نکات مهمی که در آرایش صورت باید به آن دقت  کنید

نکات مهمی که در آرایش صورت باید به آن دقت کنید


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/16

17:11


در این مقاله از ساعد نیوز سعی شده است تا شما را نحوه صحیح آرایش چشم، آرایش لب و آرایش گونه و همچنین با برخی از نکات موثر در زیبایی آرایش آشنا سازیم.

همه‌ی خانم‌ها به خصوص دختران جوان به زیبایی صورت خود اهمیت فراوانی می‌دهند به همین سبب از انواع لوازم آرایشی با کاربردهای متفاوت برای آرایش و میکاپ چهره خود بسیار استفاده می‌کنند. برای شرکت در مجالس عروسی و حتی یک جشن کوچک تولد و… خانم‌ها به آرایش صورت خود مشغول می‌شوند، اما این نکته را باید دانست که در هنگام میکاپ رعایت و انجام برخی نکات و جزئیات بسیار مهم می‌باشد. قبل از آرایش حتما باید پوست صورت و لب خود را پاکسازی کنید تا مواد آرایشی به راحتی بر روی پوست شما بنشیند و اثر بخشی دلخواه شما را داشته باشد.

نکاتی که قبل از آرایش صورت باید به آن توجه کنید


شاید فکر کنید آرایش‌کردن صورت به ظاهر کار ساده و راحتی باشد، اما رعایت برخی نکات قبل‌از آرایش می‌تواند به زیباتر شدن آن کمک کند. به‌طور کلی روتین پوستی که باید قبل‌از آرایش انجام دهید، عبارت‌است از:

1. پاک‌سازی‌کردن پوست صورت


پاک‌سازی که همان فیشیال پوست است، باعث می‌شود خون خیلی بهتر در پوست گردش کند. بعد از هربار پاک‌سازی، چربی‌ها و لایه‌های کدری که روی سطح پوست یا لایه زیرین آن هستند، ازبین می‌روند. به‌علاوه آلودگی‌هایی که طی فعالیت‌های روزانه جذب پوست‌تان شده، با پاک‌سازی کاملا تمیز می‌شود.

پاک سازی

آب‌رسانی پوست


آب‌رسانی پوست معمولا با کرم‌های آبرسانی که فاقد چربی هستند انجام می‌شود. باید توجه کنید که در ترکیبات کرم از مواد شیمیایی تحریک‌کننده استفاده نشده باشد. در فصل زمستان که هوا سرد و خشک است، برای سلامت پوست‌تان و جلوگیری از خشکی پوست، باید در کنار آبرسان، از مرطوب‌کننده‌هایی که به حفظ چربی پوست کمک می‌کنند نیز استفاده کنید.

آبرسان پوست

تهیه لوازم آرایشی مناسب


مهم‌ترین مرحله در انجام آرایش صورت، تهیه لوازم آرایش مرغوب و باکیفیت است. اگر سری به بازار زده باشید، طیف وسیعی از برندها و انواع لوازم آرایشی را مشاهده می‌کنید. انتخاب درست لوازم آرایشی و یادگیری نحوه صحیح استفاده از آن‌ها نقش زیادی در زیباترشدن شما خواهد داشت.

لوازم آرایشی

نکات مهمی که در حین آرایش صورت باید توجه کنید


بعداز رعایت موارد فوق، باید با اصول آرایش برای هرکدام از اجزای صورت نیز آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن خود را بیارایید. در ادامه چندین نکته مهم برای شما آورده شده تا آرایشی اصولی داشته باشید.

انجام زیرساز آرایشی


در اولین قدم باید متناسب با نوع پوست خود از مرطوب‌کننده استفاده کنید. بعداز آن برای پرایم صورت باید از پرایمرهایی که به‌عنوان یک سد از پوست در مقابل لوازم آرایشی محافظت می‌کنند، استفاده کنید. با این‌کار چروک‌های صورت شما پوشانده می‌شوند و آرایش‌تان صاف‌تر و یک‌دست‌تر خواهد شد.

زیر ساز

کانتورینگ صورت


بعداز زدن کرم‌پودر نوبت به کانتورینگ صورت است. این تکنیک که در چند سال گذشته بسیار رایج شده، نقش زیادی در زاویه‌سازی و رفع عیوب صورت دارد. کانتور تیره و کانسیلر را باید در نقاط خاصی از پوست و متناسب با حالت چهره‌تان بزنید. این لوازم آرایشی به‌صورت مایع و جامد در بازار عرضه شده‌اند که برای محوکردن آن‌ها روی پوست، باید از پدهای مجزایی استفاده کنید.

اگر چشمان شما پف دارد، از کانسیلر و کرم‌پودر روشن استفاده نکنید، زیرا پف چشمان‌تان برجسته‌تر می‌شود. همچنین اگر تازه‌کار هستید، بهتر است بعداز آرایش سایر اجزای صورت از پنکک استفاده کنید تا آرایشتان تمیزتر نشان داده شود‌.

کانتورینگ

آرایش چشم و ابرو


در آرایش صورت، نحوه آرایش‌کردن چشم بسیار اهمیت دارد. برای این‌کار می‌توان از لوازم آرایشی مانند مداد چشم، سایه، خط چشم و ریمل استفاده کرد و حالتی زیبا به چشم‌ها بخشید. رنگ سایه، مدل خط چشم و حتی استفاده از مژه مصنوعی باید مطابق با سبک آرایشی شما باشد. استفاده از فرمژه نیز می‌تواند مژه‌هایتان را خوش‌حالت کند.
برای آرایش ابرو نیز از مداد، ریمل، سایه ابرو و شانه‌هایی برای حالت‌دادن به آن استفاده می‌شود. بهتر است برای زیباترشدن ابرو، حتما آموزش‌های لازم را جهت استفاده از هرکدام از وسایل نام‌برده‌شده فرابگیرید.

آرایش چشم

آرایش لب


قبلا برای آرایش لب‌ها تنها از رژ و مداد لب استفاده می‌شد، اما اکنون لوازم آرایش متنوعی برای آرایش و زیبایی لب‌ها عرضه شده که هرکدام برای موارد خاصی به‌کار می‌روند. رژ لب مایع، لیپ گلس و تینت لب از رایج‌ترین لوازم آرایشی لب در بازار هستند.

لب

رژگونه


برای استفاده از رژ گونه باید از رنگ و مدلی استفاده کنید که متناسب با سبک آرایشی‌تان باشد. برای محوکردن رژگونه از لوازم مختلفی استفاده می‌شود که بسته به زاویه صورت انتخاب می‌شوند. هنگام خرید رژگونه، پالت‌های براق و مات این محصول می‌تواند نظر شما را جلب کند.

رژگونه

نکات مهم بعداز آرایش صورت


یکی از مهم‌ترین مواردی که باید بعداز آرایش صورت به آن توجه کنید، فیکس و ثابت‌کردن آرایش است. برای این‌کار فیکساتورهای مختلفی وجود دارند که باید با شناخت و آگاهی انتخاب شوند. در گذشته آرایشگرها برای ثابت‌کردن آرایش و جلوگیری از چرب‌شدن پوست از اسپری گلاب استفاده می‌کردند‌.

حتما قبل‌از خواب آرایش‌تان را پاک کنید و سعی کنید برای این‌کار از مواد و لوازم اصل و باکیفیت استفاده کنید تا پوستتان چرب نشود و جوش نزند. برای شست‌وشوی آرایش نیز باید از دستمال مرطوب، فوم‌های شست‌وشو و تونر استفاده کنید.

استفاده از آب‌رسان نیز برای مرطوب‌کردن پوست بعداز پاک‌کردن آرایش توصیه می‌شود. اگر بتوانید لوازم آرایشی اصل را تهیه کنید، نه‌تنها زیباتر می‌شوید، بلکه کم‌ترین آسیب را به پوست‌تان وارد خواهید کرد.

فیکساتور

جمع‌بندی


آرایش صورت یک هنر و حرفه است که هرکسی برای انجام درست آن باید آموزش‌های خاصی را فرابگیرد. علاوه‌بر آموزش صحیح، انتخاب و خرید لوازم آرایش باکیفیت و اصل، نقش زیادی در زیباترشدن آرایش دارد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو