ترفند های آسان برای پوست کندن باقالا

ترفند های آسان برای پوست کندن باقالا


منبع: ساعد نیوز

3

1402/12/15

20:19


باقالی یکی از سبزیجات محبوب ایرانی است که در انواع غذاها مانند باقالی پلو، خورش باقالی، و باقالی قاتق استفاده می‌شود. پاک کردن باقالی ممکن است کمی زمان‌بر باشد، اما با چند ترفند ساده که در این مقاله از ساعد نیوز ذکر شده می‌توانید این کار را سریع‌تر انجام دهید.

باقلا یکی از گیاهان خوراکی است که هم‌زمان با فرا رسیدن بهار به بازار می‌آید و در میان ایرانیان یک خوراکی محبوب است. باقلا سرشار از ویتامین و مواد معدنی مانند منگنز، مس، فسفر، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و... است و یکی از غنی‌ترین منابع فیبر، پروتئین و فولات محسوب می‌شود. خوردن باقلا برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مفید است؛ زیرا به تنظیم و پایین آمدن فشار خون کمک می‌کند؛ همچنین خوردن باقلا موجب کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. اما خوردن باقلا برای افرادی که دچار بیماری فاویسم هستند، مضر است و این افراد بهتر است هرگز با گیاه باقلا تماس نداشته باشند.

از آنجا که فصل رویش باقلا در بهار است، بسیاری از افراد این گیاه خوشمزه و مفید را برای روز‌های پاییز و زمستان ذخیره می‌کنند. روش‌های ذخیره کردن باقلا شامل خشک کردن و فریز کردن آن است. برای ذخیره و نگهداری باقلا در طولانی مدت ابتدا باید آن را پوست و پاک کرد. معمولا پوست کردن باقلا کمی سخت است؛ زیرا در بسیاری از موارد باقلا به صورت درسه و کامل از پوسته دوم خود خارج نمی‌شود. در این مطلب بهترین و سریع‌ترین روش مناسب برای پوست کندن باقلا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

ترفندهای ساده برای پاک کردن باقالی


پوست کندن باقلا تازه، سخترین قسمت نگهداری باقلا است اما در اینجا با سه ترفند برای پوست کندن سریع تر باقلا آشنا خواهیم شد بعلاوه روش نگهداری و فریز کردن باقلا سبز در یخچال برای مدت طولانی که در این مدت باقلا سبز ما خوشرنگ بماند نیز می خوانیم.

برای پاک کردن سریع باقالی، می‌توانید از چند روش زیر استفاده کنید:

آب سرد


باقالی‌ها را در یک کاسه بزرگ آب سرد بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس، پوست باقالی‌ها به راحتی جدا می‌شود.

آب سرد

آب جوش


باقالی‌ها را در یک قابلمه بزرگ آب جوش بریزید و بگذارید به مدت یک دقیقه بجوشد. سپس، آن‌ها را آبکش کنید و پوست باقالی‌ها را جدا کنید.

آب جوش

دستگاه غذا ساز


باقالی‌ها را در یک دستگاه غذاساز بریزید و به مدت چند ثانیه روشن کنید. سپس، پوست باقالی‌ها به راحتی جدا می‌شود

غذا ساز

چند نکته دیگر برای پاک کردن باقالی


در اینجا چند نکته دیگر برای پاک کردن باقالی آورده شده است:

اگر باقالی‌ها تازه هستند، پوست آن‌ها به راحتی جدا می‌شود. اما اگر باقالی‌ها کمی مانده باشند، ممکن است پوست آن‌ها کمی سفت‌تر باشد. در این صورت، می‌توانید از یک چاقو تیز برای جدا کردن پوست باقالی‌ها استفاده کنید.
اگر باقالی‌ها را به صورت پوست‌کنده خریداری کردید، فقط کافی است آن‌ها را بشویید و آبکشی کنید.

باقالی

روش فریز کردن باقلا سبز


در ادامه روش فریز کردن باقلا سبز می پردازیم:

  1. بعد از پوست کردن کامل همه باقلاها، یک قابلمه آب بگذارید، بجوشد.

  2. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد باقلاها داخل آب جوش بریزید تا 1 الی 2 دو دقیقه بجوشند. بعد یک ظرف آب و یخ آماده کنید به محض اینکه باقلاها را از آب جوش خارج و آبکش کردید، آن‌ها را در در ظرف آب یخ بریزید تا به باقلا شوک وارد شود.

  3. بعد از 1 الی 2 دقیقه باقلا را آب کش کنید و بگذارید حدود نیم ساعت آب آن برود.

  4. برای فریز کردن باقلا لازم نیست کاملاً باقلا آب آن گرفته و خشک شود.

  5. به اندازه نیاز هر وعده باقلاها را در بسته بندی پلاستیکی جدا قرار دهید و آنها را فریز بگذارید.

  6. باقلا بیشتر از 6 ماه نباید داخل فریز بماند؛ِ چون هم خاصیت غذایی خودش را از دست می‌دهد هم اینکه طعم آن عوض می‌شود. بنابراین سعی کنید به اندازه نیاز 6 ماه خودتون خرید کنید.

نکته کلیدی


باقالی یک سبزی پرخاصیت است که سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. برخی از مهم‌ترین خواص باقالی عبارتند از:

سلامت قلب: باقالی منبع خوبی از فیبر است که به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند. این امر باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
کاهش وزن: باقالی یک منبع کم‌کالری و پرفیبر است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و کالری کمتری دریافت کنید. این امر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
تقویت سیستم ایمنی بدن: باقالی منبع خوبی از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
سلامت چشم: باقالی منبع خوبی از لوتئین و زآگزانتین است که از سلامت چشم محافظت می‌کنند.
سلامت استخوان‌ها: باقالی منبع خوبی از کلسیم و منیزیم است که برای سلامت استخوان‌ها ضروری هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو