لیزر برای این افراد ضرر دارد! | این افراد هیچوقت لیزر نکنند!

1

1402/12/16

18:46


لیزر برای این افراد ضرر دارد! | این افراد هیچوقت لیزر نکنند!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

لیزر تبدیل به محبوب ترین روش از بین بردن موهای زائد بدن شده است زیرا تاثیرگذاری دائمی دارد و افراد با چند جلسه لیزر می توانند برای همیشه موهای زائد بدن و صورت خود را از بین ببرند. برای لیزر موهای زائد بدن، باید به کلینیک تخصصی زیر نظر دکتر مراجعه کنید. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد و کدام دسته از افراد به صورت موقت یا دائم از انجام لیزر منع هستند. لطفا همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

دستگاه لیزر، امواجی را بر سطح پوست می تاباند و فولیکول ها با تحت تاثیر قرار گرفتن این امواج، به مرور از بین می روند همچنین برای از بین رفتن اکثر فولیکول ها نیاز به تکرار جلسات لیزر می باشد.

با توجه به عملکردی که دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن دارد، استفاده از این دستگاه برای برخی از افراد ممنوع است زیرا ممکن است باعث عوارض پوستی در آنها شود یا اینکه لیزر برای آنها تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد. اما لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟ در ادامه به این دسته از افراد اشاره کرده ایم :

افراد دارای کلوئید پوستی

افرادی که کلوئید بر روی پوست خود دارند، از انجام لیزر منع هستند. کلوئید در نتیجه آسیب به بافت پوست ایجاد می شود و به صورت زخم قرمز، برآمده و شبیه به گوشت اضافه است. استفاده از دستگاه لیزر بر روی گوشت اضافه پوست باعث عوارض پوستی می شود و نباید آن ناحیه را لیزر کرد.

لیزر

پرمویی (هیرسوتیسم)

افراد دارای کهیر و پوست ‌های حساس

پوست برخی از افراد بیش از حد حساس است و استفاده از دستگاه لیزر باعث حساسیت شدید، خارش، قرمزی و التهاب پوست آنها می شود. البته این علائم پوستی اگر تا چند دقیقه رفع شوند، خطری ندارند اما در صورت باقی ماندن علائم پوستی تا بیشتر از 24 ساعت، نباید از لیزر استفاده کرد.

یکی از دلایل حساسیت پوست، نامناسب و قدیمی بودن دستگاه لیزر هم می باشد و اگر پوست شما هم حساسیت نشان داده است، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه لیزر مورد استفاده، جدید و دارای سیستم خنک کننده است ، حتما پیشنهاد میکنیم که به مراکز معتبر لیزر در شهر خود مراجعه نمایید برای یافتن این مراکز کافی است بعد از سرچ مرکز لیزر در شهر محل سکونت بعد از آن کلمه پاسخ تو اضافه کنید تا نتایج این سایت برای شما به نمایش درآید ، بعنوان مثال اگر ساکن شهر اصفهان هستید میتواند مرکز لیزر اصفهان پاسخ تو سرچ نمایید . بعد از اطمینان از معتبر بودن مرکز لیزر و بروز بودن دستگاه آن میتوانید با پزشک خود مرکز لیزر یا با پزشک خود مشورت کنید:

سایر افرادی که لیزر میتواند برای آنها مضر باشد:

افراد دارای خالکوبی در ناحیه تحت لیزر

افراد با مشکل ترومبوفلبیت

افراد دارای پوست برنزه

مصرف داروهای ضد انعقاد خون

افراد با خال های بزرگ

افرادی دارای هرپس ( زگیل )

خانم های باردار

افراد با مصرف داروهای حساس کننده پوست به نور

منبع: شهر خبر

لیزر

لیزر یک پرتو نور پرقدرت است. نور لیزر در هر شغل و صنعتی ویژگی خاص خودش را دارد ولی ساختار اولیه آن لیزر است. قدرت و کاربرد نور لیزر در تمامی صنایع با قدرت و انرژی خاصی ارایه میشود.  از صنعت چاپ و حکاکی تا پزشکی و جراحی، لیزر انقلاب بزرگی بوجود آورده است.

لیزر یک روش جدید قابل انعطاف است. یعنی بسته به نیازی که دارید، می‌توان ویژگی‌های خاصی از آن را استفاده کرد و آن را برای انجام کاری که امکان ورود انسانی را ندارد بهینه‌ سازی نمود. لیزر موهای زائد به قدری دقیق و پیشرفته است که بدون اثر گذاشتن روی سایر قسمت‌های پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد شود.

لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارد. فناوری‌های الکساندریت، اندیاگ و دایود از جمله لیزرهای معروف و پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کارایی باهم تفاوت دارند. مثلاً لیزر الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند و اندیاگ بیشتر برای پوست‌های تیره و یا گندمی استفاده می‌شود. این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌های فیزیکی لیزرها مثل طول موج و فرکانس است.

لیزر روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد. لیزر موهای زائد به شکی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و غیرفعال شدن فولیکول‌ها شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با غیرفعال کردن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.

لیزر فقط موها را مورد هدف قرار میدهد. از هوشمند بودن این روش می توان به این مورد اشاره کرد که گرمای لیزر باعث از کار افتادن و غیرفعال شدن فولیکول‌ها می‌شود، اما این گرما کاملاً دقیق و هدفمند است. یعنی هیچ آسیبی به پوست و بافت‌های مجاور فولیکول وارد نمی‌شود. البته گاهی در اثر کم تجربه بودن اپراتور پوست آسیب می‌بیند.

لیزر باعث حذف دائمی موهای زائد می‌شود. لیزر درمانی می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد. برای همین از نظر علمی می‌گوییم لیزر باعث حذف دائمی موهای زائد می‌شود و بعد از اولین جلسه لیزر درمانی شاهد این اتفاق هستید. البته نکته بسیار مهم برای افزایش تاثیر لیزر موهای زائد این است که شما باید دوره درمان خود را کاملا انجام دهید.

منبع: آرگون مدیگال

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو