میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد

میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/16

19:57


تونر و میسلار واتر هر دو از محصولاتی هستند که برای پاک کردن صورت استفاده می‌شوند. اما کدام‌ یک برای ما مناسب و کاربردی‌تر است؟ آیا لازم است از هر دو محصول در برنامه روتین پوستی خود استفاده کنیم؟ در این مقاله از ساعد نیوز ابتدا تونر و میسلار را به شما معرفی می‌کنیم و سپس سراغ بررسی تفاوت تونر و میسلار واتر خواهیم رفت.

برای داشتن پوستی شاداب باید مراقبت‌های پوستی را به‌صورت روزانه انجام دهید و یک روتین مشخص با توجه به نوع پوست خود داشته باشید. تونر و میسلار واتر هر دو برای پاکسازی‌ صورت کاربردی هستند که در ادامه به معرفی این دو محلول پرطرفدار می‌پردازیم.

میسلار واتر چیست


میسلارواتر در واقع یک حلال آبی است که ترکیباتی مانند تانین، بتائین، گلیکوزیدها و سایر عناصر طبیعی مایع را داراست. آب میسلار واتر حاوی میسل‌ها است که یک نوع کوچک و کروی از ماده شیمیایی هستند که خاصیت جذب کنندگی چربی را دارند. میسل‌ها به خاطر خاصیت جذب کنندگی چربی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا آرایش و کثیفی‌هایی که در پوست وجود دارند را به خوبی حذف کنند. حالا تفاوت تونر با میسلار واتر را بهتر می‌توانید متوجه شوید.

میسلار واتر

میسلار واتر برای چه پوستی خوب هست


میسلار واتر برای افرادی مناسب‌تر است که پوست خشک یا حساس دارند، زیرا به احتمال زیاد ترکیبات آن پوست را کمتر تحریک می‌کند. در مقابل، ژل شستشو برای افرادی بهتر است که پوست چرب یا مستعد به جوش دارند، زیرا ترکیبات موجود در میسلار واتر می‌توانند پوست را تمیز و باکتری‌های زنجیری را کنترل کنند.

تونر چیست


تونر یک مایع پاک کننده و تسکین‌دهنده سبک است که بعد از شستشوی صورت و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده برای پاک کردن مواد معرق موجود بر روی پوست استفاده می‌شود. این محصول به شما کمک می‌کند تا آخرین ذرات آلوده، مواد ناخالص و آرایش روی پوست را از بین برده و پوست خود را به یک درجه تمیزی بیشتر برسانید. تونر اغلب برای پوست‌های چرب و مستعد جوش، پوست‌های نرمال و پوستهای مختلط توصیه می‌شود و می‌تواند نقش پیشگیری از جوش و آکنه را داشته باشد.

تونر در مقایسه با شوینده‌های پودری قابل انعطاف‌تر است. این مایع شامل مواد طبیعی مانند آب گلاب، عصاره‌های گیاهی و مواد غیرالکلی است که برای آبرسانی، حفظ سطح PH پوست و برطرف کردن خشکی پوست استفاده می‌شوند

تونر

فواید تونر برای پوست


ترکیبات موجود در تونر می‌تواند متنوع باشد و معمولاً با هدف مشخص بودن نوع پوست، با کیفیت‌ترین مواد انتخاب می‌شود. به‌طور عمومی، تونر شامل ترکیباتی همچون آب، الکل اتیلیک، عصاره‌های گیاهی و عصاره‌های آنتی‌اکسیدانی است. الکل برای پاک‌کردن پوست و درمان جوش‌های چرب و مقابله با باکتری‌ها مفید است، اما برای پوست خشک مناسب نیست.

تفاوت های بین میسلار واتر و تونر


فرق تونر و میسلار واتر در کاربرد و نحوه استفاده از آنها مشخص می‌شود:

  • اصلی‌ترین تفاوت تونر و میسلار واتر به کاربرد این دو محلول برمی‌گردد. میسلار واتر برای پاک کردن صورت از آرایش شناخته می‌شود اما تونر برای تنظیم PH کاربرد دارد.

  • در یک روتین پوستی مناسب، ابتدا از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش استفاده می‌‎کنیم، سپس صورت را به کمک فوم یا پاک‌کننده‌های دیگر می‌شوییم و مرحله‌ی آخر نوبت به تونر می‌رسد که برای تنظیم PH و برگرداندن حالت اسیدی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دو مورد مهم‌ترین فرق میسلار واتر و تونر محسوب می‌شود که بهتر است برای استفاده صحیح از هر محصول بدانید.

میسلار واتر و تونر

تونر یا میسلار واتر کدام یک بهتر است


با توجه به اینکه تونر و میسلار هر دو برای پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، این سوال برای افراد ایجاد می‌شود که تونر کاربردی‌تر است یا میسلار واتر؟ با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر در مورد تفاوت تونر با میسلار واتر ارائه دادیم، حتماً متوجه شده‌اید که کاربرد این دو مورد با هم متفاوت است. یعنی نمی‌توان یکی از این موارد را جایگزین دیگری کرد.

پس پاسخ این سوال که کدام یک کاربردی‌تر است کاملاً به خود شما بستگی دارد. یعنی اگر اهل آرایش کردن نیستید، میسلار واتر برای شما کاربرد زیادی نخواهد داشت، زیرا میسلار برای پاک کردن عمقی آلودگی‌ها و آرایش صورت استفاده می‌شود، در نتیجه می‌توانید صرفا از تونر در روتین پوستی خود استفاده کنید. اما اگر اهل آرایش کردن هستید بهتر است که هر دو مورد را دریابید.

در نهایت همواره توجه داشته باشید که یک محصول آرایشی بهداشتی زمانی برای افراد کاربردی و مناسب است که با توجه نوع پوست انتخاب شود، در غیر این‌صورت این محصولات نه تنها به سلامت پوست شما کمک نکرده که آن را دچار مشکل می‌کنند. در نتیجه سعی کنید با یک متخصص پوست در رابطه با نوع پوست‌تان و محصولات مناسب برای آن نوع مشورت بگیرید.

چگونه باید از میسلار واتر و تونر استفاده کرد


آشنایی با نحوه استفاده از میسلار واتر و تونر کمک می‌کند بهترین بهر

میسلار واتر


برای استفاده از میسلار واتر آن را روی مقداری پنبه یا ترجیحاً یک پد آرایشی از جنس کتان یا پنبه اسپری کنید و به‌آرامی روی صورت خود بکشید تا آرایش را کاملا پاک کند. برای پاک کردن آرایش چشم با میسلار، ابتدا پد آغشته را کمی رو پلک‌ها نگه دارید تا مواد آرایشی جذب پد شود، سپس برای پاک کردن کامل آرایش از اطراف چشم، پد را به ملایمت روی پوست بکشید.

تونر


نحوه استفاده از تونر هم شبیه به میسلار است؛ یعنی کافی است مقداری از تونر را به یک پد پنبه‌ای آغشته کنید و سپس با حرکات ملایم رو به بالا روی پوست خود بکشید. وجه شباهت تونر و بعضی از میسلار واترها در این است که بعد از استفاده نیازی به آبکشی صورت ندارید. ترکیبات میسلار واتر به گونه‌ای است که حالت چسبندگی به پوست شما نمی‌دهد و تونر هم پوست را برای استفاده از دیگر محصولات مراقبتی آماده می‌کند.

با این‌حال توجه داشته باشید که بعضی از تونرها با توجه به ترکیباتی که در آنها به‌کار رفته ممکن است نیازمند آبکشی باشند که هنگام خرید باید به عبارت «نیاز به آبکشی» روی محصول توجه کنید.

نکته پایانی


تونر و میسلار واتر قابلیت‌های مختلفی دارند و برای استفاده در مراحل جداگانه‌ مراقبت از پوست پیشنهاد می‌شوند. میسلار واترها در واقع نوعی پاک‌کننده صورت هستند که پوست را پاک‌سازی و تقویت می‌کنند اما تونر برای تنظیم PH پوست و کنترل ترشح چربی آن استفاده می‌شود.

هر دوی این محلول‌ها برای یک روتین پوستی مناسب ضروری هستند و امکان جایگزینی آنها با یکدیگر وجود ندارد. مهم‌ترین نکته این است که در هنگام خرید این محصولات به نوع پوست خود توجه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو