی که در نظر گرفته‌اید، هماهنگ باشد.

در پایان، باید یادآوری کنیم که مجموعه متنوعی از مبل کلاسیک را می‌توانید در وودن مبل پیدا کنید. هنگام خرید مبل از وودن مبل ، علاوه‌بر تنوع بی‌نظیر، مبلمان باکیفیت و متریال درجه یک را تهیه خواهید کرد. همین حالا به وب‌سایت وودن مبل سر بزنید و علاوه‌بر قیمت مبل کلاسیک مدل‌های مختلف را بررسی کرده و مبل مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. وودن مبل با کیفیت‌ترین‌ها را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم کرده است؛ چراکه انتخاب درست شما الویت است نه فروش محصولات و همانند یک خانواده تمام تلاش خود را در راستای این هدف گذاشته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو