آموزش شستن براش آرایشی در 5 دقیقه

آموزش شستن براش آرایشی در 5 دقیقه


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/16

09:07


تمیز کردن براش آرایشی به صورت منظم و مرتب بسیار اهمیت دارد. نحوه صحیح شستن و تمیز کردن براش آرایشی تاثیر زیادی بر طول عمر این لوازم آرایشی داردکه ساعد نیوز در این مقاله بهترین روش شستن براش را برای شما ذکر کرده است. قلم موهای آرایشی جز اصلی ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی هستند.

براش های تمیز مواد آرایشی را بهتر روی پوست توزیع می کنند. حتی بهترین مواد آرایشی در صورت استفاده از براش های کثیف، به صورت ناهمگن روی پوست توزیع می شوند. براش های تمیز، تضمین می کنند که مواد آرایشی به طور یکنواخت تری روی پوست پخش شوند. تمیز کردن مرتب براش های آرایشی سبب می شود که موهای براش ها نرم باقی بمانند و در نتیجه پوست را ملتهب نکنند.

براش هایی که به خوبی تمیز شوند، بیشتر عمر می کنند و بنابراین لازم نیست که براش های محبوبتان را به سرعت تعویض کرده و البته پول بیشتری بابت خرید براش های جدید خرج کنید.

روش‌های خانگی شستن براش


ترکیب برخی مواد طبیعی، می‌توانند علاوه بر شستشوی عمیق براش‌ها موهای آن را نرم‌تر کنند. از سوی دیگر از آنجایی که در اکثر این روش‌ها هیچ گونه ماده شیمیایی در کار نیست، احتمال ریزش موهای براش به حداقل رسیده و دوام بیشتری خواهد داشت. این روش‌های آسان و ارزان خانگی را که هیچ آسیبی برای براش‌تان ندارد، بسیار توصیه می‌کنیم.

سرکه + لیمو


سرکه و لیمو به عنوان یک محلول تمیزکننده طبیعی، ترکیب مناسبی برای شستن براش های آرایشی شماست. دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک فنجان آب جوش بریزید و براش‌تان را به آن آغشته کنید. براش را بچرخانید و سپس با آب ولرم بشویید. برای اینکه بوی سرکه خنثی شود، آن را روی برش لیمویی بمالید تا رایحه خوشایندی بگیرد.

سرکه

شامپو بچه


شامپویی که والدین‌تان در دوران کودکی برای شما استفاده می‌کردند، نه تنها برای کودکان بلکه برای براش هم حساسیت و ملایمت کافی را داراست. برای شستن براش با شامپو بچه به سادگی برس‌تان را با آب ولرم خیس کرده، کمی شامپو روی موها بریزید و آن را با حرکات دورانی در سینک ظرفشویی بمالید تا از شر هرگونه آلودگی و ماده آرایشی خلاص شوید.

شامپو بچه

روغن زیتون


روغن زیتون که بهتر است برای تمیز کردن براش‌های کوچک آرایشی (نه براش کرم پودر و رژگونه) استفاده شود، علاوه بر خاصیت تمیزکنندگی به عنوان نرم کننده هم عمل می‌کند. قلم‌موی موردنظر را در کاسه کوچک روغن زیتون غوطه ور کنید (اشکالی ندارد که قسمت فلزی هم به روغن آغشته شود؛ این ماده چسب براش را شل نمی‌کند). سپس آن را روی یک اسفنج ماساژ دهید و یا با انگشتان‌تان زیر شیر آب بشویید.

برای اینکه ترکیب خانگی‌تان تاثیر بیشتری داشته باشد، روغن زیتون و شامپو را با هم مخلوط و معجون پاک کننده براش خود را تهیه کنید

زیتون

2 راهکار عالی برای شستن براش های آرایشی


وقتی صحبت از نحوه شستن براش کرم پودر و دیگر براش‌های آرایشی می‌شود، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. از شامپوها و پاک کننده‌های مخصوص براش گرفته تا شوینده‌هایی که با ترکیب چند ماده خانگی ساخته می‌شوند.

در ادامه این مقاله، سه مورد از بهترین روش‌های شستن براش را می‌آموزید. شما می‌توانید همه روش‌ها را امتحان کنید و در نهایت متوجه شوید کدام بیشتر به کارتان می‌آید.

شوینده‌های براش آرایشی (صابون جامد یا اسپری)


راحت‌ترین راه برای تمیز کردن براش آرایشی این است که از یک اسپری یا صابون‌های جامد مخصوص استفاده کنید. نمونه‌ای از این محصولات، پاک کننده برس جامد JAPONESQUE است که در فرمولاسیون آن از شیر بز استفاده شده و خواص مرطوب کننده آن، موهای براش را آبرسانی می‌کند. در نتیجه طول عمر براش شما بیشتر می‌شود. البته با توجه به نرخ ارز و وارداتی بودن آن، قیمت نسبتا بالایی دارد. با این حال محصولات مشابه دیگری هم در بازار ایران قابل خریداری است.

برای اینکه با پاک کننده‌های جامد براش‌تان را بشویید، ابتدا باید براش کثیف را در آب ولرم مرطوب کنید تا موها کاملا خیس شوند. مهم‌ترین نکته برای شستشوی براش بدون اینکه به آن آسیبی برسد، این است که آن را به صورت وارونه زیر شیر آب بگیرید؛ به نحوی که آب فقط روی سر برس بریزد. مراقب باشید که قسمت فلزی برس خیس نشود؛ چرا که در غیر این صورت به مرور زمان چسبی که موهای براش را به دسته نگه داشته، حل خواهد شد.

سپس سر براش خیس را روی صابون بچرخانید تا کف کند. پس از اینکه موهای براش کاملا به کف و صابون آغشته شدند، به آرامی با دست‌های‌تان موها را به سمت سر براش ماساژ دهید و آن را خوب بشویید. توجه داشته باشید که تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی از روی موهای براش، زدوده شوند. در نهایت بگذارید براش خشک شود. برای خشک شدن براش هم آن را وارونه از جایی آویزان کنید تا قسمت فلزی و چسب مرطوب نشود.

از این هم راحت‌تر، استفاده از اسپری‌های تمیزکننده براش آرایشی است که معمولا آرایشگرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم وقت کافی برای شستن براش‌‌ تان با روش مذکور ندارید، یک اسپری تمیزکننده براش تهیه کرده و چند بار از زوایای مختلف روی موهای براش اسپری کنید. هنگام اسپری براش را به سمت پایین نگه دارید تا محلول به چسب نگهدارنده نرسد.

سپس براش را روی پارچه یا حوله نرم و تمیزی بچرخانید تا رنگدانه‌های مواد آرایشی از روی آن پاک شود. توجه داشته باشید که لازم نیست فشار زیادی وارد کنید. فشار بیش از حد تنها به ریختن موهای براش و خراب شدن آن منجر می‌شود. تنها کافی است با ملایمت موهای براش را روی پارچه چندین بار بچرخانید.

ابزارهای شستشوی براش


واضح است که سطح صاف پارچه یا حوله نمی‌تواند کاملا لابه‌لای موهای براش را تمیز کند. از طرفی هنگام شستن براش با انگشت‌ها، ممکن است قسمتی را از قلم بیاندازید و مواد آرایشی یا حتی صابون روی موها باقی بماند و بدتر باعث ریزش موهای براش شود. پس توصیه می‌کنیم برای اینکه براش خوب تمیز شده و در عین حال خراب نشود، از پد شستشوی براش آرایشی استفاده کنید.

این پدهای سیلیکونی و بسیار کاربردی، معمولا شیارهای مختلفی در اندازه‌های متفاوت دارند. شیارهای کوچکتر براش تمیز کردن قلم آرایشی مخصوص میکاپ چشم و شیارهای بزرگتر برای شستن براش‌ براش رژگونه و برس‌های مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موهای براش را به روشی که در بالا توضیح دادیم، به صابون مخصوص یا محلول پاک کننده آغشته کرده و آن را روی شیارها بکشید. در طول شستشو شیارها لابه‌لای موها قرار گرفته و آن‌ها را عمیقا پاکسازی می‌کند. با این حال هنوز هم به یک پاک کننده مناسب نیاز دارید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید شوینده‌های آماده را تهیه کنید، جای نگرانی نیست. مواد طبیعی این بار هم به کمک‌تان می‌آید.

شستن براش

سخن پایانی


در این مقاله با بهترین راهکارهای شستن براش آشنا شدید. این روش‌ها عمیقا موهای براش را تمیز کرده و در عین حال آسیبی به آن نمی‌زنند. اگر شما هم تجربه‌ای در این خصوص دارید و یا نمی‌دانید از چه مواد دیگری می‌توان برای تمیز کردن براش استفاده کرد، دیدگاه یا سوال‌تان را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو