کاربرد جالب پرایمر در آرایش

کاربرد جالب پرایمر در آرایش


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/16

15:55


اگر اهل آرایش‌های ساده و حرفه‌ای باشید، اطلاعات شما درباره میکاپ و انواع لوازم آرایش خیلی بیشتر از خانم‌های دیگر خواهد بود. اما به هر حال ممکن است با نحوه استفاده از پرایمر آشنایی نداشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با چگونگی استفاده از پرایمر صورت با ما در این مقاله از ساعد نیوز همراه باشید.

پرایمر نسبت به ریمل و رژلب و باقی لوازم آرایشی، یک محصول آرایشی جدیدتر است. برای همین ممکن است هنوز خیلی‌ها با آن آشنایی کاملی نداشته باشند و از روش استفاده درست این محصول یا ضرورت کاربرد آن برای داشتن یک آرایش جذاب بی‌اطلاع باشند. اما همین‌قدر که بدانید پرایمر راز آرایش‌ یکدست و چشم‌نواز سلبریتی‌هاست و باعث می‌شود پوست این ستاره‌های هالیوود تا این حد صاف و شفاف به نظر برسد. به خصوص اگر روی پوستتان جای جوش، منافذ باز، خطوط عمیق یا برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های زیادی دارید استفاده از پرایمر برای شما از هر چیزی واجب است. این مقاله را بخوانید تا همه آنچه را که می‌خواهید درباره پرایمر بدانید، به شما بگوییم.

پرایمر چیست و انواع آن کدامند


قبل از اینکه استفاده از پرایمر را شروع کنید باید انواع مدل های آن را به خوبی بشناسید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید. پرایمر یا زیرساز آرایش یکی از مواد آرایشی بیس و پایه پرکاربرد است که انواع متفاوتی دارد. پرایمر را معمولا بعد از مرطوب کننده و قبل از کرم پودر بر روی پوست استفاده می کنند تا منافذ باز پوست را ببندند. ضمن اینکه این ماده آرایشی کمک می کند مواد آرایش زمان بیشتری بر روی پوست باقی بماند و چربی پوست باعث خراب شدن شدن آرایش نشود. به طور کلی می توان گفت پرایمر برای پوشش دهی و صاف کردن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه شما را با انواع مختلف پرایمر بیشتر آشنا می کنیم.

پرایمر مخصوص پوست چرب


در واقع تنظیم کننده ترشح چربی و مات‌کننده پوست است و با کنترل چربی از براق شدن پوست در طی چند ساعت جلوگیری می‌کند. همچنین این پرایمر منافذ باز پوست چرب را پوشانده و ظاهر خوشایندی به آن می‌بخشد.

پوست چرب

پرایمر مخصوص پوست خشک


آبرسان و رطوبت بخش پوست است و حالت کدر پوست‌های خشک را کاهش داده، ظاهری مرطوب و شفاف به آن می‌بخشد. همچنین خطوط ظریف چروک را محو کرده و از ماسیدگی کرم پودر روی پوست جلوگیری می‌کند.

پوست خشک

پرایمر مخصوص پلک


برای زمانی که می خواهید آرایش چشم شما ماندگاری بیشتری داشته باشد باید از پرایمر مخصوص پلک استفاده کنید. این پرایمر مانع از پخش شدن لوازم آرایشی اطراف چشم شما می شود.

پرایمر پلک

پرایمر مناسب لب


پرایمر لب نیز مانند سایر پرایمرها برای پوشش دهی و یکدست کردن لب مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ماندگاری رژلب را بالا می برند. بنابراین اگر می خواهید رژلب یکدست و با ماندگاری بالا داشته باشید باید از پرایمر لب استفاده کنید.

پرایمر لب

پرایمر ژله ای


اگر می خواهید پوستی نرم و لطیف داشته باشید پس باید از پرایمرهای ژله ای استفاده کنید. این پرایمر که پوست شما را مثل پوست بچه ها می کند برای پوست های معمولی مناسب می باشد. پرایمر ژله ای منافذ باز پوست را می بندد و ماندگاری آرایش را به شدت بالا می شود.

پرایمر ژله ای

پرایمر رنگی


پرایمرهای رنگی که برای زاویه سازی صورت بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. که در ادامه به طور مختصر برای شما شرح می دهیم.

  • برای پوشاندن جای جوش، سوختگی و … بهتر است از پرایمر سبز رنگ استفاده نمایید.

  • در صورتی که پوستی زرد رنگ و بی روح دارید بهترین گزینه برای شما خرید و استفاده از پرایمر بنفش رنگ می باشد.

  • اگر می خواهید یک پوست شاداب و البته روشن را به خود هدیه دهید پس باید از پرایمر رنگی صورتی استفاده نمایید.

  • اگر پوست سبزه ای دارید و می خواهید پوست تان روشن تر شود و جوش های سر سیاه را با آن بپوشانید بهترین گزینه استفاده از پرایمرهای زرد رنگ می باشد.

    پرایمر رنگی

    پرایمر ضد پیری


    یکی از محبوب‌ترین پرایمر‌های مراقبتی، پرایمر ضد‌‌ پیری است. این پرایمر به دلیل داشتن نیاسین و پپتید باعث استحکام و تقویت بافت‌های آسیب دیده پوست می‌شود و SPF موجود در آن‌ها از پوست در مقابل اشعه خورشید مراقبت می‌کند. از برخی پرایمر‌ها نیز می‌توان به عنوان تنگ‌کننده منافذ پوست استفاده کرد. پس اگر زمان یا حوصله انجام این کار را با استفاده روش‌های طبیعی ندارید، این نوع از پرایمر‌ها برای شما انتخاب مناسبی هستند و باعث یکدست شدن آرایش‌تان نیز می‌شوند.

    پرایمر ضد پیری

طرز استفاده از پرایمر ژله ای به چه صورت است


قبل از هر چیز پوست صورت خود را با استفاده از ژل شستشو یا فوم به خوبی بشویید. بعد بگذارید به صورت طبیعی پوست تان خشک شود، سپس به پوست خود مرطوب کننده بزنید و خوب ماساژ دهید. در نظر داشته باشید اگر پوست چرب دارید از مرطوب کننده به مقدار کم استفاده کنید. بعد از آن به مقدار یک نخود از پرایمر مناسب خود را بر روی پوست تان بزنید و با نوک انگشت بر روی پوست بمالید. بعد از این کار به مدت 3 تا 5 دقیقه اجازه دهید جذب پوست تان شود.

استفاده از پرایمر چه فوایدی دارد


پرایمر فواید زیادی دارد که همین مزایا آن را تبدیل به پایه اصلی آرایش صورت کرده است. گاهی اوقات خانم‌های جوانی که دوست دارند چهره بدون آرایش اما زیبا و طبیعی‌ داشته باشند می‌توانند پرایمر را به تنهایی استفاده کنند. حتی می‌توانید پرایمر را کمی غلیظ‌‌تر به عنوان سایه چشم و به عنوان کرم روشن کننده استفاده کنید. با این حال مزایای استفاده از پرایمر عبارتند از:

  • صاف و یکدست کردن پوست برای یک آرایش بی‌نقص

  • روشن و شفاف کردن رنگ پوست

  • درخشان و باطراوت کردن پوست

  • اصلاح رنگ پوست

  • نرم کردن پوست و آبرسانی به پوست‌های خشک

  • افزایش دوام آرایش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

  • پوشاندن جوش، التهاب و قرمزی پوست

  • کنترل چربی پوست و مانع از براق شدن آن

  • پوشش دادن منافذ باز پوست

  • محو کردن چین و چروک صورت

آخرین سخن


در نظر داشته باشید که هر یک از محصولات آرایشی برای پوست خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای هر یک از قسمت های مختلف بدن باید از پرایمر مخصوص استفاده شود. اگر شما هم تجربه استفاده از این محصول را دارید خوشحال می شویم با ما و سایر کاربران در میان گذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو