هایلارتر چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است

هایلارتر چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/16

16:09


هایلایتر صورت یکی از انواع لوازم آرایشی است که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با این مقاله از ساعد نیوز همراه باشید تا شما را با کاربرد هایلایتر و طرز استفاده از آن آشنا نماییم.

اگر برای طولانی مدت در برابر نور خورشید قرار بگیریم، زیاد استرس داشته باشیم و یا با قرار گرفتن در معرض عوامل آسیب رسان دیگر جوانی پوست را به خطر بیاندازیم، بزودی درخشندگی‌اش را از دست می‌دهد. ما از هایلایتر استفاده می‌کنیم تا درخشش پوست را حفظ کنیم و شادابی را پس بگیریم. در این بخش به سوالاتی همچون هایلایتر چیست، کاربرد هایلایتر چیست و دیگر سوالات متداولی که درمورد محصول آرایشی هایلایتر پرسیده می‌شود پاسخ خواهیم داد.

هایلایتر چیست


اولین سوال افرادی که تاکنون از هایلایتر استفاده نکردند این است: هایلایتر چیست؟ در ادامه به شما می‌گوییم که هایلایتر چیست و نحوه استفاده از آن را هم یاد خواهید گرفت.

هایلایتر یک محصول آرایشی مایع یا پودری است که جهت افزایش درخشش برخی از نقاط صورت به خصوص بالای استخوان گونه استفاده می‌کنیم. هایلایتر محصول آرایشی دوگانه است که قابلیت جذب نور دارد و رنگ پوستتان را تقویت می‌کند. اما دلیل توصیه به استفاده از هایلایتر چیست؟

اگر پوست شما همیشه در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، زیاد استرس‌های کاری و روانی را تحمل می‌کنید یا به طور کلی خیلی زیاد در معرض مخرب‌های سلامت پوست قرار می‌گیرید، بنابراین حتماً احساس می‌کنید که پوستتان خیلی بی‌روح است. حالا می‌توانید دقیقاً متوجه شوید که کار هایلایتر چیست.

هایلایتر با افزایش درخشش پوست این بی روحی را از پوست گرفته و سبب می‌شود پوستتان خیلی جوان و بشاش بنظر برسد. همچنین هایلایتر نواحی را که مدنظرتان است برجسته کرده و خاصیت لیفت کردن برای ساختار استخوانی صورت دارد.

هایلارتر

انواع مختلف هایلایتر


در ادامه مطلب 3 نوع هایلایتر مایع وپودری و کرمی را معرفی میکنیم .

هایلایتر مایع


هایلایتر مایع یکی از پر کاربرد ترین مدل های هایلایتر می باشد که به دلیل چند کاره بودن طرفداران زیادی دارد. این هایلایتر در 6 رنگ مختلف، مناسب هر رنگی از پوست و همچنین کارامد برای هر مدل آرایشی است.

هایلایتر

هایلایتر کرمی


هایلایتر کرمی برای مجالس عروسی مناسب هستند زمانی که می خواهید آرایشی فوق العاده خیره کننده و جذاب داشته باشید. توجه داشته باشید که از این مدل هایلایتر نباید به میزان زیاد استفاده کنید؛ زیرا سبب غیرطبیعی شدن آرایش تان می شود.

هایلایتر

هایلایتر پودری


اگر دوست دارید برای شب عروسی آرایشی طبیعی داشته باشید و ظاهرتان در شب عروسی مثل همیشه و معمولی باشد استفاده از هایلایتر پودری گزینه بسیار خوبی است.

هایلایتر

طرز استفاده از هایلایتر پودری


اول از هر چیز باید بدانید که اگر از کرم‌ پودر مایع یا مرطوب‌کننده‌های رنگی استفاده می‌کنید، ابتدا باید با پودرهای بی‌رنگ تثبیت آرایش، پایه آرایش خود را تثبیت کنید و بعد، از هایلایتر پودری استفاده کنید.بدون استفاده از پودر پایه، هایلایتر به خوبی روی آرایش مایع قرار نمی‌گیرد. وقتی سطح مورد نظر را آماده کردید، نوبت انتخاب ابزار مناسب است. بهترین براش برای استفاده از هایلایترهای پودری، براش‌ها یا قلموهای بادبزنی است. یا از براش‌های کوچک تا متوسط رژ گونه استفاده کنید.در مجموع باید براش نسبتا کوچکی انتخاب کنید تا بتوانید هایلایتر را درست در جای دقیق و مناسبی به کار ببرید. براش را داخل هایلایتر بزنید. اگر بیش از اندازه پودر هایلایتر روی براش قرار دارد، آن را از روی براش بردارید. با حرکات رفت و برگشت، هایلایتر را روی نقاطی که مورد نظرتان است بزنید.

طرز استفاده از هایلایتر مایع


درست همانطور که هایلایتر پودری روی پایه پودری بهتر کار می‌کند، هایلایترهای مایع و کرمی هم روی محصولات کرمی و مایع، عملکرد بهتری دارد. پس، اگر از کرم پودرهای مایع استفاده می‌کنید، قبل از هایلایتر مایع از هیچ پودری روی صورت استفاده نکنید.مقداری از هایلایتر مایع را روی قسمت‌های برجسته صورت بگذرید و سپس با انگشت آن را پخش کنید. می‌توانید برای پخش کردن آن از براش‌های مخصوص کرم پودر استفاده کنید. اگر دوست دارید همه جای صورت‌تان درخشنده باشد، می‌توانید مقداری از هایلایتر را با کرم‌ پودر ترکیب کنید و به صورت بزنید.

طرز استفاده از هایلایترهای کرمی


در مورد هایلایترهای کرمی هم قانون قبلی وجود دارد. هایلایتر کرمی روی آرایش پایه مایع و کرمی بهتر کار می‌کند. پس قبل از این هایلایتر، از هیچ پودری استفاده نکنید. با انگشت مقداری هایلایتر روی ناحیه مورد نظر بگذارید. آن را با اسفنج آرایشی یا براش مخصوص کرم پودر، روی صورت پخش کنید.

کار هایلایتر چیست


برای اینکه متوجه شوید کار هایلایتر چیست، ابتدا باید یاد بگیرید محل استفاده از آن در آرایش حرفه‌ای و آرایش روزانه کجاست. زمانی که پی به این راز ببرید به راحتی میفهمید که کاربرد هایلایتر چیست! در اینجا به تمام نقاطی که ممکن است بتوانید از هایلایتر روی آن استفاده کنید، اشاره خواهد شد.

استفاده از هایلایتر در گوشه‌های داخلی چشم


اگر به میکاپ‌های دهه اخیر دقت کنید، به روشنی می‌توانید ردپای یک ماده براق را در گوشه چشم بانوان ببینید. پس حالا بدون کمترین تلاش می‌دانید که یکی از مهم‌ترین کاربردهای هایلایتر چیست. معمولاً پس از اتمام آرایش چشم میکاپ آرتیست از مقدار خیلی کمی هایلایتر جهت روشن‌تر کردن گوشه داخلی چشم استفاده می‌کند.

استفاده از هایلایتر روی گونه‌ها


اگر حتی تاکنون از هایلایتر استفاده نکردید و کسی از شما پرسید موارد مصرف هایلایتر چیست، بی‌درنگ اشاره کنید که این محصول می‌تواند در برجسته کردن گونه‌ها به ما کمک کند. این راز بزرگ میکاپ آرتیست‌هاست که می‌دانند محل دقیق اعمال هایلایتر چیست و باید آن را چگونه استفاده کنند. برای اینکه گونه‌هایی افسانه‌ای، پر و درخشان داشته باشید همیشه باید مقداری هایلایتر در بخش بالایی گونه‌ها استفاده کنید.

صورت

استفاده از هایلایتر روی شقیقه‌ها


تقریباً بیشتر بانوان نمی‌دانند که در لیفت کردن صورت و گونه‌ها نقش هایلایتر چیست. استادان میکاپ و گریم با استفاده از این ماده آرایشی جادویی می‌توانند یک گونه گرد و افتاده را به یک گونه استخوانی، برجسته و کشیده تبدیل کنند. آنها برای رسیدن به چنین حالتی به استفاده از هایلایتر روی استخوان گونه اکتفا نمی‌‌کنند و مقدار مناسبی از آن را روی شقیقه‌ها نیز اعمال می‌کنند.

استفاده از هایلایتر برای آرایش ابرو


احتمالاً می‌پرسید که در آرایش ابرو و پوست اطراف آن نقش هایلایتر چیست؟ همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم یکی از اصلی ترین اهدافی که ما از به کارگیری هایلایتر استفاده می‌کنیم، برجسته کردن است. یکی از نقاطی که بانوان دوست دارند مشخص و برجسته باشد، زیر ابرو است. با استفاده از مقدار خیلی کمی از هایلایتر درست زیر استخوان ابرو می‌توانید ظاهر متفاوتی خلق کنید. اینکار سبب لیفت شدن این ناحیه می‌شود، ضمناً زیبایی آرایش ابروها را دو چندان می‌کند.

ابرو

استفاده از هایلایتر بالای لب‌


فکر می‌کنید دیگر کاربرد اصلی هایلایتر چیست و از آن باید در کدام بخش از میکاپ استفاده کنیم؟ تاکنون کسی درباره تاثیر استفاده از هایلایتر روی کمان کوپید به شما چیزی گفته است؟ کمان کوپید قوسی دو بخشی است که دقیقاً وسط لب بالایی وجود دارد. از هایلایتر می‌توانید به طور حساب شده در این قسمت هم استفاده کنید و تاثیرش را در فرم لب‌هایتان ببینید.

نکته کلیدی


سعی کنید در استفاده از هایلایتر زیاده روی نکنید. روش استفاده ی درست از هایلایتر باعث زیبایی چهره خواهد شد و استفاده ی نادرست از آن قطعا نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.

همچنین سعی کنید برای خط لبخند و کناره های چشم از هایلایتر استفاده نکنید. استفاده ی مداوم از هایلایتر در این بخش ها باعث افزایش چین و چروک این قسمت از چهره خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو