چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟


منبع: زیبامون

519

1399/1/20

16:50


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم به شما آموزش بدهیم که چگونه با روش های ساده در خانه باعث شوید که تولید کلاژن در پوست تان افزایش پیدا کند.

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

کلاژن یکی از غنی ترین پروتئین ها در بدن انسان است. این پروتئین وظایف مهمی همچون تقویت بافت پوست و انعقاد خون را به عهده دارد و همچنین در زمینه زیبایی نیز به شدت برای بدن ما مهم و ضروری است. تولید کلاژن در بدن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند و همین مسئله باعث می‌شود که سلامت و زیبایی ما تحت تاثیر قرار بگیرد. ما برای مواردی همچون قوی بودن استخوان ها, ماهیچه ها و تاندون ها و همچنین زیبایی پوست مان به کلاژن نیاز داریم.

کلاژن در واقع مانند یک چسب اعضای مختلف بدن را کنار هم قرار میدهد و خاصیت کشسانی پوست ارتباط مستقیمی با حد کلاژن در بدن دارد. مسلماً تولید کلاژن در بدن افراد مختلف متفاوت است و در بدن بعضی از افراد نیز کمبود کلاژن وجود دارد و این مسئله می‌تواند سلامت و زیبایی آنها را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. ولی ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با روش های ساده خانگی کلاژن سازی بدنتان را افزایش دهید. پس با زیبامون دات کام همراه باشید تا روش های سالم و طبیعی را که میتوانید در خانه برای ساخت کلاژن امتحان کنید با هم بررسی کنیم.

ژل الوئه ورا و کلاژن سازی

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

سالهای سال است که از آلوئه ورا به خاطر خاصیت های درمان بخش و آرام کننده استفاده می شود.  از علت‌هایی که آلوئه ورا می‌تواند روی بهبود زخم تاثیر مثبت بگذارد این است که قابلیت دارد تولید کلاژن را افزایش دهد و مهم نیست که از این این محصول به صورت خوراکی استفاده کنید و یا آن را موضعی روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. آلوئه ورا  قابلیت این را دارد که باعث شود تولید سلول ها و رشد آنها تحریک شده و سلولها بیشتر دست به بازسازی خود بزنند و همچنین کلاژن بیشتری تولید کنند.شما می توانید برای استفاده از آلوئه ورا و بهره‌گیری از خواص بی‌نظیر آن, آن را به طور خالص روی پوست تان قرار دهید و یا می توانید در بازار محصولاتی را که بر پایه آلوئه ورا ساخته شده اند تهیه کنید. همچنین بر اساس بعضی از تحقیقات خوردن آلوئه ورا و مکمل‌های غذایی آلوئه ورا باعث می‌شود که زیبایی و سلامت پوست افزایش پیدا کند.

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

ژل آلوئه ورا که از شیره این گیاه به دست می آید معمولاً به راحتی روی پوست استفاده می‌شود و همچنین شما می توانید از قرص های این ژل و یا محصولات پوستی که با این ژل توجه ساخته شده, استفاده کنید. مطالعات نشان میدهند که استفاده از مکمل‌های غذایی آلوئه ورا می‌تواند باعث شود که چین و چروک پوست کاهش پیدا کند و براساس این تحقیقات که در سال ۲۰۱۹ در یک ژورنال گیاه شناسی در آمریکا منتشر شد دانشمندان میزان خاصیت کشسانی و چین و چروک های پوستی, سی خانوم سالم که سنی بالاتر از ۴۵ سال داشتن را بررسی کردند و پس از آن به هر کدام از شرکت کنندگان در این تحقیقات مکمل غذایی آلوئه ورا دادند.

نصفی از این زنان دوزهای پایین تر مصرف می‌کردند و نصفی دوزهای بالاتر. این خانمها تا ۹۰ روز از این مکمل ها استفاده کردند و در پایان تحقیقات دانشمندان متوجه شدند که میزان چین و چروک ها در پوست آنها کمتر شده, کشسانی پوست شان افزایش پیدا کرده و همچنین خاصیت تولید کلاژن نیز به شدت بالا رفته است. این تحقیق به خودی خود نشان می دهد که تا چه حد آلوئه ورا می‌تواند روی خاصی و تولید کلاژن پوست تاثیر مثبت بگذارد.

خاصیت های گلاب برای پوست و زیبایی +آموزش ماسک

غذاهای سرشار از ویتامین C و تولید کلاژن

تولید کلاژن

ویتامین C برای تولید هیالورونیک اسید به شدت ضروری است. این اسید به شدت برای سرعت بخشیدن به مدت زمانی که مفاصل خود را ترمیم می‌کنند و همچنین درد آنها کاهش پیدا می کند ضروری است. اگر به اندازه کافی ویتامین c به بدنتان نرسد شما نمی توانید از مزایای موادی که حاوی هیالورونیک اسید نیز هستند بهره مند شوید. همچنین مطالعات و تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که  هیالورونیک اسید می تواند باعث شود که بدن انسان کلاژن بیشتری نیز تولید کند.

همانطور که گفتیم از انجایی که با افزایش سن تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند شما باید سعی کنید غذاهایی بخورید که این روند را کاهش میدهند تا تولید کلاژن در بدن تان افزایش پیدا کند. خوردن غذاهایی که از ویتامین c و اسیدهای آمینه سرشار هستند می‌توانند در کنار این که سطح هیالورونیک اسید را افزایش دهد همچنین قادر هستند باعث شوند که بدن شما به طور طبیعی کلاژن بیشتری نیز تولید کند و ترکیب این اسید و کلاژن در کنار هم می تواند برای پوست شما معجزه کند. غذاهایی مثل پرتقال, فلفل قرمز, کلم بروکسل و کم بروکلی و توت فرنگی همه سرشار از ویتامین C هستند. همچنین شما می‌توانید هیالورونیک اسید را در داروخانه ها نیز پیدا کنید.

مواد غذایی ای که میتوانند از پوست در برابر نور خورشید مراقبت کنند.

جینسینگ و تولید کلاژن

تولید کلاژن

جینسینگ یکی از آن گیاه هایی است که خواص بی نظیر آن خیلی وقتها است که ثابت شده .همچنین بر اساس تحقیقاتی که بر روی این گیاه مقوی انجام شده است , جینسینگ قابلیت‌های ضد پیری فراوانی دارد. این گیاه بدون اینکه عوارض جانبی مواد شیمیایی و داروهای صنعتی را ایجاد کند به پوست شما جذب می شود و به آن کمک می‌کند که دوباره خود را بازسازی کند و جوان شود.

همچنین جینسینگ این قابلیت این را دارد که سرعت تولید کلاژن در بدن و پوست را بالا ببرد بر اساس مطالعاتی که انجام شده با کمک جینسینگ شما همچنین می توانید از تابش های مضر خورشید به پوست تان جلوگیری کنید و از آن در محافظت از پوست تان بهره ببرید جینسینگ حد زیادی از آنتی اکسیدان ها است که شما می توانید با مصرف مکمل غذایی این گیاه و یا نوشیدن چای آن این آنتی اکسیدان ها را وارد خون تان کنید و باعث شوید که به پوستتان تزریق شود  تا از سلولهایتان مراقبت شده و درخشش پوست تان برگردد.

روش های طلایی و موثر برای چاق شدن صورت

همچنین از جینسینگ برای درمان بیماری‌های بسیاری استفاده می‌شود و شما می‌توانید از آن به عنوان مکمل غذایی نیز به بهره بگیرید . با کمک جینسینگ شما می توانید انرژی خود را افزایش دهید و باعث شوید استرس و نگرانی در بدنتان کاهش پیدا کند و احساس خستگی نیز نکنید که تمام این موارد نیز روی سلامت پوستتان و زیبایی تاثیر مستقیم دارد. همچنین جینسینگ خواص ضد التهابی دارد که به شدت برای افزایش فعالیت آنزیمی پوست مهم و ضروری است. از آنجایی که جینسینگ این قابلیت این را دارد که با رادیکال‌های آزاد مقابله کند و اجازه ندهد وارد بدن شوند این ماده کمک فراوانی به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌کند و با تحریک جریان خون به پوست آبرسانی می کند و باعث می شود جوان شود و همچنین کل این موارد روی تولید کلاژن نیز تاثیر مستقیم دارد. اما شما باید مراقب باشید که در استفاده از جینسینگ زیاده روی نکنید زیرا که این ادویه قوی برای همه این افراد مناسب نیست و ممکن است برای تعدادی ایجاد حساسیت کند.

به چه روغن هایی حامل میگویند و چه فوایدی برای پوست دارند؟

برگ و گیاه گیشنیز

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

این سبزی مقوی حاوی حد زیادی از ویتامین c است و از آنجایی که احتمالاً دیگر حالا متوجه شده اید ویتامین C ارتباط مستقیمی با افزایش تولید کلاژن در بدن دارد. گشنیز همچنین حاوی حد زیادی از اسید لینولنیک است که این اسید به عنوان یک ماده به شدت مقوی برای مقابله با پیری زودرس شناخته شده است. اسید لینولنیک سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در جریان خون مقابله می‌کنند. این رادیکال‌ ها تاثیر منفی روی سلول های پوست می گذارند و باعث تجزیه و پیری آنها می شوند, اما با کمک اسیدی که در گشنیز قرار دارد شما می توانید با این مشکلات مقابله کنید.

گشنیز یک گیاه سنتی است که مدت های طولانی به عنوان دارو نیز استفاده می‌شده و تاثیر زیادی روی سیستم ایمنی بدن و همچنین گوارش دارد. این گیاه معطر نیز هست و می‌تواند خیلی راحت به عنوان خوراکی و سبزی‌ همراه با غذا استفاده شود و شما می توانید با استفاده از آن از ویژگی های بی نظیرش استفاده کنید. همچنین گشنیز قابلیت ضد جوش و آکنه دارد و پوست را تمیز و سم زدایی می‌کند. اگر استفاده از گیاه گشنیز برای شما سخت است , همچنین عرق گشنیز همین قابلیت ها را دارد با کمک  ویتامین c موجود در آن شما می توانید  روند تولید کلاژن در بدن را افزایش دهید و به پوست خود جان تازه ای ببخشید.

نمک اپسوم چه فوایدی برای پوست دارد؟+طرز استفاده

جلبک دریایی

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

گیاه های دریایی و مواد درونی آنها روز به روز دارند در صنعت زیبایی و روتین های مراقبت از پوست محبوب تر می شوند و این به این علت است که بیشتر آسیب هایی که پوست می بیند به خاطر این است که در معرض موادی به اسم اکسیداسیون ها قرار میگیرد و عناصری مثل آلودگی و محیط ناسالم می‌توانند روی این مسئله نیز تاثیر بگذارند و رشد سلول ها را کاهش دهند و همچنین کلاژن را در روی پوست شما نابود کنند.

جلبک قابلیت این را دارد که از تاثیرات منفی که اکسیداسیون ها روی پوستتان و خاصیت کشسانی آن و تولید کلاژن می گذارند جلوگیری کند. شما می توانید با کمی جستجو جلبک را در فروشگاه های مواد غذایی و یا بعضی از عطاری ها پیدا کنید و یا حتی از داروخانه ها مکمل های غذایی را که که حاوی جلبک هستند بیابید. با کمک جلبک و قابلیت‌های بی‌نظیر آن تولید کلاژن به شدت در بدنتان افزایش پیدا می‌کند و دچار پیری زودرس نمی‌شوید.

مواردی که نباید انجام بدهید

چگونه در خانه کلاژن سازی کنیم؟

اگر قصد دارید کاری کنید که پوستتان سالم تر شود و جوان تر به نظر برسد مطمئن شوید که پوستتان را در معرض حجم زیادی از نور خورشید قرار نمی دهید و یا آن را برنزه نمی‌کنید. همچنین سیگار کشیدن و مصرف دخانیات می تواند پوست شما را پیر کند .این که بدونه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و محافظ پوست از خانه خارج شوید و پوستتان را در معرض آلودگی و اشعه های مضر نیز قرار بدهید روی روند پیری تان تاثیر بالایی دارد و باعث می‌شود که سلول‌های پوست تان خسته شوند و پوست شما درخشش را از دست بدهد.

بعضی از مکمل های کلاژن عوارض سنگینی دارند. یکی از اصلی ترین عوارض آنها تولید بیش از حد کلسیم در بدن , واکنش های حساسیتی و درد مفاصل است. اگر شما نسبت به غذاهای دریایی حساسیت دارید و نمی توانید ماهی بخورید مطمئن شوید که بدون تحقیق درست دست به خوردن مکمل های مختلف کلاژن نمیزنید و بیشتر از راه های طبیعی کمک می گیرید.

جمع بندی و نتیجه

با وجود اینکه داشتن یک ظاهر زیبا و جوان به شدت با ارزش است اما زیبایی فقط در حد پوست نیست. یک پوست سالم نشان دهنده این است که سایر اعضای بدنتان در شرایط خوبی هستند یا نه.هیچ راه قطعی ای برای اینکه روند پیری را برعکس کنید وجود ندارد. در نتیجه آسان تر است که پوستتان را تا وقتی که سالم است حفظ کنید تا دچار مشکل نشود.  تا جایی که می توانید از راههای سالم و طبیعی برای بالا بردن سطح تولید کلاژن در بدن استفاده کنید و سعی کنید دست به راه‌های ناسالم نزنید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را در این باره راهنمایی کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو