طرز تهیه آش بلغور گندم با عدس و حبوبات بدون گوشت ساده و لعاب دار

منبع: جدول یاب

1

1402/12/16

13:36


آش بلغور گندم یکی از آش های بسیار خوشمزه و لعاب دار و غلیظ است که شما می توانید در ایام ماه مبارک رمضان و دورهمی های خود تهیه کنید و به دلخواه در انتها کشک یا دوغ روی آن بریزید. این آش خوشمزه را در بعضی از شهر ها با گوشت تهیه می کنند …

طرز تهیه آش بلغور گندم با عدس و حبوبات بدون گوشت ساده و لعاب دار

طرز تهیه آش بلغور

آش بلغور گندم یکی از آش های بسیار خوشمزه و لعاب دار و غلیظ است که شما می توانید در ایام ماه مبارک رمضان و دورهمی های خود تهیه کنید و به دلخواه در انتها کشک یا دوغ روی آن بریزید. این آش خوشمزه را در بعضی از شهر ها با گوشت تهیه می کنند ولی رسپی امروز بدون گوشت است که خیلی راحت و فوری آماده می شود ما در آموزش های قبلی طرز تهیه آش رشته، آش شله قلمکار را به شما آموزش دادیم و امروز در جدول یاب طرز تهیه آش بلغور گندم را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود ۱/۲ پیمانه
عدس ۱/۲ پیمانه
لوبیا چیتی ۱/۲ پیمانه
بلغور گندم ۱ + ۱/۲ پیمانه
سبزی آش نیم کیلو شامل (تره و گشنیز و جعفری و اسفناج و چهار حبه سیر تازه)
آب قلم ۴ پیمانه
پیاز داغ به مقدار لازم
نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
کشک به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آش بلغور گندم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا نخود و لوبیا و بلغور را از شب قبل یا حداقل برای ۱۲ ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شد و بهتر نیز پخته شود و حتما در این زمان چندین بار آب حبوبات را عوض کنید، عدس را نیز برای ۱ ساعت خیس کنید. می توانید خودتان در خانه پیازداغ تهیه کنید یا از پیاز داغ آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت حبوبات

در ادامه باید نخود و لوبیا را بجوشانید و آب آن را دور بریزید و دوباره بگذارید تا پخته شود می توانید از زودپز نیز استفاده کنید، عدس را نیز یک بار بجوشانید و آب آن را دور بریزید و بگذارید به همراه بلغور گندم داخل قابلمه پخته شود.

مرحله سوم: پخت آش

در ادامه آب قلم را به همراه چند قاشق پیاز داغ و زردچوبه به عدس و بلغور اضافه کنید و با شعله متوسط بگذارید برای نیم ساعت پخته شود و بعد نخود و لوبیا پخته شده رانیز اضافه کنید و برای یک ساعت دیگر زمان دهید تا حبوبات و همه مواد پحته شود.

مرحله چهارم: تهیه آش بلغور گندم

وقتی آش جا افتاده و لعاب انداخت نوبت اضافه کردن سبزی آش است و هم بزنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید تا رنگ سبزی تیره نشود، نعنا خشک را به همراه کمی روغن تفت دهید و کمی از آن را به آش اضافه کنی و مابقی را برای تزیین آش کنار قرار دهید و بعد یک قاشق کشک را نیز باز کنید و به همراه نمک و فلفل سیاه به آش خوب جا افتاده شود و با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش بلغور گندم بدون گوشت

  1. ریختن آب جوشیده حبوبات باعث خوشرنگ شدن آش می شود.
  2. آب قلم باعث خوشمزه تر شدن آش می شود و اگر ندارید از عصاره گوشت استفاده کنید.
  3. اگر سبزی شما برگ سیر ندارد حتما از چند حبه سیر استفاده کنید تا عطر و بوی آش بی نظیر شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو