طرز تهیه آش آبغوره با لپه خوشمزه و مفید برای کبد چرب و طب سنتی

منبع: جدول یاب

2

1402/11/3

13:19


آش آبغوره یکی از آش های بسیار خوشمزه و زمستانی شهر تبریز است و شما می توانید این آش فوق العاده مقوی و خوشمزه را با چاشنی آبغوره یا خود آبغوره پوره شده تهیه کنید و برای پاکسازی کبد چرب یا لاغری استفاده کنید. این آش هم با لپه و هم با لوبیا چیم بلبلی …

طرز تهیه آش آبغوره

آش آبغوره یکی از آش های بسیار خوشمزه و زمستانی شهر تبریز است و شما می توانید این آش فوق العاده مقوی و خوشمزه را با چاشنی آبغوره یا خود آبغوره پوره شده تهیه کنید و برای پاکسازی کبد چرب یا لاغری استفاده کنید. این آش هم با لپه و هم با لوبیا چیم بلبلی تهیه می شود که شما می توانید به دلخواه آن را اضافه کنید. امروز جدول یاب طرز تهیه آش آبغوره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

همچنین ببینید: طرز تهیه آش رشته

مواد لازم

برنج نیم دانه ۱ پیمانه
لپه ۱/۲ تا ۱ پیمانه بستگی به ذائقه شما دارد
بلغور گندم ۱ پیمانه
سیر ۳ حبه
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنکی ۱.۵ کیلوگرم
آبغوره ۱ لیوان
سبزی آش ۵۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

همچنین ببینید: طرز تهیه آش شلغم

طرز تهیه آش آبغوره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را تمیز کنید و برای نیم ساعت تا ۱ ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر نیز پخته شود. بلغور و برنج را نیز تمیز کنید و به صورت جداگانه خیس کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیاز داغ تهیه کنید برای این کار پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید وقتی سبک شود روغن و زردچوبه اضافه کنید تا طلایی شود و بعد لپه و برنج و بلغور را به همراه آب اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا مواد پخته شود.

مرحله سوم: افزودن گوجه فرنگی

در ادامه باید گوجه فرنگی ها را بشورید و رنده کنید یا داخل غذاساز یا میکسر ریخته و پوره کنید و به آش اضافه کنید و بگذارید تا جا افتاده شود و در ادامه باید سبزی آش را اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا سبزی پخته شود.

مرحله چهارم: افزودن چاشنی

در ادامه باید آبغوره را اضافه کنید و به دلخواه فلفل سیاه و قرمز و نمک را اضافه کنید و بگذارید تا آش جا افتاده و کم آب شود و در انتها سیر داغ و نعنا داغ تهیه کنید و روی آش بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش آبغوره

  1. می توانید برای خوشمزه تر شدن آش از آب گوشت یا عصاره گوشت استفاده کنید.
  2. می توانید از سبزی معطر یا آشی استفاده کنید.
  3. می توایند غوره ها را بشورید و داخل میکسر ریخته و پوره کنید و بجای آبغوره اضافه کنید.
  4. برای خوشرنگ شدن از یک ق غذا خوری رب نیز استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو