عوارض های وحشتناک کاشت ناخن

عوارض های وحشتناک کاشت ناخن


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/13

06:02


عوارض کاشت ناخن آنقدر زیاد و وحشتناک است که اگر از آن ها باخبر باشید هرگز سراغ کاشت ناخن نمیروید, عوارض کاشت ناخن دست هایتان را زشت میکند.در این مقاله از ساعد نیوز چند مورد از عوارض های کاشت ناخن را برای شما به اشتراک گذاشتیم.

کاشت ناخن یکی از روش های رایجی است که امروزه خانم ها برای زیباتر شدن دست هایشان انجام میدهند, خانم های به دلایل مختلفی به کاشت ناخن روی می آورند برخی فقط به خاطر زیبایی و برخی برای پوشاندن مشکلات ناخن هایشان که رنگ و روی جالبی ندارند این کار را انجام میدهند. از آنجایی که کاشت ناخن مصنوعی باعث نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن میشود میتواند عوارض خطرناکی داشته باشد.

عوارض پزشکی کاشت ناخن


در ادامه به عوارض و ضرراتی که ناخن کاشتن در پی دارد اشاره می‌کنیم:

تاثیرات اشعه uv


نحوه‌ خشک شدن لاک ناخن‌ها یکی از نگرانی‌های اخیر محققان است. ژل سخت کننده‌ی لاک‌های ناخن باید در معرض نور UV قرار بگیرند تا خشک شود، این موج الکترومغناطیسی دارای اثرات زیان آور شناخته شده‌ای است که استفاده مکرر از این اشعه‌ی ماورا بنفش می‌تواند موجب عوارضی مانند، چین و چروک و حتی سرطان پوست شود. همچنین می‌تواند به طور غیرمستقیم به DNA انسان آسیب بزند. خانم‌های باردار به دلیل شرایط حساس‌تری که دارند، باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند. در نتیجه توصیه می‎‌شود در هنگام بارداری به هیچ عنوان از این دستگاه استفاده نشود.

یووی

تاثیرات مخرب گازهای سمی


در لاک ناخن مواد شیمیایی مانند تولوئن (Toluene)، فرمالدهید (Formaldehyde) و دی بوتیل فتالات (DBP) و نیترو سلولز (Nitrocellulose) استفاده می‌شود که هر کدام می‌توانند برای سلامتی ما خطرناک باشند.

  • تولوئن ماده‌ای حلال است که از جدا شدن رنگ از ناخن جلوگیری می‌کند. این ماده‌ شیمیایی می‌تواند به سیستم عصبی بدن آسیب برساند.

  • فرمالدهید ماده‌ای شیمیایی است که به عنوان سخت کننده‌ی ناخن استفاده می‌شود و باعث ماندگاری طولانی مدت لاک روی ناخن می‌شود اما این ماده یک عامل سرطان‌زا نیز معرفی می‌شود.

  • دی بوتیل فتالات ماده‌ای برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن‌هاست اما می‌تواند موجب آسیب رسیدن به دستگاه تناسلی نیز گردد.

  • نیترو سلولز نیز ماده‌ای است که موجب استحکام و سریع شدن چرخه‌ خشک شدن ناخن می‌گردد اما پاک کردن این ماده به استونی نیاز دارد که می‌تواند موجب ایجاد بیماری‌های پوستی و حتی گوارشی گردد.

  • اگر سالن ناخنی که به آن مراجعه می‌کنید دارای تهویه مناسب نباشد، این گازهای سمی در محیط باقی می‌ماند و منجر به ایجاد عوارض جبران ناپذیری در سلامتی می‌شود. از جمله‌ این عوارض می‌توان به تحریک پوست، واکنش‌های آلرژیک، مشکلات تنفسی، آسم و حالت تهوع اشاره کرد.

    نازک شدن ناخن‌ ها


    هدف از کاشت ناخن زیباتر شدن دست و ناخن‌هاست اما به تدریج و با انجام مداوم این فرایند سطح ناخن‌ها نازک می‌شود و به محض برداشتن ژل از روی ناخن و پاک کردن لاک، ناخن به قدری آسیب دیده است که چند ماه تا برگشت به حالت عادی آن طول می‌کشد. نازک شدن ناخن‌ می‌تواند موجب شکنندگی بیشتر و از بین رفتن زیبایی طبیعی ناخن‌ها گردد.

    ناخن

    ایجاد قارچ‌ های میکروسکوپی


    کراتین بخش سخت ناخن است که با کاشت مرتب ناخن‌ها و استفاده‌ی مداوم از چسب نازک و ضعیف می‌شود و به مرور مقاومت خود را در برابر قارچ‌های میکروسکوپی از دست می‌دهد. عفونت‌های قارچی ناخن واگیردار هستند و می‌توانند موحب ایجاد عفونت در مو و سایر نقاط بدن نیز شوند. تغییر رنگ ناخن‌ها از زرد به قهوه‌ای و سبز یکی از علائم وجود قارچ در پوست ناخن می‌باشد.

    سوهان کشیدن به روش غیر اصولی


    هنگام مراجعه به سالن و سوهان کشی روی ناخن‌ها توجه داشته باشید که سوهان کشیدن از دو جهت موجب شکننده شدن ناخن شما می‌گردد پس همواره سوهان کشی ناخن‌ها باید از یک جهت صورت گیرد. به جز این مورد نکته‌ قابل توجه دیگر این است که برای کاشتن ناخن باید از سوهان مخصوص استفاده کرد که این کار می‌تواند موجب نازک شدن لایه قشری ناخن و جذب مواد شیمیایی شود. زیرا سوهان‌های مخصوص کاشت قوی‌تر از سوهان‌های معمولی هستند که با قدرت بیشتری ناخن‌ها را صاف می‌کنند.

    سوهان

    ایجاد عفونت باکتریایی


    بعد از کاشتن ناخن تمیز کردن زیر ناخن‌ها نیز سخت می‌شود و احتمال ایجاد عفونت باکتریایی زیر ناخن وجود دارد. این عفونت به رنگ سبز است و با نفوذ آب به داخل ناخن کاشته شده احتمال ایجاد آن بیشتر می‌شود. حال اگر بخواهید برای تمیز کردن زیر ناخن از اکریلیک‌ها استفاده نمایید، ‌موجب مسمومیت شما می‌گردد. استفاده ار اکریلیک‌ها با متیل متاکریلیت به دلیل سمی بودن ممنوع شده اما همچنان در برخی سالن‌ها استفاده می‌شود. پس حتما هنگام مراجعه به سالن توجه داشته باشید که مواد مورد استفاده روی ناخن حاوی این ماده نباشد.

نباید های کاشت ناخون


به جز این موارد بهداشتی که بیشتر به سالن و مواد استفاده شده در لاک بستگی دارد، برخی فعالیت‌های شخصی نیز می‌تواند بر سلامت ناخن تاثیر بگذارد و آن را به خطر بیندازد:

کندن کاشت


اگر خودتان سعی کنید ناخن‌هایتان را جدا کنید و برای جداسازی کاشت به سالن مراجعه نکنید، ممکن است آسیب جدی به ناخن وارد می‌کنید و این آسیب می‌تواند باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن‌ها ‌شود

کاشت ناخن

نفوذ آب


اگر آب زیر ناخن‌های شما نفوذ کند می‌تواند موجب هواگرفتگی و آسیب به ناخن شما شود. حتی ممکن است بیماری‌های عفونتی و قارچ زیر ناخن‌ها به وجود بیاید که عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. به همین علت تاکید می‌شود هنگامی که کاشت ناخن دارید برای شستن ظرف‌ها حتما از دستکش استفاده کنید و حتی زیر دوش هم دستتان را مدت طولانی زیر آب قرار ندهید.

ضربه به ناخن


در صورتی که به ناخن شما ضربه یا فشاری وارد شود موجب کنده شدن کاشت و هواگرفتگی یا حتی شکسته شدن ناخن طبیعی شما می‌شود. حتی ممکن است به گوشت زیر ناخن فشار آورده و باعث ایجاد قارچ و عفونت شود.

ناخن

نفوذ گرما


اگر ناخن‌های کاشته خود را به آتش و حرارت نزدیک کنید ممکن است کاشت روی ناخن‌تان آب شود و این اتفاق موجب آسیب جدی به ناخن می‌شود.

سخن پایانی


در نهایت می‌توان گفت که کاشت ناخن نیز مانند بسیاری از فرایندهای زیبایی دیگر درکنار نقاط مثبت، معایب و عوارض خود را نیز دارد و هنگام کاشت ناخن و یا ترمیم آن باید به موارد زیادی توجه داشت تا جلوی این عوارض را گرفت و از ایجاد مشکلات جدی‌تر در سلامتی جلوگیری کرد. همچنین با بررسی و مقایسه کردن می‌توان به این نتیجه رسید که آیا کاشت ناخن و داشتن ناخن‌های زیباتر ارزش مواجهه با این عوارض را دارد یا خیر.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو